Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Defever er et kjent og anerkjent merke.

Jeg ser at båttypen selges mye i USA og får gode vurderinger. Når det gjelder båten i Østfold som er tilsalgs, klarer jeg ikke å finne modeller som har samme løsning. De fleste Defever av denne størrelsen har sammenhengende dekk fra flybridge og bakover der den ekstra dekksplassen utnyttes til feks. lettbåt. Samtidig er kabinen trukket mye lenger bak, mens på denne båtypen som er tilsalgs har en kortere kabin og desto større dekksplass bakover. Er det noen av dere som kjenner nevnte båt som har FINN-kode: 40348496.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Vi prater 54 fot. God bredde og høyde. Dette var et fantastisk møbel.

Når jeg ruslet på bryggekanten og så trawlervimpelen, måtte jeg jo bare ta kontakt. Da jeg fortalte at vi var i samme klubb, ble jeg tatt ombord for visning som et familiemedlem. Veldig moro.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Da har vi åpnet Facebooksiden for ikke-medlemmer.

Grand Banks Owners Club Scandinavia.

Se også våre web-sider.

 

Vi er nå 28 medlemsbåter og nye medlemsbåter strømmer stadig inn. Vi planlegger et Grand Banks-treff neste år. Trolig på svenske vestkysten. Medlemsartikler er allerede for salg.

Siste ankommet medlemsbåt er "White Djinn" hjemmhørende i Lidingø utenfor Stockholm.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da er det kommet enda en Trawler til landet.

I skrivende stund tusler en GB36 inn mot Tjøme.

 

De hentet båten i samme område som meg, utenfor Amsterdam og har hatt en god tur hjemover.

Jeg har hatt kontakt med de stort sett hver dag og vi har diskutert litt vær og rutevalg underveis.

 

De dro fra Skagen 0130 i natt for å komme over før vind og bølger tok seg opp. De siste 15 nm hadde de hatt litt sjø, men det taklet GB'en fint.

 

Har vært utrolig hyggelig å følge med de oppover. Fikk lyst til å reise ned selv, hehe.

 

Mulig eieren kommer med en liten oppdatering senere.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette bør være myeTrawler for pengene?

 

 

 

Link til Finn.no

Skeptisk, prosjekt, ikke velstelt og merk betegnelse "replica". Ikke sikkert (sikkert ikke) samme grunnkvalitet som bl a GB og IG båtene, som kan tåle noen år med slett vedlikehold og likevel ta seg bra opp igjen uten omfattende renovering. Trur nå jeg, da...............

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Da har NTK fått nytt medlem. Møtte "Andorra" på Borgen i går, og pratet litt med de. Vurderte faktisk denne i høst før vi kjøpte vår båt. De gikk inn på siden og meldte seg inn med en gang. Var interessert i å være med på treffet i september også.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...