Walter_S Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Det er klart, den MÅ være hvit! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
plimsoll Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Den lista er jo fender lista di, den blir fort skitten hvis den er hvit. Jeg ville malt den grønn. Sitér dette innlegget Link to post
Håkon Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Gjett ka eg meina då Ørjan..? :P Sitér dette innlegget Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt.. Helsing Håkon Berg Gunnarson Link to post
Håkon Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Einaste plassen eg har tillatt meg å male grønt.. Men no har no ikkje eg sjark heller då ;) Sitér dette innlegget Da heite ikkje trebåt, da heite båt. Og så e da nåke so heite plastikkbåt.. Helsing Håkon Berg Gunnarson Link to post
seilærn Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 (redigert) dobbel. Redigert 26.Mai.2008 av seilærn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Listen skal være hvit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Et synspunkt fra Nord; lista skal være hvit etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 (redigert) Litt forskjellige meninger her. Tror jeg tar og maler lista også grønn, er redd den blir fort møkkete når jeg ligger inntil dekk på kaier og slikt.. Dessuten planlegger jeg og skifte hele dollbordet neste år, og da blir det oljet (skifter lista også). Men var ute en tur med broren min og noen venner av han. Fikk en skummel opplevelse! Rett etter Skadesund broa begynte Sabben's turtall og minske Jeg trodde først jeg ikke hadde diesel. Heiv av motorkassen og dørken for og gjøre klart anker. Beordret en av dekksguttene og finne fram dreggtauet. Han fikk det fram etter en stund fram og jeg kastet ut anker, fikk ikke noe feste så jeg måtte handle raskt. Da så jeg at viftereima var varm og dynamoen likeså. Kappet av reima med kniv og fant ut at dynamoen sto bom fast. Etter reima var av var det bare og starte opp og gå til nærmeste kai. Her sjekket jeg at det ikke var noe annet galt og fortsatte turen. Skummel opplevelse men heldigvis gikk alt greit. Lærte litt av det og så hvor mye rot det ble av det. Sansynligvis er dynamoen gåen men jeg får se på det neste gang.. Redigert 26.Mai.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Mal den hvit og legg så på en metallist som er malt svart. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Slik går det når du bruker gammel drit du finner i kjelleren som du ikke vet om virker... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ludde30 Svart 26.Mai.2008 Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Hvit fenderlist. Det blir penere når du bryter med hvitfarge på fenderlista i forhold til å la grønnfargen gå fra dollbordet og videre ned over fenderlista. Ingen tvil hos meg. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Sleipner93 Svart 26.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2008 Den lada jo.. Men den lagde noen skumle lyder så jeg regner med at et lager er gåent... Like greit og finne ny enn og reparere tror jeg.. (Huff, jeg som fikk dreid større hull i et reimhjul jeg hadde og greier..) Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Jeg har en ubrukt Lucas 60 amp dynamo liggene. Kan denne brukes så skal du få den. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Hei. Hvilken retning går den og hva slags reim type bruker den? Jeg skal se først om jeg har noe selv liggende.. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Etter jeg har fått malt dollbord og list rundt står dekket for tur. Det skal nates og skruene skal forhåpentligvis forsenkes og hullene blir plugget med trepropper. Deretter må det slipes rimelig mye noen plasser da det er høyere enn dollbordet (hjelper ikke og trekke mer på skruene). Så blir det olje og lakk til slutt.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 27.Mai.2008 Del på Facebook Svart 27.Mai.2008 Dette høres meget bra ut Sleipner! Gleder meg til å se resultatet. Vær nøye med natinga. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2008 (redigert) Nå har jeg begynt på dekket. Skrudde idag ut alle de gamle skruene jeg brukte og forsenket hullene og skrudde i nye skruer. Nå gjenstår det bare og lage treplugger som jeg slår nedi. Deretter blir det nating og sliping til slutt. Jeg har tenkt og bruke Tec7 til nating, er dette lurt? Er det lett og slipe vekk evt søl? Redigert 1.Juni.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 1.Juni.2008 Del på Facebook Svart 1.Juni.2008 Dette blir bra! Jeg ville absolutt ikke brukt Tec7 til å nate med, det blir alt for hardt til å kunne ta opp bevegelsene i dekket. Jeg har brukt noe som heter Simson Deck Caulk på de dekkene jeg har natet i år, ble anbefalt dette stoffet av en trebåtbygger, og det virker veldig bra. Måtte lete litt, men de hadde det på en stor Byggmakker-sjappe her i områtet. Kostet mindre enn Tec 7 også Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Det er nå mange her på forumet som sverger til Tec 7 har jeg nå lest. Ser di selger Tec 7 på Felleskjøpet også, husker dog ikke prisen :S Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 2.Juni.2008 Del på Facebook Svart 2.Juni.2008 Jeg hadde Tec7 i noen sprekker i fjor, men det ble hardt og sprakk opp. Tror nok du bør finne noe som er mer "fleksibelt". Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Da jeg lovte Sleipner at jeg skulle legge ut bilder av den sjøsatte sjarken min, så må jeg jo holde ord. Her er bildene som ble tatt rett etter at sjarken var trygt fortøyd i båsen sin: https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17253/dsc00117.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17253/dsc00118.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17253/dsc00119.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17253/dsc00120.jpg Styrehustaket skal males rødt, men det er ikke gjordt på bildene. PS! Den dårlige kvaliteten kommer av at det er mobilbilder. Mvh Sjarkens Venn Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Se det når var plastbalja sjøsatt! Hehe, neida, gratulerer med sjøsetting Eirik! Har fått natet halve dekket mitt med brun tec 7 da jeg hadde det tilgjengelig.. Får håpe det går greit. Har satt i noen få treplugger også så jeg kan slipe og se hvordan det blir Mvh Sleipner93 som ligger i Høgsfjorden og bygger brygge... (Har matpause nå.. ) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Nå er du vel glad Eirik. Løper vel frem og tilbake som en hyper liten gutt ombord Hvor i Høgsfjord Sleipner? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 8.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Var ved Bergsvik... Nå er vi på vei hjem og det står igjenn en 24m lang brygge.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 8.Juni.2008 Del på Facebook Svart 8.Juni.2008 Nåja, det har ikke blitt noen prøvetur enda. Koblingswiren er gått i stykker! :-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.