Jump to content

Maritime Kikkerter


TideRace

Recommended Posts

Derfor skriver jeg at det meste anet blir for skrot og regne.

 

Høres muligens ut som du har peiling?

Hva koster den Swarowskien som du reklamerer for (Maritim utgave)?

Har du forresten prøvd den Zhumell som jeg anbefaler, og i tilfelle hvilken utgave?

Får man kjøpt Zhumell i Norge og hvem er forhandler?

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

Nei jeg har ikke prøvd alle andre men svært mange andre. Derfor skriver jeg at det meste anet blir for skrot og regne. Hadde jeg prøvd alle kunne jeg muligens ha skrevet alt anet blir for skrot og regne.

 

Såvidt jeg kjenner til, har ikke Swarowski gyrostabiliserte kikkerter for marinebruk, og dermed blir sammenligningen din noe feil. Swarowski lager gode kikkerter, det er det ingen tvil om,- men hvis du følger tråden litt ser du at det er gyrostabiliserte kikkerter som er omtalt.

 

Flere av de som uttaler seg har allerede tradisjonelle kikkerter i toppklasse, og de vet derfor hva de sammeligner med når de beskriver bruksegenskapene mellom disse. Jeg bruker såkalt gode kikkerter, Zeiss Dialyt og Steiner Commander V, i båten, men som flere påpeker; disse faller fort gjennom dersom du sammenligner bruksegenskapene med kikkerter som innehar gyrostabilisering i grov sjø.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flere av de som uttaler seg har allerede tradisjonelle kikkerter i toppklasse, og de vet derfor hva de sammeligner med når de beskriver bruksegenskapene mellom disse. Jeg bruker såkalt gode kikkerter, Zeiss Dialyt og Steiner Commander V, i båten, men som flere påpeker; disse faller fort gjennom dersom du sammenligner bruksegenskapene med kikkerter som innehar gyrostabilisering i grov sjø.

 

 

Ja, så sant, så sant.

Det var som julekvelden på kjerringa. :lol:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Er ikke i tvil om at stabilisator er flotte greier, men min anbefaling av Zhumell's kikkert gikk til de som IKKE så det som en livsnødvendighet med stabilisator.

Anbefalingen var rettet til de av oss enkle sjeler som ønsker en god og robust marinekikkert (med kompass), som ikke ønsker at kikkerten koster mer enn selve båten!!! :yesnod:

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Er ikke i tvil om at stabilisator er flotte greier, men min anbefaling av Zhumell's kikkert gikk til de som IKKE så det som en livsnødvendighet med stabilisator.

Anbefalingen var rettet til de av oss enkle sjeler som ønsker en god og robust marinekikkert (med kompass), som ikke ønsker at kikkerten koster mer enn selve båten!!! :yesnod:

 

:flag:

Takk for tipset. Vudrerer bestilling. Hva kommer frakten på?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Bestilte en Safari(Optimus?) Gummiarmert vanntett og svømmedyktig "rett" kikkert 8x40 fra topp fritid til under 1/2 pris. D.v.s kr.599,-(ordinært kr.1300). Det var visst den siste igjen, men tror de har 8x50 av samme type. Blir spennende å se hva disse duger til. Tror at de er greie. Hvis jeg har "bodd på sjøen" har jeg nok brukt noe bedre, som f.eks. Zeiss, som jeg bruker på landjorda.

Redigert av bindaling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei og hopp ja :smiley: Kikkerten har kommet den. levert på døren moms fritt :smiley: Kikkerten virker bra den, solid utførelse og bra fokus. Det eneste som jeg ikke var happy med var at den ikke har "skyggelapper" og at kompasset er litt vannskelig og se men helt ok. ble jo rasende billig da 870 KR :smiley: fin veske og ok nakkereim for de som vil ha det. Men jeg hadde gått for bushnell kikkerten da den er hakket bedre (tror jeg). Fikk en litt billig følelse da det ikke er navn på kikkert eller bruksanvsining, litt KINA Følelse. men som sagt i bruk helt topp. Faktisk bedre fokus enn STEINER som jeg har på jobb, dog bare en 9x40. :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Det er bra, kan bli billig kikkert på meg også?

 

Hengte meg opp i denne setningen: This product only ships in the Contiguous USA.

 

(mens f.eks Bushnell-kikkerten har teksten This product ships to most international destinations, APOs, and FPOs.)

Tror jeg gjorde en god handel på denne kikkerten, de sendte den også som gave. Bestilte den i dag.

 

Quantity: 1

Name: Bushnell 7x50 Marine w/Illuminated Compass & Rangefinding Reticle Binoculars

Weight: 2 lbs

Price: $147.99

------------------------------------------------------------------------

 

Order Sub-Total: $147.99

Shipping & Handling: $48.80

Sales Tax: $0.00

Order Total: $196.79

 

 

Her er prisen på samme kikkert på www.kikkertpriser.dk

 

 

Bushnell Marine m/kompas

7x 50mm w/ Reticle 137500

A classic marine bino with internal rangefinder

and illuminated compass.

 

 

2.995,00 DKK

Link to post
Share on other sites

Kjøpte to stykk sånne ifjor:

 

http://cgi.ebay.de/Professionelles-Kompass...1QQcmdZViewItem

 

De pleie å gå for rundt 75 til 90 EUR (600 - 800 kr). Jeg har slekt i Norge som besøker meg av og ta med slikt. Kjempefornøyd med de.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Thorlyn/O.b.l.i.x!

 

Ble det handel med dere?

Ble så inspirert av den lave dollar-kursen (5,21 i skrivende stund), at jeg satset på elektronisk stabiliserte kikkerter i stedet. Lurte lenge på om jeg skulle gå for Canon 10x30 ($330), Canon 12x36 ($470) eller Fujinon 12x32 ($420). Alle helt nye på ebay.

 

Ble til sistnevnte, denne er noe tyngre enn Canon sine, men er mer vanntett og stabiliserer litt mer. Canon sine må du holde knappen nede hele tiden, det slipper man visstnok med Fujinon. Alle får skryt for enestående optikk.

 

Porto ble 40 dollar, så totalsummem er jeg happy med...

Link to post
Share on other sites

Gratulerer, du får deg en skikkelig god kikkert.

 

En liten korreksjon dog; Canon sine krever ikke at du holder inn stabiliseringsknappen hele tiden tiden. Man kan enten holde knappen inne (da står stabilisatoren på hele tiden), eller man kan trykke inn raskt og da står den innkoblet til kikerten holdes helt i ro en stund eller til den settes i vertikal stilling, den slår seg da av automatisk.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...