Jump to content

Trawlertråden


giver

Recommended Posts

Skal se om jeg har et bilde av landgangen. Den er i underkant av tre meter og er hengslet på midten. To stolper og tau itredd gir nok feste for balanse. Tar liten plass ombord.

 

Da fant jeg et bilde hvor landgangen er i bruk.

 

bilde

 

Jeg kjøpte landgangen brukt. Han som solgte den til meg hadde kjøpt den over nettet fra Tyskland.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Trawler eiere; håper det er greit jeg låner tråden litt. Har lest meg gjennom 121 sider med trawler stoff og snust finn.no i et par år, og er endelig

i posisjon til å handle. Men det er ikke noe særlig med båter tilsalgs.

Så vist noen skal selge, eller vet om trawler tilsalgs må de mer enn gjerne ta kontakt på sveinmartens@gmail.com

min 36ft max 43ft i prisklasse 6 siffer. :wink: Må være bygget i glassfiber.

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

Kjøp deg en grand banks 36, du vil ikke angre

Trawler eiere; håper det er greit jeg låner tråden litt. Har lest meg gjennom 121 sider med trawler stoff og snust finn.no i et par år, og er endelig

i posisjon til å handle. Men det er ikke noe særlig med båter tilsalgs.

Så vist noen skal selge, eller vet om trawler tilsalgs må de mer enn gjerne ta kontakt på sveinmartens@gmail.com

min 36ft max 43ft i prisklasse 6 siffer. :wink: Må være bygget i glassfiber.

 

Link to post
Share on other sites

Litt topic, litt off topic.....

Trawlerman`s Song er faktisk ganske genial når det kommer til hvordan Mark Knopfler løser det på gitaren.

Her er en fin video som viser at det brukes litt mere enn rene grep: http://www.youtube.com/watch?v=v8_-BDj3GB8

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Trawler eiere; håper det er greit jeg låner tråden litt. Har lest meg gjennom 121 sider med trawler stoff og snust finn.no i et par år, og er endelig

i posisjon til å handle. Men det er ikke noe særlig med båter tilsalgs.

Så vist noen skal selge, eller vet om trawler tilsalgs må de mer enn gjerne ta kontakt på sveinmartens@gmail.com

min 36ft max 43ft i prisklasse 6 siffer. :wink: Må være bygget i glassfiber.

 

Funnet noe enda?

Link to post
Share on other sites

Det er snart tiden for salg av båt nå. Dessverre ikke mange Trawlere til salgs i Norge enda, men det kommer. Også mange trawlere som har blitt dumpet i pris på Boats.com den siste uka ! Ok at euroen er høy, men en 92 mod Island Gypsy 40 med topp motorer og utstyr for 585000 kroner; upruta er jo fristende ! Det er også en veldig fin 2002 mod Sabreline 395 sedan, til litt mer der. Den er knallfin. Kanskje vi får Turbotrynet til å ta påske ferien dit :wink: . Det er moro å reise og se på båt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei igjen folkens !

 

Jeg spurte tidligere i tråden om noen kjente fabrikanten til min trawler.

Har siden søkt rundt på nettet og funnet bilder som tyder på at det bør være en Albin.

Dette baserer jeg på baug formen og den blå stripen som går langs skroget under ripen.

Legger ved to bilder for en tilbakemelding på min avgjørelse, har jeg rett eller galt ?

 

Albin:

 

bilde

 

Min egen:

bilde

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Skroget er mye lik en Albin. Tror ikke de produserte 42 fot. Finner den kun i 40 og 43 fot. Overbygget er ikke likt med Albin. Den har en kortere avslutning på veggen rundt flybridge. På din trawler går sideveggen helt bak der flybridge stopper.

Albin brukte mye Cummins og Ford Lehman.

43 foteren ble produsert fra 79 til 94.

Albin ble produsert i Taiwan.

 

Skulle gjerne sett mer av båten din for å se etter flere kjennetegn.

 

Er du sikker på at trawleren øverst er en Albin?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor !

 

Det var et av bildene som kom opp da jeg søkte på Albin Trawlers, men det kan vel være feil allikevel ?

Min er også produsert i Taiwan iflg papirene som fulgte med. Bare info om fabrikant mangler desverre. Det er litt kjedelig når noen spør hva slags båt jeg har og ikke kan gi noe presist svar :blush:

Jeg skal få tatt noen fler bilder som kan lastes opp i løpet av helgen.

 

Mvh Arne Martin

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...