Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

  • 10 måneder senere...

Vi har nå ankommet Anholt fra Varberg på svensksiden.

Det er ennå behagelig god plass i havna, nesten alle ligger langssides, alikevel plenty plass ledig. Først i morgen, på St.Hansaften åpnes butikker og serveringssteder for fullt. Det skal bli St.Hansfeiring her i morgen, spennende om det foregår på samme måte som hjemme.

Link to post
Share on other sites

Flott Regina III. Håper at dere tar dere tid til å spasere i sanden ut til østspissen av Anholt. Det er alltid et yrende selliv i det området.

Lykke til. Anholt er en fan tastisk øy - det er spilt inn en flott CD om øya som absolutt er verd prisen. Kjøpes på turistkontoret.

Dere må få med dere solnedgangen fra radartårnet (om været tillater).

Denne er flottere enn fra både Læsø, Väderöene og Ursholmen - etter min vurdering.

Link to post
Share on other sites

Har tilbrakt helgen på Læsø. Der var det meget god plass i gjestehavnene på i Vesterø havn og Østerby havn. Med få ord kan en si at det var stille og rolig begge plasser. Snakket med en del mennesker i begge havnene og de forventet ikke noe rush før i begynnelsen av juli måned.

 

img_1047.jpg

 

img_1098.jpg

 

img_1056.jpg

Link to post
Share on other sites

Er det noen som ligger på Læsø nå ?

Vi har planlagt hele våren å ta sørlandet men onsdag når vi begynner ferien så er det meldt sydvest og jeg orker ikke å seile kuling rett i trynet når det er ferie så vi vurderer å blåse nedover til Danmark istedet.

 

Er det fortsatt god plass på Læsø ?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det er slett ikke sikkert, men det er heller ikke helt umulig at vi tar en tur over til Læsø.

I den forbindelse er det ett par praktiske ting jeg lurer på:

 

1. Er det minibank der? (Eller må vi ha med kontanter)

2. Er det mulighet for dieselfylling?

 

Spesielle andre ting jeg bør tenke på?

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Det er slett ikke sikkert, men det er heller ikke helt umulig at vi tar en tur over til Læsø.

1. Er det minibank der? (Eller må vi ha med kontanter)

Det tror jeg, men husker ikke sikkert.

 

2. Er det mulighet for dieselfylling?

Ja, ihvertfall i Vesterø havn, men sannsynligvis også i Østerby. Fiskerne begge steder skal jo ha drivstoff :smiley:

 

Spesielle andre ting jeg bør tenke på?

Iflg artikkel i SXKs årbok "Västerhavet" er busstrafikken gratis på Læsø.

Hold godt unna revene; innseilingene er godt merket.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

1. Er det minibank der? (Eller må vi ha med kontanter)

2. Er det mulighet for dieselfylling?

Minibank både i Vesterø havn og Østerby like ovenfor gjestehavna. Kun et par - tre hundre meter å gå. Dieselfylling er det også. Butikker i samme avstand som til minibank. Gratis buss over hele øya. Kan anbefale å leie sykkel. Sykkel utleie omtrent i samme avstand som til minibank i Vesterø havn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...