Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Enig i det Fenix. I tillegg til de små tegn rundt oss så er høy vann temperatur i Atlanteren og Baltikum den viktigste grunn jeg har for å tro det blir mild vinter. Pluss at jeg har snakket med gamle mennesker i Baltikum som er nært proffe værtegnlesere og det er ganske stor enighet om november og desember.

Kun tiden vil vise om det er rett eller ikke.

Link to post
Share on other sites

Enig i det Fenix. I tillegg til de små tegn rundt oss så er høy vann temperatur i Atlanteren og Baltikum den viktigste grunn jeg har for å tro det blir mild vinter. Pluss at jeg har snakket med gamle mennesker i Baltikum som er nært proffe værtegnlesere og det er ganske stor enighet om november og desember.

Kun tiden vil vise om det er rett eller ikke.

 

Mens andre mener noe annet:

 

Britiske meteorologer: Den værste vinter er i vente

I en langtidsprognose siger britiske meteorologer, at der er risiko for den værste vinter i mange år.

 

Vinteren i England denne sæson kan blive koldere end den hidtil værste vinter i 1962-63, hvor temperaturen nåede ned på minus 22 grader. Arkivfoto

Avisen The Independent skriver lørdag, at myndighederne, virksomheder og hospitaler tager advarslen meget alvorligt.

Det er det britiske meteorologiske institut, der har udsendt det dystre varsel og baserer det på havtemperaturerne omkring Island og Azorerne.

Det er et særligt fænomen, der optræder i forbindelse med kolde vintre, som får meteorologerne til at advare. Det kendes under betegnelsen North Atlantic Oscillation (NAO).

NAO er et udtryk for forskellen i det atmosfæriske tryk mellem Azorerne i det subtropiske sydlige Atlanterhav og ved Island i nord.

Når trykket er lavt over Island og højt over Azorerne, så fejer der forholdsvis varme vestlige vinde fra Atlanterhavet hen over Storbritannien og Europa. Men hvis trykket stiger ved Island og det tilsvarende falder ved Azorerne, så stryger der iskolde sibiriske vinde ind fra øst.

Vinteren i England denne sæson kan blive koldere end den hidtil værste vinter i 1962-63, hvor temperaturen nåede ned på minus 22 grader og det sydlige England lå under et tykt lag sne i månedsvis.

 

:confused::confused::eek::eek:

Link to post
Share on other sites

Husker med skrekk og gru en busstur fra Milford Haven til London i 1974.G R I S E K A L D T den våren ihvertfall. Gode temperaturer fortsetter 10 dager til ,bra i helga men ellers mye regn eller bygevær.

Og sola skinte på snille gutters båter lenge nok til å få det tørt så Sikaen beit seg fast der hvor den skulle vært lagt på i 1986

Link to post
Share on other sites

åååååååååååååååå føy !! Kikket på tec 7. Men siden jeg er innprogrammert på Sika,og den svarte datt rett i handa liksom så ble det den :rolleyes: Tror du tec 7 er brukandes til å lime gardin skinner med ?( Veldig smale vinduer og lette gardiner) Siden jeg søla med Sika er jeg lite lysten på mere boring i Jomfrulig Panco Plast :nono:

Link to post
Share on other sites

:flag: Hyggelig melding om det slår til.... :yesnod::yesnod:

 

Da blir det helg på sjøen ....hadde egentlig vurdert å sette båten på land :discuss:

 

men blir det godvær :cool:

 

så utsetter vi det og nyter helgen på fjorden i stedet :sailing:

redigert inn

 

Så akkurat været med Gislefoss i manesjen ....virket ikke som han hadde tenkt å gi oss så møe godvær :headbang:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja, det lufter godt på andre siden av fjorden også. Kl.07.00 var det V. 20m/s på Strømtangen.

Er vel meldt sterk kuling i dag for hele sør-Norge omtrent............ :headbang:

Det husket litt med MF Sogn i morges. Brukte også lenger tid enn vanlig da de kjører mer opp mot sjøen for å unngå rulling. Således blir kursen mer rett linje mellom Revlingen og fyret på Bastøya - før de dreier inn mot Horten.
Link to post
Share on other sites

Brrrrrrr, det er blitt kaldt her på sørlandet, akkurat nå 0 grader.

 

I dag bestemte fruen at nu skal golv-varmen på, så da var det bare å fylle vann på anlegget, sette i gang pumpa, starte varmekolben og begynner nå å kjenne varmen begynner å bre seg i gulvet, deilig !!!!!

 

Skal vel egentlig ikke klage, vi har hatt en varm høst men det ser ut som vinteren kommer for en liten tur.

 

Thor, vår alles kjære venn, hva tror du om været fremover (tenker da resten av nov. + deler av des)?????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...