Nor_west Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Er kanskje ikke så mye å finne på her for trettenåringen Tom. Sæby er en hyggelig by med en veldig koselig havn. God mat og god drikke. Jensen Fiskehus (nede i havna) er et must. Helt utrolig sjømatbuffe. Ellers har vi jo disse da: Rederinnen på MorMajor og Fru Bonus vartet forleden opp med hjemmelaget (= båtlaget) fiskesuppe. Laget fra bunnen av med flere slag fersk fisk. Safran, masse fløte, hvitvin og andre herligheter. Resultatet var helt utrolig!! En rikelig mengde for 6 personer ble fortært av 4. Med kald Sancerre fra kjøla i Bonus selvfølgelig. Livet farer godt med de snille Dette så godt ut,når er neste bordsetting? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Dette så godt ut,når er neste bordsetting? Hehe, det er dessverre fullbooket ut uken, men vi har en avbestilling på Tirsdag aften Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Tom Rør Vi har også en 13-åring ombord som ser etter noen å være samen med. Men vi har ikke kommet lenger enn til Bohus Malmøen ennå....... Vi drar fra Læsø på tirsdag eller onsdag, og vurderer Sæby eller en annen plass i distriktet. Er det jente Dere har ombord? Tom Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Hehe, det er dessverre fullbooket ut uken, men vi har en avbestilling på Tirsdag aften Veldig til trøkk på det etablissementet da Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Vi drar fra Læsø på tirsdag eller onsdag, og vurderer Sæby eller en annen plass i distriktet. Er det jente Dere har ombord? Tom Her er det gutt på 13 år. Vi går mot Marstrand i moren og mot Læsø på tirsdag hvis vinden gir seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Men vi har ikke kommet lenger enn til Bohus Malmøen ennå....... Det finnes jo værre steder å ligge. Hva med litt minigolf i godværet Jeg var ute og testet om jolla egner seg som MOB båt i stad. Kjørte en tur rundt øya i kulingen. Den bestod testen godt. Morsomt å leke seg i drøyt meters bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det finnes jo værre steder å ligge. Hva med litt minigolf i godværet Jeg var ute og testet om jolla egner seg som MOB båt i stad. Kjørte en tur rundt øya i kulingen. Den bestod testen godt. Morsomt å leke seg i drøyt meters bølger. Ungene har spilt minigolf og vi voksne har vært på kroen, så vi lider ingen nød! Jolla din tåler nok noe mere juling enn vår, men det hørtes morsomt ut! Vet du noe om sannsynligheten for å få plass i Marstrand i morgen formiddag? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Jeg har stått opp tidlig de dagene vi har forflyttet oss, og ved 11 tiden har vi alltid fått plass. Ser at de som kommer godt utpå dagen, eller til og med utpå ettermiddagen har måttet gå igjen, eller ligge utapå noen. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Vi pleier også komme inn ved 11-tiden, men fra Bohus Malmøen til Marstrand går det fort 4 timer. Ut kl. 07.00...... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 (redigert) Vi hopper frokosten når vi flytter oss. Liker å være fremme rundt 11. Er det ikke plass i gjestehavnen kan det være dere kan ligge hos Peter på Ringens Varv (vp) Pass deg for bøyene i havna når dere går ut. Ikke lett å se de nå som all er under vanværmeldinga melder nesten ngen vind i morgen. Marstrand utaskjærs er vel en drøy time. Redigert 17.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Jøss så travelt dere har det, Ta den tid det tar, så kommer man frem uthvilt og avslappet. det finnes altid en plass. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
MajorAndy Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Vet du noe om sannsynligheten for å få plass i Marstrand i morgen formiddag? Jeg ligger i Marstrand nu og var en tur ovre i gæstehavnen i formiddag med jollen. Det har regnet og blæst hele dagen, men ved 14-tiden i dag var der alligevel en 6-8 ledige pladser i gæstehavnen. Så jeg vil tro at odds er gode for at få en plads hvis I kommer ved 13-14-tiden. Kontakt mig gerne på VHF'en en halv time inden I kommer så skal jeg se om der er plads - hvis jeg altså har lyttevagt på kanal 16 Kaldesignal "Last Boat, XPE2970" Andy Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Bitteliten Hopper nok over frokosten i morgen vi også. Den koser vi oss med sammen med morgenkaffen underveis. Vi går nok innaskjærs, så regner nærmere 4 enn 1 time Major Andy Da skal du ikke se bortfra at du hører oss på kanal 16 i morgen formiddag! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 MajorAndy, jeg håper da at du er ute av Marstrand kl 14. Er det mer enn baugpropell propell du venter på? Sørover eller nordover deretter? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Nyt kabel til rorindikatior, ny propel til bovpropel, lufte styring. Båden er på land nu, så det er svært at lytte på 16 i de næste timer...vi får se hvor lang tid det tager Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 MajorAndy. Håper du snart er på vannet igjen. Værmeldingen var slik at vi heller gikk til en naturhavn. Vassholmarna rett vest for Grundsund. Perfekt longsideplass langs fjellet. Det kan se ut som om været i Skagen tilsier at videre meldinger fra Zandra skrives på tråden: Status på Svenskekysten! Og her kom solen nå!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Gikk fra Samsø til Grenaa i dag. Begynner å bli lei tosifret vind. Ikke så mange norske å se. Solen skinner i dag, men som sagt, foretrekker vind uten d. Mvh. Beg Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Careka Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Vi ligger i Kiel og går nordover i August. Får håpe på sol og fine vinder da. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Ligger fremdeles på Læsø, men det kom inn en kar som hadde hatt en våt tur over. Han fikk låne avfukteren min, så han fikk tørket opp til i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Bonus Hyggelig med besøk på "Norskebrygga" i Sæby. MEN, den menyen du viser her var den kun for dedikerte inviterte . Ellers meget rask seilas over til Knippla hvor vi ligger. Blåste bra når vi gikk inn. Kjempefint, litt kaos, da den syrefaste sjakkelen knakk på festet til RIB en. Den drev inn i brygga mens vi prøvde å få tak iden. Men ordnet seg, etter og ha glemt den og konsentrert seg om tilegging. Læso ble droppet i år. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Helt vindstille på Læsø nå, og vi går til Sæby ved 9 tiden i morgen, siden det fortsatt skal være stille. Håper på å finne plass. Hvor er det best å ligge der? Redigert 19.Juli.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Ankom Sæby kl. 10.30, og fikk plass ved Jensens fiskerestaurant. Nå er det tilløp til kaos, da det fylles opp skikkelig . Fikk en Colvic Sunquest type stor utapå meg. Skikkelig sommervær her nå Sitér dette innlegget Link to post
stormy Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Ligger på Tunø mellom Samsø og Jylland. Her er det fullpakket og det ligger mange for svai både nord og syd for havnen. Tunø er en meget avslappet øy uten biler. Gikk fra Sydfyn på mandag og seilte gjennom Lillebælt. Første stopp i Lillebælt var Årø. På vei dit var det mye vind og urolige bølger. På det meste blåste det 18 m/s. På tirsdag hadde vi en veldig fin seiltur gjennom siste del av Lillebælt og opp til Juelsminde. Havnen der har blitt utbygget med over 100 nye plasser i år. Allikevel var det nesten fullt. Idag har vi gått for motor det meste av veien til Tunø da det nesten ikke har vært vind, men til gjengjeld masser av sol. På Tunø kan vi se en annen norsk båt, forøvrig vrimler det stadig av tyske seilere. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Ligger i Skagen nå, og her er det skikkelig kamp om plassene. Måtte legge meg med anker framme og hekken mot brygga, og utsikt mot noen reale trålere. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Ligger i Skagen nå, og her er det skikkelig kamp om plassene. Måtte legge meg med anker framme og hekken mot brygga, og utsikt mot noen reale trålere. Det er da en helt normal fortøyning i Skagen! Hadde du ventet å bli heist på land, satt ned utenfor Pakhuset og geleiedet på rød løper Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.