Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Er kanskje ikke så mye å finne på her for trettenåringen Tom. Sæby er en hyggelig by med en veldig koselig havn. God mat og god drikke. Jensen Fiskehus (nede i havna) er et must. Helt utrolig sjømatbuffe.

 

Ellers har vi jo disse da:

polser.jpg

 

Rederinnen på MorMajor og Fru Bonus vartet forleden opp med hjemmelaget (= båtlaget) fiskesuppe. Laget fra bunnen av med flere slag fersk fisk. Safran, masse fløte, hvitvin og andre herligheter. Resultatet var helt utrolig!! En rikelig mengde for 6 personer ble fortært av 4. Med kald Sancerre fra kjøla i Bonus selvfølgelig.

Livet farer godt med de snille :cool:

fiskesuppe.jpg

Dette så godt ut,når er neste bordsetting?

Link to post
Share on other sites

Tom Rør

Vi har også en 13-åring ombord som ser etter noen å være samen med. Men vi har ikke kommet lenger enn til Bohus Malmøen ennå.......

Vi drar fra Læsø på tirsdag eller onsdag, og vurderer Sæby eller en annen plass i distriktet. Er det jente Dere har ombord?

Tom

Link to post
Share on other sites

Men vi har ikke kommet lenger enn til Bohus Malmøen ennå.......

Det finnes jo værre steder å ligge. Hva med litt minigolf i godværet :wink:

 

Jeg var ute og testet om jolla egner seg som MOB båt i stad. Kjørte en tur rundt øya i kulingen. Den bestod testen godt. Morsomt å leke seg i drøyt meters bølger.

Link to post
Share on other sites

Det finnes jo værre steder å ligge. Hva med litt minigolf i godværet :wink:

 

Jeg var ute og testet om jolla egner seg som MOB båt i stad. Kjørte en tur rundt øya i kulingen. Den bestod testen godt. Morsomt å leke seg i drøyt meters bølger.

 

Ungene har spilt minigolf og vi voksne har vært på kroen, så vi lider ingen nød!

 

Jolla din tåler nok noe mere juling enn vår, men det hørtes morsomt ut!

 

Vet du noe om sannsynligheten for å få plass i Marstrand i morgen formiddag?

Link to post
Share on other sites

Vi hopper frokosten når vi flytter oss. Liker å være fremme rundt 11. Er det ikke plass i gjestehavnen kan det være dere kan ligge hos Peter på Ringens Varv (vp)

 

Pass deg for bøyene i havna når dere går ut. Ikke lett å se de nå som all er under vanværmeldinga melder nesten ngen vind i morgen. Marstrand utaskjærs er vel en drøy time.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet du noe om sannsynligheten for å få plass i Marstrand i morgen formiddag?

 

Jeg ligger i Marstrand nu og var en tur ovre i gæstehavnen i formiddag med jollen. Det har regnet og blæst hele dagen, men ved 14-tiden i dag var der alligevel en 6-8 ledige pladser i gæstehavnen. Så jeg vil tro at odds er gode for at få en plads hvis I kommer ved 13-14-tiden. Kontakt mig gerne på VHF'en en halv time inden I kommer så skal jeg se om der er plads - hvis jeg altså har lyttevagt på kanal 16 :wink: Kaldesignal "Last Boat, XPE2970"

 

Andy

Link to post
Share on other sites

MajorAndy.

Håper du snart er på vannet igjen.

Værmeldingen var slik at vi heller gikk til en naturhavn.

Vassholmarna rett vest for Grundsund. Perfekt longsideplass langs fjellet.

Det kan se ut som om været i Skagen tilsier at videre meldinger fra Zandra skrives på tråden: Status på Svenskekysten! Og her kom solen nå!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Bonus

 

Hyggelig med besøk på "Norskebrygga" i Sæby. MEN, den menyen du viser her var den kun for dedikerte inviterte :giggle: .

 

Ellers meget rask seilas over til Knippla hvor vi ligger. Blåste bra når vi gikk inn. Kjempefint, litt kaos, da den syrefaste sjakkelen knakk på festet til RIB en. Den drev inn i brygga mens vi prøvde å få tak iden. Men ordnet seg, etter og ha glemt den og konsentrert seg om tilegging.

 

Læso ble droppet i år.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Ligger på Tunø mellom Samsø og Jylland. Her er det fullpakket og det ligger mange for svai både nord og syd for havnen. Tunø er en meget avslappet øy uten biler. Gikk fra Sydfyn på mandag og seilte gjennom Lillebælt. Første stopp i Lillebælt var Årø. På vei dit var det mye vind og urolige bølger. På det meste blåste det 18 m/s. På tirsdag hadde vi en veldig fin seiltur gjennom siste del av Lillebælt og opp til Juelsminde. Havnen der har blitt utbygget med over 100 nye plasser i år. Allikevel var det nesten fullt. Idag har vi gått for motor det meste av veien til Tunø da det nesten ikke har vært vind, men til gjengjeld masser av sol. På Tunø kan vi se en annen norsk båt, forøvrig vrimler det stadig av tyske seilere.

Link to post
Share on other sites

Ligger i Skagen nå, og her er det skikkelig kamp om plassene. Måtte legge meg med anker framme og hekken mot brygga, og utsikt mot noen reale trålere.

Det er da en helt normal fortøyning i Skagen! Hadde du ventet å bli heist på land, satt ned utenfor Pakhuset og geleiedet på rød løper :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...