Magne A. Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Hva mener dere om disse, Er vel kansje nye i Norge, men ganske artige synes jeg ? Hva synes dere som kan mer om trawlere ? Link to post
Tom Rør Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Så annonse på Finn, og de virker jo "rimelige", og har mange finurlige løsninger. Spørsmålet er vel om kvaliteten er bra nok. I utgangspunktet synes jeg de er fine, men så har jeg jo bare sett bilder da. Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 jeg syns de virker litt "jalla" hvis du skjønner noen detaljer jeg fint kunne klart meg uten. sjøegenskaper tror jeg de har pga et langgjølet "hard shine" deplasement skrog. men husk på at de båtene er laget for å være traylbare Link to post
:båt1 Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 http://www.nordhavn.com/brokerage/listings/holiday/ se på bildet no. 2 er ikke det litt fort for å være en Nordhavn Link to post
Roald Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Hei Magne A. Båten du henviser til i tidligere innlegg er ingen "fiskebåt" Trawler men det som betegnes som "slepebåt" Tug's. Selv syntes jeg båtene ser veldig fine ut, men det er alltid snakk om smak og behag når det gjelder båt. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) Har store sans for disse små "tugene". Tror flere kommer til åkjøpe disse hvis prisen er ok. Liker disse utrolig godt. Kanskje spesiellt for eldre etter at ungene har fått sitt eget. Redigert 4.Februar.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Havfisker Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 På forsiktig leting etter en trawler, og kom over denne: http://www.dbcmarine.dk/grand-banks-36-motoryacht.aspx Noen som har synspunkter, ikke minst om dette er mye eller lite for pengene? Og på hvor mye det vil det koste å få båten hjem? ...er forresten arrangementet i akterlugaren noe uvanlig? Mvh Link to post
Magne A. Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Så utrolig flott ut, selv til å være en GB, dårlig med bilder fra maskiner/maskinrom.. ? Link to post
Astor Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Akterhytta i en Motoryacht er slik den skal være. Stor og romslig. Dette var en hel og fin båt ut fra bilder og utstyrsliste. med disse motorene villejeg tro den har en maksfart på 17 mil og en cruisefart på rundt 14. Ser at denne er noe lettere enn classic som vi har. Minus med denne typen er at den blir veldig høy bak mht fortøyning osv. Fremkosten akter blir via stige fra plattformen. Pris vil jeg ikke kommenter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Havfisker Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Bær over med meg, men GB 36 Motoryacht, kommer den inn under trawlerbegrepet? Link to post
Tom Rør Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Det gjør den da helt klart! Link to post
Astor Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Samme skrog og kommer klart inn i trawlerbegrepet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roald Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Hei Havfisker. Jeg har sendt deg en IM Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Børsy Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Heisan. Det er de samme motorer som jeg har i min GB 36 Europa. Nydelige motorer. Klarer max 16 mil. Det ligger en flott GB 36 cl i Tønsberg, til en meget vettug pris. ligger på finn.no Bjørn Link to post
Sigurd Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) ........ Noen som har synspunkter, ikke minst om dette er mye eller lite for pengene? Og på hvor mye det vil det koste å få båten hjem? ...er forresten arrangementet i akterlugaren noe uvanlig? Mvh Ta kontakt og kom og ta en titt på en identisk en. Ser en synser på annet forum seieren den ikke sorterer under trawler!! Sprøyt. Redigert 4.Februar.2012 av Sigurd (see edit history) Link to post
Roald Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Hei Sigurd Er det du som kjøpte GB'n etter Monrad? Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Sigurd Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 [quote name='Roald' timestamp='1328389222' post='1248872' .... Er det du som kjøpte GB'n etter Monrad? ....... Ja. Eller rettere sagt: min bedre halvdel. Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 3 trawlere på messen i Gøteborg Vi sees! Link to post
Astor Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 (redigert) Heisan. Det er de samme motorer som jeg har i min GB 36 Europa. Nydelige motorer. Klarer max 16 mil. Det ligger en flott GB 36 cl i Tønsberg, til en meget vettug pris. ligger på finn.no Bjørn Våre båter veier vel 13 tonn tomme, Bjørn? Denne vi snakker om veier "bare" 11 tonn. Burde gi en mil eller to bedre fart? Den som ligger i Tønsberg som Børsy nevner er rå¨flott. Redigert 5.Februar.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sigurd Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Tviler på at den veier 11 tonn. Min er omtrent identisk og veier ca 12 tom. Full av vann og diesel drøye 13. Link to post
Astor Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Jeg tvilte også men det sto det i annonsen så jeg lot tvilen komme tiltalte til gode. :) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Havfisker Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Roald; takk for IM Sigurd; takk for invitasjon. Jeg kommer gjerne. Hvor holder du til? GB 36 Classic eller GB 36 Motoryacht? Det er spørsmålet... Noen fakta: Jeg har vært mye til sjøs (jobbet i Sjøforsvaret mange år sluttet som kapteinløytnant) men har liten erfaring i å føre båter over 24 fot selv. Kommer til å være mye alene i båten, så enklest mulig å manøvrere og håndtere er viktig. Vil tro at to motorer og thruster er et "must" i min situasjon? Mye fiske og litt jakt er også viktig for meg; det kan se ut som om Classic er en noe bedre plattform for disse aktivitetene? Jeg har to hunder. Dette blir på mange måter et prøve- og opplæringsprosjekt for meg. I løpet av to-tre år er planen å bli båtboer på heltid og da vil jeg i så fall gå for en noe større trawler. Så det er viktig at den båten jeg kjøper nå er lett å få solgt videre. Mvh Link to post
Astor Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Det ligger en GB classic i Tønsberg tilsalgs. En flott 36. Jeg er endel alene med fortøyninger ol i min GB classic og må si at de.ttecer en svært lettmanøvrerbar farkost. Med to motorer er trøsteren alt for skjelden i bruk. Med dekk rund baut er det godt å bevege seg sommer som vinter. Vi har sett mange av de andre trawlertypene og vi ville aldri over til noe annet enn classic. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Havfisker Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Ja GB Classic er en svært fin båt. Det eneste ankepunktet jeg egentlig har er muligheten til å sitte ute under tak akter slik man kan på Europamodellen. I norsk klima må dette være en fin løsning? Uansett er 42 fot uaktuelt nå. Skulle man få tak i en 36 Europa så har den såvidt jeg forstår bare en lugar, og to vil jeg ha. Link to post
Havfisker Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Noen som har synspunkter på denne? http://www.dbcmarine.dk/grand-banks-36-classic-1991.aspx Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn