BMP Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Har man en gang brukt en Swarofsky blir det meste anet for skrot og regne. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Har man en gang brukt en Swarofsky blir det meste anet for skrot og regne. har du prøvt alle de andre ? siden du er så bastant. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
BMP Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Nei jeg har ikke prøvd alle andre men svært mange andre. Derfor skriver jeg at det meste anet blir for skrot og regne. Hadde jeg prøvd alle kunne jeg muligens ha skrevet alt anet blir for skrot og regne. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Derfor skriver jeg at det meste anet blir for skrot og regne. Høres muligens ut som du har peiling? Hva koster den Swarowskien som du reklamerer for (Maritim utgave)? Har du forresten prøvd den Zhumell som jeg anbefaler, og i tilfelle hvilken utgave? Får man kjøpt Zhumell i Norge og hvem er forhandler? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 (redigert) Nei jeg har ikke prøvd alle andre men svært mange andre. Derfor skriver jeg at det meste anet blir for skrot og regne. Hadde jeg prøvd alle kunne jeg muligens ha skrevet alt anet blir for skrot og regne. Såvidt jeg kjenner til, har ikke Swarowski gyrostabiliserte kikkerter for marinebruk, og dermed blir sammenligningen din noe feil. Swarowski lager gode kikkerter, det er det ingen tvil om,- men hvis du følger tråden litt ser du at det er gyrostabiliserte kikkerter som er omtalt. Flere av de som uttaler seg har allerede tradisjonelle kikkerter i toppklasse, og de vet derfor hva de sammeligner med når de beskriver bruksegenskapene mellom disse. Jeg bruker såkalt gode kikkerter, Zeiss Dialyt og Steiner Commander V, i båten, men som flere påpeker; disse faller fort gjennom dersom du sammenligner bruksegenskapene med kikkerter som innehar gyrostabilisering i grov sjø. Redigert 6.Februar.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Det var mye verre før i tiden... da det bare fantes sort/hvitt kikkerter ..... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Careka Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Flere av de som uttaler seg har allerede tradisjonelle kikkerter i toppklasse, og de vet derfor hva de sammeligner med når de beskriver bruksegenskapene mellom disse. Jeg bruker såkalt gode kikkerter, Zeiss Dialyt og Steiner Commander V, i båten, men som flere påpeker; disse faller fort gjennom dersom du sammenligner bruksegenskapene med kikkerter som innehar gyrostabilisering i grov sjø. Ja, så sant, så sant. Det var som julekvelden på kjerringa. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
rogeri Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Er ikke i tvil om at stabilisator er flotte greier, men min anbefaling av Zhumell's kikkert gikk til de som IKKE så det som en livsnødvendighet med stabilisator. Anbefalingen var rettet til de av oss enkle sjeler som ønsker en god og robust marinekikkert (med kompass), som ikke ønsker at kikkerten koster mer enn selve båten!!! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Det er selvfølgelig opp til den enkelte. men noen av oss har sett LYSET, og vi vil ikke at det slokkner Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
bliss X Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Er ikke i tvil om at stabilisator er flotte greier, men min anbefaling av Zhumell's kikkert gikk til de som IKKE så det som en livsnødvendighet med stabilisator.Anbefalingen var rettet til de av oss enkle sjeler som ønsker en god og robust marinekikkert (med kompass), som ikke ønsker at kikkerten koster mer enn selve båten!!! Takk for tipset. Vudrerer bestilling. Hva kommer frakten på? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Det er selvfølgelig opp til den enkelte. men noen av oss har sett LYSET, og vi vil ikke at det slokkner Tiltredes. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Takk for tipset. Vudrerer bestilling. Hva kommer frakten på? Mener det ble ca. 50 USD i frakt (Fedex)! Så tilkom momsen i tillegg! (Usikker på om prisen nå er under grensa for momsplikt) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Nå dumpes den for 99 USD! prisen gjelder bare i usa... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Tror du tar feil der Oblix! Hvis det er denne pasus du tenker på er det FRAKTtilbudet på 5$ som kun gjelder innenlands! Today's Shipping Special: $5.00 (Offer only in Contiguous USA) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Feil ja.. bestillte en slik en igår før jeg fikk lest dette inlegget. kom på 153 usd med express 1-3 dager meket som gift så får vi se om jeg får den som gift.. noen ganger noen ganger de har eget gift felt som man fyller ut. Gleder meg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
rogeri Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Feil ja.. bestillte en slik en igår ........... Grattis! Du får den for halve prisen av hva jeg betalte og jeg synes JEG gjorde et kupp! Håper du blir like fornøyd som meg! Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Tror du tar feil der Oblix! Det er bra, kan bli billig kikkert på meg også? Hengte meg opp i denne setningen: This product only ships in the Contiguous USA. (mens f.eks Bushnell-kikkerten har teksten This product ships to most international destinations, APOs, and FPOs.) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Thorlyn/O.b.l.i.x! Ble det handel med dere? Thorlyn har du fått kikkerten? Litt spent på hva du synes om den? Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 (redigert) Bestilte en Safari(Optimus?) Gummiarmert vanntett og svømmedyktig "rett" kikkert 8x40 fra topp fritid til under 1/2 pris. D.v.s kr.599,-(ordinært kr.1300). Det var visst den siste igjen, men tror de har 8x50 av samme type. Blir spennende å se hva disse duger til. Tror at de er greie. Hvis jeg har "bodd på sjøen" har jeg nok brukt noe bedre, som f.eks. Zeiss, som jeg bruker på landjorda. Redigert 25.Februar.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Hei og hopp ja Kikkerten har kommet den. levert på døren moms fritt Kikkerten virker bra den, solid utførelse og bra fokus. Det eneste som jeg ikke var happy med var at den ikke har "skyggelapper" og at kompasset er litt vannskelig og se men helt ok. ble jo rasende billig da 870 KR fin veske og ok nakkereim for de som vil ha det. Men jeg hadde gått for bushnell kikkerten da den er hakket bedre (tror jeg). Fikk en litt billig følelse da det ikke er navn på kikkert eller bruksanvsining, litt KINA Følelse. men som sagt i bruk helt topp. Faktisk bedre fokus enn STEINER som jeg har på jobb, dog bare en 9x40. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
oddgeir Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Thorlyn/O.b.l.i.x! Ble det handel med dere? Thorlyn har du fått kikkerten? Litt spent på hva du synes om den? Jeg kjøpte en slik i går. Så får vi se om det funker. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Roy Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Det er bra, kan bli billig kikkert på meg også? Hengte meg opp i denne setningen: This product only ships in the Contiguous USA. (mens f.eks Bushnell-kikkerten har teksten This product ships to most international destinations, APOs, and FPOs.) Tror jeg gjorde en god handel på denne kikkerten, de sendte den også som gave. Bestilte den i dag. Quantity: 1 Name: Bushnell 7x50 Marine w/Illuminated Compass & Rangefinding Reticle Binoculars Weight: 2 lbs Price: $147.99 ------------------------------------------------------------------------ Order Sub-Total: $147.99 Shipping & Handling: $48.80 Sales Tax: $0.00 Order Total: $196.79 Her er prisen på samme kikkert på www.kikkertpriser.dk Bushnell Marine m/kompas 7x 50mm w/ Reticle 137500 A classic marine bino with internal rangefinder and illuminated compass. 2.995,00 DKK Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Kjøpte to stykk sånne ifjor: http://cgi.ebay.de/Professionelles-Kompass...1QQcmdZViewItem De pleie å gå for rundt 75 til 90 EUR (600 - 800 kr). Jeg har slekt i Norge som besøker meg av og ta med slikt. Kjempefornøyd med de. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
o.b.lix Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Thorlyn/O.b.l.i.x! Ble det handel med dere? Ble så inspirert av den lave dollar-kursen (5,21 i skrivende stund), at jeg satset på elektronisk stabiliserte kikkerter i stedet. Lurte lenge på om jeg skulle gå for Canon 10x30 ($330), Canon 12x36 ($470) eller Fujinon 12x32 ($420). Alle helt nye på ebay. Ble til sistnevnte, denne er noe tyngre enn Canon sine, men er mer vanntett og stabiliserer litt mer. Canon sine må du holde knappen nede hele tiden, det slipper man visstnok med Fujinon. Alle får skryt for enestående optikk. Porto ble 40 dollar, så totalsummem er jeg happy med... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Gratulerer, du får deg en skikkelig god kikkert. En liten korreksjon dog; Canon sine krever ikke at du holder inn stabiliseringsknappen hele tiden tiden. Man kan enten holde knappen inne (da står stabilisatoren på hele tiden), eller man kan trykke inn raskt og da står den innkoblet til kikerten holdes helt i ro en stund eller til den settes i vertikal stilling, den slår seg da av automatisk. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.