Jump to content

Oppussing av trebåt!


Sleipner93

Recommended Posts

Hehe, nå har jeg drukket MYE cola og fått snekret ny innredning. Hadde idag en stappfull pose av 1,5 liter colaflasker.. :lol:

 

Men innredningen ble bygd av lekter, kryssfiner og panel. Begynte med lektene og lagde fundament til en benk på styrbord side som går helt bak til akterveggen til styrhuset. På babord side hadde jeg smått lagt til noe fra før dette trengte bare forsterkning. Etter det kjøpte jeg inn 12mm furupanel som ble spikret opp. (Berre lekkert!! :D ) Så ble det kryssfinerplate på toppen. Denne platen er ikke lett og sage ut med buen på skroget og spanter og alt mulig som kommer i veien. Løsningen var og lage en pappmal først som jeg overførte til kryssfinerplata. Trengte bare litt justering etterpå så passa den. Deretter ble det lagt til et bord av 9mm kryssfiner. Dette skal etterhvert bli nedslåbart slik at jeg får en stor seng :cool:

 

Nå gjenstår det bare og spikre lister og beise/lakke! :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Oi, har helt glemt at jeg har lovt bilder :eek:

 

Skal se hva jeg kan ordne i framtiden. Har litt problemer da jeg ikke har kamera.. Skal prøve og få lånt ett. Ellers er innredningen nå beiset men mangler og spikre lister..

 

Skal bort en tur nå og rydde. Er rimelig kaos inni nå.. :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei hvordan går det med m/s kira ørjan er du ferdig med klinking jeg er også intr i gamle ting gamle båter og båt motorer og jeg spiller piano; har du tatt båten på land eller ligger den på sjøenjeg har lest og studert oppussings loggen din du er god og få det til så det må du ha ros for Jeg har også ett prosjekt på gang loddebåt askvik 1975 med 10 hk sabb jeg har begynt og fixse litt på den roret nytt beslag til det lanterne fikset sabben var redd membrannene var gåen men det var heldigvis bare noen slangeklemmer har du skiftet dem, de ska vist skiftes annevert år det er jo dem som tar rundt vatnet i motorewn :smash:

Link to post
Share on other sites

Heisann!!

 

Altid hyggelig og snakke/diskutere med folk med samme interesse på omtrent min alder. Ser du er 94 modell. Da begynte vi på likt! :wink:

 

Ellers går det forsåvidt greit med Kira. Fikk klinket noe ifjor men ble ikke fornøyd, det lekkte der jeg klinket. Så får se om jeg får til og "stramm" klinken eller om jeg skal sette i vognskruer. Som du sikkert har lest snekret jeg i sommer en enkel innredning med 2 langsgående benker og et lite bord i midten. Klassisk innredning.

 

Idag har jeg forøvrig bestil plass på slippen for vinterlagring. Da har jeg mye som skal gjøres om alt går etter planen. Første prioritet er dollbordet. Neste er og få skuta tett så den ihvertfall kan ligge i en dag uten lensing. Har litt lyst og bygge nytt styrhus men dette er bare på tankestadiet.

 

Du får forøvrig ha lykke til videre med prosjektet ditt. Loddebåter syns jeg personlig er flotte båter, og så en Sabb 10 ombord!! :cool: Jeg følger med videre på prosjektet ditt! :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei,

Skal sei du har vanvittig mye arbeidslyst til overs :seeya: ser du fikk den drømmen eg hadde når eg var på din alder med egen trebåt, men blei sterkt avslått av min far pga dårlig erfaring med trebåt :nono: men men lykke til med båten. kan være glad du ikkje har 3 unger og kjerring for då hadde de nok blitt mindre gjort :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...