Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

veldi långt ut i Oslofjorden...Tjörn 6,7gr brrrrrr skall du ut o segla Fenix?

 

http://www.elji.se/tjornvader/

Nei, det blir nok dårlig med seiling de neste par månedene. Det er bare for å følge litt med. Båten ligger på sjøen innerst i fjorden.

Jeg pleier å bruke denne:

http://www.efan.no/Tempgraph/

...men den måler tempen ved skagerrakkysten. Den er ikke nødvendigvis den samme.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om et websted med sjøtemperaturen inne i Oslofjorden - som virker?

Oslofjordens temperaturer skulle jeg gjerne sett på, jeg også. Men, hvis du (nestbest) kan ta til takke med Skagerrak, så.....

 

Bilde

Bilde

...finnes denne her på DMI

 

Til thor: Kune vært artig å vite hva du mener med "... Urovekkende ting..." ?? Nå vart jeg skræmt! Noe vi burde vite?

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Flott bilde, giver! :o)

 

....og nydelig utsikt, må jeg si.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Været rundt Oslofjorden just nu:

Legg merke til "smogen" over fjorden.

Flott bilde!

Ja det var en nydelig solnedgang over Oslofjorden i dag. Så litt illevarslende ut egentlig. Men nå er det jo også meldt mye vind utover kvelden da.

:eek: Hva er det hvite rare "teppet" som ligger overalt på hustakene osv på bildet?? :wink:

Link to post
Share on other sites

Det var gode nyheter, thor - fortsett med det - selv om Lotus ikke kan fordra at denne tråden til stadighet er fremme på 1. siden / index............ :wink:

 

Jeg derimot, synes det er helt topp, og følget alltid spent med.

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Må vel innrømme at jeg har lurt litt jeg også.

 

At det kan være så mye vær i vestfold ville jeg ikke tro. Men siden den er på 1. siden hver dag, må jo været være savært så skiftende "over there". Mye fine bilder har jeg lagt merke til, men været for være som det er for min del...

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vil holde seg rundt 0 grader ut januar og samme i februar tror jeg. Noen varme grader rundt 12-15 januar.

Dine værspådommer minner meg om en tysker som dukker opp hvert år i VG, og som hvert år dementerer, og bortforklarer året etter... Våre værsystemer er mer komplisert enn å kikke litt på rognebær og havtemperaturer.

 

Wesenlund har fortsatt den sikreste prognosen: Når skaren bærer ved st. Hans, blir det sen sommer...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...