Jump to content

Båtfolk for miljø?


antiol

Recommended Posts

Fiskepuddingryggrad betyr at en snakker med eller mot vinden alt etter dagsform og humør, vanligvis med vinden (= har ingen egen mening). Det er å strekke strikken SVÆRT langt å konkludere med at jeg er for avgifter som rammer meg når jeg sier at jeg er mot en avgift som ikke rammer meg selv.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er å strekke strikken SVÆRT langt å konkludere med at jeg er for avgifter som rammer meg når jeg sier at jeg er mot en avgift som ikke rammer meg selv.

 

Neida, poenget er at du oppfattes som å mene at jeg ikke skal ha rett til å være for en avgift som ikke rammer meg selv. Andre her har sagt det i meget klar tekst og da fratas man sine demokratiske rettigheter som f.eks ytringsfriheten og da tillater jeg meg å reagere!

 

Som sagt vet jeg nå noe mere om hva du ikke mener, men fortsatt ikke hva du mener. Vi kan godt la det være med det.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det man har sett på sjøen i de siste årene er en sterk økning av større båter - slik en annen her nevner, de som har de store jÅÅÅÅÅene. Skal man imøtekomme problemene med forurensning, bør det komme et krav om ekstraavgift for de båteiere som øker motorstørelser over det som er normalt for den båten de eier. Det virker av og til at det er om å gjøre å kunne fortelle naboen hvor stor motor man har på båten. Noen, desverre, viser også dette på sjøen, hvor de fleste av oss søker roen og stillheten. Da dette blir ødelagt av rasende båter, er også dette med på å ødelegge miljøet.

Link to post
Share on other sites

Vi kan godt la det være med det.
Det kan vi svært gjerne. Og hva jeg mener om deg kommer ikke på trykk her.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Men med din ryggrad så ....
... har jeg i alle fall vett nok til å trekke meg når saklighetsnivået blir lavt nok :smash: Jeg har ikke tillagt deg noen meninger, de får du stå for selv, hva de nå enn er.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det kan vi svært gjerne. Og hva jeg mener om deg kommer ikke på trykk her.

 

Og hva synes du da om denne Skipper_Worse? Hvis ikke dette er ment som et personangrep, hva er?

 

 

Hvis det er fiskepuddingryggrad du sikter til så er jeg ikke uenig, men det var faktisk ikke jeg som innførte det uttrykket!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Wow! Her er det gemytt ute å går!! Bra dette er et internettforum, ellers hadde det vel snart gått på nevene løs... :boxing: Si meg, det er vel mulig å være for miljø, men imot økte avgifter? Virker som om det er sånn at alle som er i mot økte avgifter driter i miljøet! Er helt feil, det. :cheers:

Jeg digger miljø, men ikke disse ##¤%""/#&¤%&"%¤!%¤%¤"%#&¤% avgiftene!!!!!!!

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Om en skal forstå visse inelgg riktig så er det alt for sent så det er ikke noe å gjøre likevel. Vi har antaglig tapt så det er bare å fortsette å forurense hemningsløst? Hmmm jeg skjønner ikke holdningen til folk.. Enten er man overbevist om at dette med menneskeskapte endringer bare er tull så det er bare å fortsette. Eller så er det allerede for sent, så det er bare å fortsette.... :confused:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Alvorlig talt Mouche, dette er godt undermåls. :nono:

 

Jeg er fristet til å si som i trøndelag "Det var rætt rævva som feis". Men jeg skal la være.

 

Jeg skal heller glede meg over at unge worse har latt vær å kommentere de svarene som har kommet på reaksjonene mot "alle som ikke er enige bør holde kjeft" og tolke det som at han trekker det utsagnet tilbake.

 

Andreas

Link to post
Share on other sites

Så kan man jo takke for all antipati, og legge seg det på minnet ... Jeg synes det er ganske trist at enkelte mer eller mindre oppvigler til ufred i rekkene. Det er ikke bra for samholdet på sjøen og dete lover ikke godt for ivaretakelsen av våre felles interesser.

 

Dårlig gjort, rett og slett.

 

Om man er politisk enig i innføring av avgifter etc. må man gjerne være det, men nå er det i så fall tiden for å holde godt kjeft.

Jeg skal heller glede meg over at unge worse har latt vær å kommentere de svarene som har kommet på reaksjonene mot "alle som ikke er enige bør holde kjeft" og tolke det som at han trekker det utsagnet tilbake.

 

Feil tolkning, antiol. Sorry. Jeg mener fortsatt at de som skadefro fremholder sin begeistring over at andre påføres større utgifter til diesel, godt kan holde kjeft. :discuss:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Feil tolkning, antiol. Sorry. Jeg mener fortsatt at de som skadefro fremholder sin begeistring over at andre påføres større utgifter til diesel, godt kan holde kjeft. :discuss:

 

Nå, nå. Nå var det vel ikke helt det du sa, Worse. De som ikke var enig i protestene mot avgift kunne holde kjeft var det vel.

Nå er det jo faktisk noen av oss som blir påført ganske mye større utgifter, eller eventuelt en sterkt begrensning i bruksmønster, men allikevel er for avgiften.

Kan vi si noe??

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Og hva synes du da om denne Skipper_Worse? Hvis ikke dette er ment som et personangrep, hva er?

 

Du strekker en tynn strikk veldig langt veldig ofte, Mouche. Jeg oppfattet det som det tvert motsatte av et personangrep. Her er opptakten:

Vi kan godt la det være med det.
Det kan vi svært gjerne. Og hva jeg mener om deg kommer ikke på trykk her.
Men med din ryggrad så kan du vel sende det på en IM? Eller er det fiskepuddingryggrad du har?

 

Etter min mening er dine innlegg her, Mouche, utenfor forumets etikette. Hva som er "personangrep" har jeg ikke vansker med å se. Du burde kunne la det være.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Etter min mening er dine innlegg her, Mouche, utenfor forumets etikette. Hva som er "personangrep" har jeg ikke vansker med å se. Du burde kunne la det være.

 

Din mening om saken er notert!

 

Jeg har også registrert at etter dine ønsker så bør de som har en annen oppfatning enn den du forfekter "holde kjeft"!

 

Etikette? Gjelder den for alle?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Feil tolkning, antiol. Sorry. Jeg mener fortsatt at de som skadefro fremholder sin begeistring over at andre påføres større utgifter til diesel, godt kan holde kjeft. :discuss:

 

For å utdype meg selv litt:

 

Hvem har framstått som skadefro?

 

Jeg er ikke skadefro, i alle fall. Jeg har forståelse med de som reagerer, og som mener dette er urimelig for dem. Jeg er heller ikke begeistret for dieselavgift, men jeg er bekymret over at mange glemmer å se seg selv i en litt større sammenheng.

 

Jeg vil bare diskutere dette med de det gjelder, og se om vi sammen kan utvide perspektivet på debatten.

 

Det var retten til denne diskusjonen du ville frata oss. Fordi vi ikke støtter en politisk aksjon som du støtter.

Link to post
Share on other sites

For hva jeg bryr meg må du diskutere hva du vil, antiol, men da må du godta at andre mener det motsatte, inklusive at du burde heller holde kjeft akkurat nå.

 

Du får lov til å mene hva du vil, worse. Men hva skal vi med debattforum hvis vi skal bruke til å fly rundt og be folk holde kjeft?

Link to post
Share on other sites

Det er bare å registrere at det finnes folk med båt og det finnes båtfolk. De to kategoriene folk er forskjellige på mer enn en måte.

Det er like sikkert at her på forumet finnes det også noen mennesker av sistnevnte kategori, selv om flertallet er av førstnevnte. "Din hjemhavn på nettet" passer jo i så måte bedre enn f.eks "møtested for båtfolk".

En ting som er sikkert er at jeg har samme generelle oppfatning av seilbåtfolk som før selv om det finnes en del unntak. :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...