Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Hei Trawler 42. Har vært inne å sett på båten din. Du la ut et halvt bilde, så det er vanskelig å definere bildet og hvilken båt. Er rimelig sikker på at dette ikke er en Albin Trawler. Tror din båt er en av disse . 1 : Hercules 42. Denne ble levert med cat motorer.

2 : Ho Hsing trawler.

3 Chung Wha trawler

4 : Blue Ocean trawler.

5 : Ams Ocean Marine trawler

Tror vi kan finne din båt bant en av disse. Om du har et bedre bilde, så skal vi da finne ut av dette !

Søker du på boats.com, og så på trawler linken, så bør du lettere finne ut av det ! Fin båt det der :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Her er mer av båten !

bilde

 

bilde

 

Mulig jeg er for mye opphengt i den blå stripen pluss bordgangene og baugens form.

Og forvirringen blir ikke mindre når man ser alle typer Trawlere som finnes der ute :confused:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

HEI IGJEN TRAWLER 42. HAR SOM DU SER LITT PROBLEMER MED MIN PC, I DAG. KUN STORE BOKSTAVER :blush: . TROR JEG HAR FUNNET DIN BÅT PÅ NETT NÅ. SØKTE : TRAWLER FROM TAIVAN, PÅ GOOGLE. FANT MULIG DIN BÅT PÅ : DEVALK.NL EUROBANKER 42.

HUSK KUN SMÅ BOKSTAVER.

PRØV Å SE PÅ DISSE BILDENE. HÅPER DET KAN VÆRE DIN BÅT !

Link to post
Share on other sites

Hei Roald !

 

Det ser ganske likt ut skrogmessig.

Ikke mange Europa typer å finne bilder av, men jeg har sendt en mail til Hershine og bedt dem se på et par bilder av min. :thumbsup:

 

"Osean Queen "!

Kikket på den og det er nok ikke den heller.

Bauen luter ikke riktig som på min og den har tre støtter langs siden til flybridgen, min har kun to !

Takk for tips allikevel.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Funnet noe enda?

Både ja og nei! :-)

Jeg har ikke allverden å velge i, men har noen båter på hånd.

Ser på trader 41-2 som jeg synes har den beste løsningen for oss, og ellers alt som kommer for salg. Så jeg er fremdeles veldig inntresert i tips.

Men er usikker på hva som er "rett" pris nå før våren og vårsleppet på brukte båter. For prisene har jo gått mye ned de siste årene selv om mangen Båtselgere nekter å ta det faktumet inn over seg. Jeg ser dog at båtene på

finn ligger lenge...

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei igjen !

 

Da er påsken over for i år og det ble ikke turen jeg hadde håpet på langs holmer og skjær ved Kristiansand.

Istedet ble det å gå over til Hirtshals for reperasjon av stb motor som fikk vann i oljen rett før vinteropplag i fjor. Ny kartbrikke ble skaffet for turen og jeg gikk lenge å sonderte værmeldingene, både på Norsk og Dansk side.

Lørdag 19 var det gode utsikter med lite vind og avtsed bar det, kl 20:30 på Lørdagskvelden. Med en motor som fungerte og Westerbeke'n i gang, så varmeviften gikk, bar det utover Topdalsfjorden med kurs for Randesund og Kvåsefjorden.

Kaffien smakte fortreffelig når jeg satt der og ledet skuta mot åpent farvann.

Kursen ble satt på kartplotteren og avsted bar det, litt smånervøs i starten med en god motor bare. Men etter 5 timer med jevn og fin motordur slappet jeg mer av og kunne begynne å nyte et helt blankt hav uten en krusning.

Kun noen lange fine dønninger fikk skuta til å gynge litt av og til.

 

20140420_030601.jpg

Månen på vei opp over Skagerak !

 

20140420_055952.jpg

Så var det solens tur på morgenkvisten, kapteinen begynner å merke den lange natten ved roret !

 

20140420_065647.jpg

Endelig, kl 06:00 Søndag morgen ser jeg Danmark foran meg, skuta har holdt jevn fin fart på 7 knop med bb motor :thumbsup:

 

20140420_065711.jpg

Et siste blikk akterover på en sjelden fin overfart, sånn vind og bølgemessig, mens jeg svinger inn mot Hirtshals havn.

 

20140420_090701.jpg

Her ligger hun ved verftet etter en fin tur over "dammen". Nå blir det ny teak overalt på dekk og kabintak (ikke skrudd teak denne gangen :nonod: )

Stokken ved baugspydet skal skiftes ut, den er knekt rett under dekk, og det er vann inntrengning rundt den.Nå skal den nye stokken festes over dekk med nytt syrefast beslag og dekksgjennomføring tettes.

Ankerspillet på sydet skal byttes med nytt, det står i sju stein.

 

20140420_090711.jpg

Et siste blikk på skuta før jeg tok Superspeed 1 tilbake til Kristiansand.

 

Siden den gang har verftet ringt meg og informert om at stb motor var for skrap å regne, helt opptært og utenfor redning :nonod:

BB motor ble opplyst å være i relativt god stand og var absolut noe å satse på videre.

I dag fikk jeg tak i ny shortblokk til kr 30.000 hos et Oslo firma og skal få den fraktet ned til Danmark til uken forhåpentligvis.

 

Så det blir en del utgifter i år, men så regner jeg med resultatet blir glede og gode stunder for mange år fremover.

Har pt gamlebåten ute på Finn så man får håpe det også hjelper på finansene før sommeren er her.

 

Ha en riktig god båthelg alle sammen !

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Hei Roald !

 

Det kommer nye bilder så snart jeg får knipset noen.

Når det blir avhenger jo av de på verksted i Hirtshals, men jeg skal sjekke når jeg er nede med den nye shortblokken.

 

Ha en fortsatt god båthelg.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Jeg får vel skrive mitt første innlegg som Trawler-eier i denne tråden jeg og nå da :yesnod:

 

Roald har nå fått innmelding i NTK så den saken skulle være i boks. For øvrig var jeg på tur i Stavanger uken som var og da ble onsdagen satt av til kontraktskriving, opptak av båt og gjennomgang av den. Båten ligger pr. i dag hos Clipper importøren W-Yacht som skal gjøre den ship shape i løpet av ukene som kommer. Det blir montering av baugstige(nebbet skal forlenges litt med en solid syrefast plate slik at stigen ikke kommer i konflikt med ankeret), rubbing/polering/voksing, batteribanken skal skiftes ut(1500 amp.), det skal monteres 2 kompressor kjølebokser(i dogghouse og lasarett), motor og aggregat skal ha service, det skal sys og monteres nytt rekketrekk, kalesjen skal fikses litt på, hele båten skal vaskes innvendig og det skal muligens monteres vinsj akter(det kan godt være at dette blir gjort i Drammen etter den er hentet). Når den kommer til Drammen skal det også monteres en Victron Multipluss 120/3000-50 i tillegg til den 50 amp. Centaur laderen som sitter der originalt. Henting av båten skal etter planen skje enten i uke 20 eller 21 litt avhengig av været og når båten blir ferdig.

Ellers vil jeg få benytte anledningen til å skryte litt av importøren Ola Andrè Worre hos Cilipper Yacht på Vestre Åmøy som er "Mr. service himself". Dette er en importør som det virkelig går an å skryte av. De brys seg virkelig om kundene sine og for meg ser det ut som de anser at jobben begynner når båten er levert. Her har eierne av båtene et firma som anser ettermarkedet som det aller viktigste og jeg vil tro de får meget trofaste kunder. I tillegg til å være svært dyktig selv, har Ola også fått med seg Gerald Scowen på teamet og han er tidligere produksjonsleder hos Clipper i Hong Kong. Det må vel kalles et aldri så lite scoop !

 

Her blir båten tatt på land for å få litt kjærlig pleie i ukene som kommer:

bilde

 

Her har den blitt omhyggelig plassert og støttet opp slik at den står godt mens de skal utføre arbeidet:

bilde

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker masse Trawler 42 og ditto ! Du hadde en skikkelig kosetur til Danmark ser jeg. Bildene viste en stemning som er magisk !

 

Selv er vi helt i en annen verden nå, tenker bare båt om dagen. Gårsdagen ble benyttet til innkjøp av en hel drøss ting som man trenger om bord. Dette skal jeg kjøre til Stavanger med på 1-2. mai. Skal ut å fylle opp nå etterpå og det holder ikke med bilen, det blir full henger i tillegg :blush:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takk til deg også VannTro :smiley:

Jotakk, det holder ikke med en liten tursekk nå lenger :giggle:

Dessuten opplevde jeg for første gang, da jeg hentet den på Sotra og stakk innom under Askøybroen for å fylle tankene, at dieselpumpen gikk ut på tiden og jeg måtte trekke kortet på ny for å få fylt opp ! :rolleyes:

Håper en gang å få være med på et Trawler treff, det ser virkelig gøy ut.

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Vann Tro skrev om Clipper importøren:

 

"Dette er en importør som det virkelig går an å skryte av. De brys seg virkelig om kundene sine og for meg ser det ut som de anser at jobben begynner når båten er levert. Her har eierne av båtene et firma som anser ettermarkedet som det aller viktigste og jeg vil tro de får meget trofaste kunder."

 

Dette har jeg hørt fra andre Clipper eiere også, så da må vi kunne tro at det ikke bare er en tilfeldighet. :thumbsup:

 

Trawlig hilsen

Roald

Link to post
Share on other sites

Siden du merket deg dette skrytet av Clipper importør W-Yacht skal jeg jammen fortelle her hva denne innehaveren har gjort.

Når jeg ble gjort oppmerksom på at Clipperen vi kjøpte var aktuell for salg(tips fra en her på BP) tok jeg kontakt med eieren. Vi sto nok litt langt fra hverandre på noen punkter og følte at det hadde vært godt med litt profesjonell bistand. Da trår importøren til med eieren Ola Andrè Worre og fungere som mellomledd slik at vi skal komme i mål. I tillegg ordner han med alt av papirer slik som skipsregisteret, setter opp kontrakt mellom selger og meg og på toppen av det hele gjør han dette GRATIS !!!

 

Når jeg konferer han med at han gjør dette uten vederlag for både meg og selger får jeg beskjed om at man skal "stå på litt for kundene enten de skal inn eller ut av båtmarkedet"(tidligere eier skal ikke ha noen båt lengre). Dette forteller meg om en bedriftseier med stort engasjement og en man virkelig er glad for å "ha på laget".

Jeg må derfor selvfølgelig komme med de varmeste anbefalinger og kan med hånden på hjertet si at de som har et kundeforhold til dette firma virkelig blir tatt godt vare på.

Dette var bare et lite eksempel på hva som har blitt gjort for meg og selger, men det er mye mere W-Yacht kan roses for i forbindelse med denne handelen, både på vegne av meg og av selgeren.

 

Jeg tror ikke jeg har sett det tidligere, men når vi var ferdige med papirene i møtet forrige uke fikk Ola A. Worre en skikkelig "bamseklem" av selgeren av båten vår :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt vanntro !

Jeg har vært bortreist i noen uker, uten nettilgang. Så ditt innlegg først nå .

Det var en trawler du ville ha, å jaggu fant du en fin en :thumbsup:

At du har fått god service av w-yacht, er godt å få vite.

Da får de skryt fra meg også. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Takker masse Ocean Queen :thumbsup: Ja, jeg kommer fra W-Yacht i dag og makan til service tror jeg ikke man finner mange andre steder. Nå klinka de til med en del innleid hjelp for å sikre seg at de blir ferdige neste fredag, helt supre folk også !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at hjertet dunker litt ekstra ; nå de siste dagene før henting !

En deilig følelse det der !!!

Og igjen må jeg si at god service, som du har fått fra W- Yacht ;gjør kjøp av båt til en glede !

Det er dessverre ikke alle forhandlere der ute som har forstått dette .

Blir det en hente tråd ?

Link to post
Share on other sites

Ja, nå er det siste innspurt hjemme i hagen, for den kommer til å bli sterkt neglisjert resten av sommeren :blush:

Hentetråd blir det Ocean Queen: https://baatplassen.no/i/topic/108943-clipper-konvoien-vestre-aamoey-oestlandet-2014/

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...