Jump to content

Oppussing av trebåt!


Sleipner93

Recommended Posts

Imorgen blir det maling av fordekk og dollbord/list visst været blir slik som det var idag. Er meldt full sol framover så nå må jeg se og få gjordt ting! :wink:

 

Lurer litt angående lakken, (Ravilakk). Hvor lav temperatur kan jeg lakke ved? Holder det med 10 grader slik det er nå?

Link to post
Share on other sites

...Hvor lav temperatur kan jeg lakke ved? Holder det med 10 grader slik det er nå?
... Tar bare litt tid for lakken å herde...

Vel, i teorien stemmer det - det tar bare litt lenger tid - men i mellomtiden har du støv som fester seg (finnes alltid i luften) det kan komme kondens på og bli skollete, alt dette som du ikke vil skal hende, KAN hende før lakken er tørr.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Idag føyk burkaen. Nå håper jeg at det er blitt vår og godværet holder seg. Blir jobbing hele helga visst været blir bra. Da skal det skrapes løst bunnstoff, slipe lett over skroget og lakke og male dollbordet! :wink: Tror det skal bli riktig så bra, har også fått lånt meg momentnøkkel så toppen skal jeg også trekke til!

 

burkaen_av.jpg

 

burkaen_av_2.jpg

Link to post
Share on other sites

Var bort i båten idag også. Nydelig vær idag igjenn! :wink: Fikk støvsugt litt i kjølen og trukke til toppen med 14kpm.

 

Når jeg støvsugte fant jeg ut at klinken som går igjennom bunnstokken ikke var helt god. Roen løsnet nemlig.. :lol: Er dette en viktig klink? Går den igjennom hele båten eller bare litt ned i kjølen? Visst dette er viktog og ordne er vel det beste en fransk en?

 

daarlig_klink_2.jpg

 

daarlig_klink.jpg

Link to post
Share on other sites

Har vært i båten idag igjenn. Nok en gang NYDELIG vær! :wink:

 

Begynte med og vaske over skroget med vann og klut for og få vekk smuss og salt. Deretter mattet jeg ned hele skroget med P100 papir. Syntes at det ble veldig hvitt og var redd det ville synes når jeg lakket så jeg prøvde litt og det syntes heldigvis ikke.. :wink: Så imorgen blir det og vaske med rødsprit før jeg lakker hele skroget!! :flag:

 

Har funnet ut at sprekkene jeg har i skroget (under vann) dytter jeg godt med drev inni før jeg kliner farm inni/over.. Da blir det nok tett og bra! :wink:

 

Mvh

 

Sleipner93 (Som har gått i t-skjorte i hele dag! :cool: )

Link to post
Share on other sites

Joda har fått gjordt ting idag og. Lakket ett strøk over hele skuta. Deretter hellte jeg vann i båten for og se hvor det lekkte i kjølen. Det lekkte ganske så mye men noen sprikker fikk jeg tettet med og dytte drev inn i dem. Men det gjenstår enda endel. Men håper på og få det bra..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...