Slagskibet Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hvem har fastslått det da Contraband ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hvem har fastslått det da Contraband ? Det står i VG For lite ballast førte til grunnstøting http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178530 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 "Oljeflak har nådd Flora Kommune, mer enn 90 kilometer fra Fedje": http://www.bt.no/lokalt/fedjeulykken/article332090.ece Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hvis det blir bekreftet av Nettavisen da må det jo være sant da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lillefix Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Har vært og sett ved båten nå. Det var litt griseri der ja. Mest oljesøl på min fetters båt, men kaien, landgangen og alle fortøyninger hadde blitt tilgrist. Og så den stanken...... Har snakket med forsikringsselskapet Gard i dag og de skulle sende en mann på besiktigelse når været bedret seg. Min fetter er ikke så blid... Han har kjøpt helt ny båt og satte den ut for halvannen uke siden. Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Rart med disse journalistene. I BT igår sto det at årsaken til ulykken KUNNE være at båten hadde for lite ballast. Idag er det i VG blitt till at Årsaken VAR for lite ballast. Samtidig så var det en Journalist i TV2/alltid nyheter som i dag tidlig sa at årsaken var MOTORSTANS NÆR LAND. Skal nok foreløpig være forsiktig med å komme med bombastiske konklusjoner. Forferdelig tragiskt er det pokker som. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 (redigert) Dette med evt. for lite ballast i stor sjø og/eller tap av maskinkraft forklares konsekvensen av ganske så greit her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/84122 Det holder å se de første minuttene...... Men vi får vel ikke den endelige åsaken til forliset før etter sjøforklaringen som begynner i morgen. Redigert 16.Januar.2007 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Oljevern 01 ligger ved Fedje nå, mens Oljevern 03 er ikke kommet lenger enn til Lista! (som betyr at han har minst 24t gange igjen)... Men Slurpen har de altså ikke bruk for... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Slurpen ligger ved forskipet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gnisten Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Iflg. BA ligger Slurpen ved Ågotnes. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Oljevern 03 har passert Egersund http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/index.php?id=15 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Gikk til havs med farlig ballasttank http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180449 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Klokken 9.00 i dag startet sjøforklaringen etter Fedje-ulykken. Kapteinen forklarer seg nå. http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article867165.ece Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Gikk til havs med farlig ballasttank Vanligvis ikke noe problem det han gjorde. Men når stormen herjer på utsiden så burde prosedyren i lastemanualen vært følgt og der står det ganske sikkert at rommet skal fylles i "sheltered waters". Jeg har bestanding tolket det slik at rommet kan godt fylles i åpen sjø men at det bør gjøres før det ruller og stamper for mye for å unngå sloshing. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Kaptein Andreas Dimarakis forklarer seg nå om de dramatiske minuttene da alt gikk galt. - Jeg har aldri opplevd en så kraftig bølge i hele mitt liv, forklarte kapteinen. http://www.bt.no/lokalt/fedjeulykken/article332503.ece Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Alvito Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Jfr. Nettavisen så får Kystverket i det glatte lag for å sette av losen i et farlig område (Fedjeosen) for å spare noen kroner på transåportutgifer.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Men det virker jo direkte sjukt at de må vente på Oljevern3 fra Oslofjorden !!! Når behovet åpenbart er på den værharde Vestlandskysten. Med Mongstad, Sture, og Kårstø terminalene. Skandinavias største oljeraffineri ligger ved Oslofjorden.Som har mye høyere befolkningstetthet. Da skulle vi hatt vår egen oljevern båt Det er vel mer værhardt her enn langt inne i oslofjorden Her snakkar vi om mengde olje frakta på kjøl og då vert Oslo og fjorden dokkas, som i så mange andre samanhengar, for ein ubetydeleg provins å rekne. Hovudstaden har rett nok ein betydeleg mengde skipsanløp i året men husk at det skal 600 forlis i same størrelsesorden som Server for å kome opp i 1 havarert tankbåt frå Sture. Kanskje Oljevern 03 er stasjonert i Oslofjorden pga av dette: "Kystverket mener at faren for en skipsulykke i Oslofjorden er stor. " – I løpet av en måned har vi omtrent 2000 tankbåter som passerer i Skagerak, i tillegg til andre skip. Trafikken er dessuten økende, sier hun. Hun er altså informasjonsrådgiver ved Kystverket Ane Eide Kjæraas. 2000 tankbåter i måneden!!!! Det var jo litt det da. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ubåtfender Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Kanskje Oljevern 03 er stasjonert i Oslofjorden pga av dette: "Kystverket mener at faren for en skipsulykke i Oslofjorden er stor. " – I løpet av en måned har vi omtrent 2000 tankbåter som passerer i Skagerak, i tillegg til andre skip. Trafikken er dessuten økende, sier hun. Hun er altså informasjonsrådgiver ved Kystverket Ane Eide Kjæraas. 2000 tankbåter i måneden!!!! Det var jo litt det da. mvh tuffff Da bør de foreta en ny analyse av hvor de skal stasjonere Oljevern. Det har åpenbart at her ligger det en feil ettersom skipsulykkene skjer i på Vestlandet, det er plenty av dokumenter som stemmer mer med praksisen enn å sitte fingeren i været og "tro" at det er bedre å ha Oljevern 03 i Oslofj. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Eller kanskje de skulle ha bygget Oljevern 04 og stasjonert den på Mongstad ? Mulig jeg tolker bildene feil men for meg ser det ut som Slurpen bruker grabb ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jensen_fra_Vest Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Mulig jeg tolker bildene feil men for meg ser det ut som Slurpen bruker grabb ? Her er et bilde som viser hvordan Slurpen virker. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Hvor stor er denne Slurpen? Syns den så liten ut jeg, og har vi bare denne ene? Litt rart at oljenasjonen er så dårlig stilt (virker det som) egentlig, det snakkes om hvor beredskap bør ligge. Ville det ikke vært bedre og hatt en del flere beredskaps stasjoner Oljenasjonen har da råd til det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Dette handler om statlig sparing det skjønner du Bastard... Jeg kaller det omvendt sparing. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 (redigert) Mulig jeg tolker bildene feil men for meg ser det ut som Slurpen bruker grabb ? Hvor stor er denne Slurpen? Syns den så liten ut jeg, og har vi bare denne ene? Slurpen er Statoil sin oppsamlingsbåt til bruk for evt. oljesøl på Mongstad, og derfor stasjonert der. Staten sin båter heter oljevern 01, 02, 03 og 04, men ingen var stasjonert her på vestlandet. Vet ikke hvilken båt du har sett, men i ene vågen nord for meg, tok en lokal innbygger affære og brukte sin egen båt med grabb til å ta opp 10 tonn olje... Redigert 17.Januar.2007 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjell E Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Hvor stor er denne Slurpen? Syns den så liten ut jeg, og har vi bare denne ene? Er visst to stykker her i området, en på CCB Ågotnes og en hos KNM på Haakonsvern. Her er hjemmesiden til produsenten, med flere bilder som viser størrelsen. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Oljenasjonen har da råd til det Dette handler om statlig sparing det skjønner du Bastard... Rart det der. Ofte er det de som hyler mest over høye skatter og statlig sløsing, som hyler høyest over at staten må GJØRE NOE når situasjoner oppstår. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.