Jump to content

Dieselaksjonen: Støtt dieselaksjonen


At-le

Recommended Posts

Det er jo så man ikke tror sine egne øyne. Avgiften droppes. Så går det altså allikeve an å proptestere og argumentere mot noe man er dypt uenig i i dette landet, og få gehør hvis argumentene holder vann og er vettuge.

Gratulerer alle sammen. Jeg vil vel i all beskjedenhet også velge å tro at også våre argumenter og protester her på BP er blitt hørt og blitt lagt merke til. Nok en gang, gratulerer alle sammen, og en stor bukett roser til Syvert på KNBF som har koordinert det hele. Det er nesten så jeg vurderer å melde meg inn Syvert :wink:

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

:flag: JAAA!!! :flag:

 

Alle som har vært deltakere i "motstandsbevegelsen" kan være fornøyd med seg selv!

Uten protester og gode argumenter hadde ikke dette vært mulig å få snudd.

Når argumentene er gode vil det kunne rokkere standpunkter til flertallet på den "andre siden". Det har denne aksjonen når klart bevist.

 

Gratulerer alle sammen! :flag:

Link to post
Share on other sites

Kanskje dette problemet har vært til nytte likevel. Det kan jo hende at det har åpnet noens øyne for all den tallmanipulasjon og tendensiøse argumentasjon som bedrives i politikkens navn ...?

 

For egen del blev jeg så vidt fornøiet over at avgiftstrusselen er borte, at jeg nesten tok meg en tur ut for å lave nogle gledessprutende hekkbølgerier. Men jeg lot det være!! :wink: ... enn så lenge!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk svar fra "min AP kontakt" Marianne Aasen Agdestein. Forøvrig en barndomsveninne av noen i familien. Jeg har trykt ganske hardt på henne pr mail og hatt en ganske interessant diskusjon med henne. Det har vært en hyggelig diskusjon.

 

Hei,

 

Antar du har sett denne?

 

http://www.nettavisen.no/bat/article801942.ece

 

 

Vi har vært litt uenige internt omkirng dette, så jeg valgte å ikke svare før jeg visste litt mer om hvor det havnet.

 

Jeg kan med hånden på hertet si at Syvert& Co har gjort seg vel fortjent til både medlemskontingenten jeg betaler og de 75 kronene til dieselaksjonen. Bra Syvert :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det var godt å lese at avgiften droppes, og ikke minst at de fattet poenget med de problem dette ville medføre langs kysten med tasnke på tilgjengelighet.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Godt politikerne så fornuften i alle argumentene våre.

Så får det heller være at dri***ekker her på BPL har prøvd å sabotere aksjonen vår fra første stund.

Og ja, dette føles faktisk som en personlig seier også.

 

Og til Sydvesten, Mouche, Ben Sin, og div andre vil jeg bare si, God Bedring !

 

Dei du nemner her har bidratt til å få ein skikkeleg debatt. Slik at vi har vore nøydde til å leite fram argumenta. Og dei fleste av dei har skifta meining etterkvart, i takt med politikarane vil eg tru.

 

Det var ikkje uartikulerte motorbrøl som fekk snudd saka i vår favør.

Link to post
Share on other sites

Dei du nemner her har bidratt til å få ein skikkeleg debatt. Slik at vi har vore nøydde til å leite fram argumenta.

 

Tror kanskje du er en av de få som har sett det poenget? :yesnod:

 

Skal vel heller ikke legge skjul på at jeg ikke har vært direkte lei meg for å se den stemningen som har vært hauset opp mot den sittende regjeringen, noe som har passet meg aldeles utmerket siden jeg er en erklært motstander!

 

Men bare for å erte opp stemningen litt til:

 

Har rettferdigheten skjedd fyldest eller er urettferdigheten gjenopprettet?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver igjen. Litt moderert......

Det første innlegget mitt ble slettet av Suzuki, som er moderator.

Kanskje ikke alle som er i like godt humør idag..........

Noen var jo for denne avgiften.

 

Hurra :flag::flag::flag: Gratulerer !

All honnør til KNBF !!!

Og til oss alle andre pådrivere i denne saken !

 

Godt politikerne så fornuften i alle argumentene våre.

Så får det heller være at noen motstandere har prøvd å sabotere aksjonen vår fra første stund.

Og ja, dette føles faktisk som en personlig seier også.

 

Vi koser oss ikveld ! :cheers::cheers::cheers:

 

Og medlemskapet i KNBF videreføres selvsagt.

Bli medlem i KNBF !!!

 

 

Link to post
Share on other sites

Velkommen i det gode selskap, Rolf Erik! :flag:

Joda, Inge. Selv om jeg har en båt med det Royale navnet Princess, vil jeg alldrig føle meg vel i en forening som bærer navnet Kongelig...et eller annet.

Dette har jeg meddelt Syvert, og også gjort klart at om han en dag endrer navn på foreninga skal jeg være den første til å melde meg inn.

I mellomtiden får jeg nøye meg med å gi moralske støtte til Syvert og gjengen hans for et framifrå arbeid for båtsaken.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver igjen. Litt moderert......

Det første innlegget mitt ble slettet av Suzuki, som er moderator.

.....en overivrig moderator spør du meg og mer katolsk enn Paven sjøl. Ærlig talt, da Thorbjørn Berntsen kunne kalle den engelske miljøvernministeren en dri***ekk på åpen mic i beste sendetid uten at han ble moderert eller idiotforklart, må vi da her på BP kunne tåle den vage hentydningen du kom med. Så vidt jeg husker var det jo til overmål opp til hver enkelte å ta det til seg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Godt politikerne så fornuften i alle argumentene våre.

Så får det heller være at dri***ekker her på BPL har prøvd å sabotere aksjonen vår fra første stund.

Og ja, dette føles faktisk som en personlig seier også.

 

Og til Sydvesten, Mouche, Ben Sin, og div andre vil jeg bare si, God Bedring !

 

Koselig at du ønsker meg god bedring jolo. Har litt halsvondt idag.

 

Jeg beklager at jeg uttrykker meg så klosset at du tror jeg har vært for økt avgift på diesel. Jeg har fra mitt første innlegg prøvd å ha et litt mer nyansert syn på saken, forøvrig (tror jeg) sammen med de andre du mener er syke. Jeg er heller ikke tilhenger av ordbruken mange av dere "aksjonister" bruker overfor andre medlemmer her på BP. Heller ikke aksjonsformene eller truslene mot seil og bensinbåtfolket. Jeg tror kanskje jeg betaler mer avgift enn de fleste, men det har aldri slått meg at jeg av den grunn kan gjøre som jeg vil på sjøen.

 

Hvis man senere ønsker å fremme et synspunkt, kan det kansje være en ide å holde seg litt mer til sak og litt mindre til person. Man blir hørt bedre hvis man ikke ROPER UT SITT BUDSKAP!! :headbang::puke::discuss::headbang::boxing:

 

Neste gang vi skal diskutere noe skal jeg love å være enig :wink:

 

fortsatt Ben Sin

 

 

Det er meget gledelig at alt blir som det har vært, men vær så snill å husk dette høsten 2009 også.

Link to post
Share on other sites

Hei Baatplassfolket! :seeya:

Jeg tror vi skal takke hverandre når det gjelder resultatet av denne aksjonen og ikke minst takke Ingar & Co som foreslo at debatten skulle linkes hit til Baatplassen. For min del vil jeg sende en spesiell takk til Sydvesten, Mouche og Ben Sin (og andre) for relevante motforestillinger og konstruktive kommentarer som har vært inspirerende når det gjelder å skjerpe argumentasjonen for saken. Vi må ikke glemme at det MÅ være rom for forskjellige meninger her inne på Baatplassen. Det minner i alle fall oss i KNBF om at vi fremdeles har store utfordringer!

Men en liten cognac blir det i kveld...så får vi brette opp ermene igjen i morgen!

Takk for hjelpen! :cheers:

Hilsen Syvert :flag::flag::flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...