Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Vinden simuleres helt elendig på computeren Astor. Det må være noe feil i programmet. Venter på CDer med oppdatering så får vi se om det bedrer seg.

Sommeren i år tror jeg ikke blir det helt store At-le. Litt bedre enn i fjor. Men det hadde vært så hyggelig med en kjempesommer :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sommeren i år tror jeg ikke blir det helt store At-le. Litt bedre enn i fjor. Men det hadde vært så hyggelig med en kjempesommer :yesnod:

Hvordan kan du hevde at det blir en dårlig sommer? Hva bygger du dine spådommer på?

 

(nysgjerrig & skeptisk)

Link to post
Share on other sites

Statistikk,værtegn,vær data modeller,været i Stillehavet-tuller ikke her, og "synske" gamle damer i Øst Europa.

Det er jammen bra det ikke er kirurgi du er interessert i, for da ville konsekvensene av din privatpraktisering vært mye mer alvorlig...

Du snakker om "værdatamodeller".... Slike modeller er kommersielle, og krever litt annen maskinkraft enn en PC. De seriøse aktørene i Norge på dette området benytter tungregnemaskiner hos NTNU samt egne maskiner, men klarer allikevel ikke å lage sikre prognoser lenger frem en 7-10 dager. De siste dagene i denne perioden snakker de veldig generelt rundt.

Det som er mye lettere er selvsagt å benytte statistikk til å lage en trendanalyse, men med de raske skiftningene i været er det ren tipping å si at sommeren 2006 kommer til å bli sånn eller slik. Det finnes det INGEN dekning for i den seriøse delen av meteorologien.

Redigert av Kapteinen, han uten båt! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg tror denne må tilskrives litt historieløshet på baatplassen. Gi mannen en tjans (...til)

M/Y Ellen Marie

:yesnod:

Av og til kan det lønne seg å lese litt bakover i en tråd. :wink:

 

Synes ikke thors spådommer for foregående somre har vært så ille. Det stemmer brukbart med hva jeg har opplevd av vær ihvertfall. Den omtalte tyskeren har bommet mere, for å si det sånn.

 

Og jeg har mye glede av thors varsler, så bare stå på!

Redigert av GeirFrode (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hej Kapteinen utan båt!

 

her er en liten beskrivning hur det dagliga arbetet går til på TMI

 

.............. Da får jeg oppdatering fra USA og kan ringe dem hvis trangen er der til å snakke med dem. Været sjekkes og værmodellene startes. Skipshunden får lufte seg i hagen mens hennes Kaftein nyter litt røyketobakk på verandaen. Så diskuterer Kafteinen og Skipshunden værutviklingen siste døgn før garasjens innhold sjekkes mens Kafteinen igjen forlyster seg med røyketobakk og Skipshunden får litt goudaost som belønning for sin fulle enighet med alle Kafteinens meninger. Morgenen er dagens beste stund det,og dagen starter senest 0530.

 

Været i morgen tror jeg blir som i dag. Lokale forhold vil gi store variasjoner over små avstander.

og för en månad sen, blev all teknisk utrustning utbytt mot ny digital,

 

så jag tror att vädret kommer bli mycket bättre i år (iallafall lokalt !) :yesnod:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg legger meg paddeflat for innkomne argumenter, og skylder på kort fartstid i dette forum.

Hadde jeg lest at Skipshunden også har en rolle i dette forskningsarbeidet, ville nok "tonen" vært en annen.

Beklager "thor"!

:cheers: ?

Dette skal nok gå bra, skal du se. Noen tråder er viktigere for fellesskapet enn andre, og Været i Vestfold er liksom en av våre livsnerver. Men nå, Kapteinen han uten båt, vil jeg tro du er på innsiden. Så skåler vi for sommerværet i Oslofjorden 2006!

:cheers:

Redigert av Fenix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ante jo lite at noen kunne ta dette så alvorlig ? Det er ikke ment som om noe annet enn hva undertegnede måtte tro eller ikke tro,synse og mene om været og så får resten være opp til den enkelte.

Siden de siste 24 dagene har blitt tilbragt i grisgrendte strøk delvis uten internett og masse nedlastinger må gjøres så har jeg ikke noen klare meninger før det er gjort. Men et veldig dårlig tegn er at den siste uka har jeg sett gjess i V formasjon i stor fart sydover,det er ikke bra det.

Og de hadde det veldig travelt disse fuglene... Skjæra må observes igjen også og Skipshunden konsulteres. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg senit ute idag ,da det er et knallvær her i Horten med sol og nesten vindstille . Må da gå å få skuta ut idag . Isen lå langt utover på indrehavn igår men , skal nå gjøre et forsøk idag nå som det er så flott vær . Torsken har vært helt aleine utidær for lenge nuh .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Håper det blir bra vær etter snø idag...

http://met.no/radar/sorost.html

At-leeeee :rolleyes:

Det var ei knall side .Har vært ute å måka i noen timer nå , men hjelper lite når ikke brøytebilen kommer og tar veiane , har sitti fast noen her utafor idag .Gullgruve for Viking detta .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ikke i Vestfold, men på andre siden av fjorden - selveste ØSTFOLD :o) "Låner" denne tråden litt for å slippe og lage en ny'en. Ellers får vi vel "pepper" for at vi "koseprater" for mye her på 'plassen...... :wink:

 

MORILD stolpekjører for å åpne råk i havna:

Bilde

 

:wink: En liten appendix til "....han uten båt!"! Ikke "kødd" med skjæra til thor - den har vært pålitelig nok for oss på de samme breddegradene! :lol: Denne tråden åpner jeg hver gang det er noe bevegelse i.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ikke i Vestfold, men på andre siden av fjorden - selveste ØSTFOLD :o) "Låner" denne tråden litt for å slippe og lage en ny'en. Ellers får vi vel "pepper" for at vi "koseprater" for mye her på 'plassen...... :wink:

Bare koselig og prate om været, skikkelig kosetråd detta vet du :cool:

Lurer på hvor mange kalesjer som tar kvelden når mildværet kommer, da blir 30 cm med pudder veldig tungt. Det var mange som ikke hadde måket snø da jeg var i byen tidligere i dag.

Må en tur ned etterpå og sette på ny lader, måtte kjøpe ny lader i dag. 700,- :cryin:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...