Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Norda vind :nonod: Det kan jo bety betydelig kaldere det da. Men fortvil ei,sjøtempen burde stige snart.

Nordavind i noen dager nå,thor. Vanntemperaturen har gått opp fra minus 0,8 gr. på mandag til

2.9 grader på pluss siden i kveld. All isen og det kalde overflatevannet har blitt feid ut fjorden.

Et par dager med sol nå, så kan sønnavinden komme. Tror det kan bli båttur/fisketur på lørdag.

Det blir fanget en del fin torsk utenfor Sandefjord nå. Både i garn og på pilken.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mulig det kommer til å stemme Bastard,hvis vi har flaks :lol: Værmeldinga mi ser litt anderledes ut :

 

20 -1 Sol

21 -1 Sol

22 -1 Sol

23 +2 Fare for sludd eller regnbyger

24 +1 Snø?????

25 -1 Delvis skyet

26 -1 Sol

27 -1 Sol

28 -1 Sol

01 -1 Sol

 

Bælkaldt om natta, fra -4 til -9.

Skjæra vipper fælt med stjerten og har vært og inspisert redet sitt ett par ganger. Kan se ut som hun mangler den helt store entusiasme når det gjelder å sikre slektenes gang. Både bikkja og katten liker seg nå i nærheten av ovn og gulv med varmekabler konstant. Gullfisken står stille i vannet og er passive,det er vanligvis sikkert tegn på kjølig vær. PitPuddelen rusler med jevne mellomrom til terasse døra og inspiserer været når sjefen pleir røykhosten. Ut vil hun ikke men nøyer seg med bebreidene blikk på sjefen..... :nono: På toppen av bebreidene brune øyne så verker det intenst i min skrapjerns fyllt høyre side :nonod: Har ingen overdreven tro på at det du postet vil inntreffe,men jeg H Å P E R det vil stemme.

Link to post
Share on other sites

Siste simulering gav + grader der hvor det er - grader i innlegget over men ser ikke snurten av Sahara temperaturene dine Bastard :confused:

Hva, har du ikke de tempraturene der nede.

Her er renner man nesten bort.

 

Jeg merket meg at du nevnte at gullfisken stod stille, du er sikker på at ikke vannet har fryst i bollen da :lol:

Link to post
Share on other sites

......... Gullfisken står stille i vannet og er passive......

Han heter ikke DOFFEN, vel.......? :rolleyes: For, da KAN det være noe annet...... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det er håp, Astor. Det er håp. Husker jeg ikke helt feil så er det vel 10000 år siden den ble liggende til over sommeren her på våre kanter. :eek:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Nå fant jeg det påkrevet å inspisre DownTown Holmestrand etter tropevarmerapporter. Det som kan fastslåes er at hundespannet til Trine er midlertidig pensjonert. Snøen var ryddet bort men jeg vil ikke se bort ifra annet enn at PanPan sitter i ei snøhule et sted. Iflg bildene han sendte er det ekstremt svære snømengder med 4 meter snødybde. Minst :eek: TMI mistenker veldig sterkt at Bastarden vår har målt temperaturen i branntomta der i dag antagelig inspirert av Skjærhalden temperaturene. Ingen tegn til palmefrø spiring å se.

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Må legge til at PanPan bor høyere enn meg, mulig det er 4m snø oppe på snaufjellet.

Jeg holder jo nesten til nede i dalen

Kanskje det var derfor det var så varmt i dag ja, at vannhullet brant ned i dag :eek:

 

Men har du sjekket om gullfisken har fryst fast :lol:

 

Men værmeldinga di stemte ganske bra med varslinga til Nrk :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Og DER fanget også programmet mitt opp temperatur stigning. For mitt øye ser det ut som toppen blir på +4 grader med regnbyger på torsdag før den faller til rett i overkant av null igjen. Kun et kort blaff etter min mening. Men hvilke tropetemperaturer og svettetokker det vil bli ombord i Bastarden av dette det er jo noe å tenke dype tanker om :eek::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...