Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

I dag var det nesten kortbukse vær :wink:

Deilig i dag, veiene blir bare og det er bare velstand og så smelter nok resten av snøen i Bastard så kjølsvinet kan pleies. Syntes jeg så palmespiring men kanskje det bare var solstikk :lol:

 

Hvis gullfisken svømmer muntert omkring Thor så har nok isen i bollen smeltet :wink:

Link to post
Share on other sites

Er det meg det er noe galt med eller er det andre også som begynner og få en spesiell kribling i kroppen og synes at jeg kjenner lukten av båt båtpuss ......................... ja jeg vet hvilken dato det er jeg vet også hva det hvite som ligger langs med land heter også.men det er den fornemmelsen da vet du :cool::cool::cool::flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg har bestilt mildvær og lite vind. Nybåten skal fraktes fra Bergen til Tønsberg på egen kjøl om 14 dager. :sailing:

KK

Heldiggrisen. Tips fra en som også har henta båt vinterstid (jan/feb. -03)

 

* Sjekk dieseltankene før avgang. I bakkant, nederst på hver tank har du tappekraner. Skjær av ei 5l kanne og tapp av noen liter. Er dieselen ren og klar er allt ok. Ved mye dritt og grums må du tappe til det er klart eller suge ut fra mannlokket på toppen.

 

* Ta med reserve dieselfilter (husk Racor el tilsv. forfilter) oljefilter, oljeskift, reimer ol.

 

* Planlegg strekkene mhp dieselfylling.

 

* Legg strekkene langt ute der sjøen er roligere.

 

* Husk at tåka kan komme fort og uventet på denne tida av året.

 

God tur og lykke til

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Alt er/blir sjekket før avgang. Komplett filtersett, dynamoreim og impeller ligger ombord.

Hadde tenkt å ta 1. etappe til Stvgr./Tanangerområdet og bunkre der. Greit med full tank før "slettene". 2.etappe til omkring Arendal, og siste direkte hjem. 3 dager er god tid hvis været tillater litt hastighet.

 

Har kjørt etappen med forrige båten også, samt en tur som "mannskap".

 

Skal ikke bare kjøre - det er jo gutte-tur... :drink:

 

KK

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Ja idag har det vært fint. Det store spørmålet er om vi får en ny vinterperiode. Hva mener vår superværmann Thor?

 

Ikke så mye mener jeg Lasse. Men her svettes no ille over Skorgenes brosjyrer ihvertfall. Jeg stemmer for ny båt.Ørnhild bruser med fjæra og sier nytt kjøkken og ny bil men hun tror jo fremdeles at jeg er lagd av penger. :rolleyes: Dette går den veien høna sparker. :discuss:

Tempen faller til rundt 0 igjen. Fare for snø/sluddbyger. I dag blir det vær konsultasjoner så får vi se om det ikke går bra å ljuge sammen en ordentlig skive bom igjen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg burde ha litt å gå på nå, fikk nylig i hus 1 stk. 3-seter sofa, 1 stk. 4-seter sofa pluss 2 stk. stressless stoler. Alt i kvalitetshud og fra Ekornes!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg driver å kjøper meg tid til båtpuss... Nytt kjøkken er på vei.... og flatpakket fra våre svenske venner.. Blir en j**lig jobb med å skru det sammen... grovjobben i kjøkkenet er ferdig... slått ut en vegg, bygget om fra enkel til dobbel terrassedør... Beverpanelplater på veggene, skal legge parketten neste helg...... Det må gjøres og "mor blir så nøgd atte..."

 

Båten må vente til snøen forsvinner.... da skal nye trimflaps monteres, ny varmtvannstank inn, Webastoen monteres, ny kallesje sys om monteres... og ankervinsj om det er noe mere igjen i lommeboken da... lavest prioritet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nytt kjøkken er på vei.... og flatpakket fra våre svenske venner.. Blir en j**lig jobb med å skru det sammen...

Fatt mot! Det går faktisk mye greiere enn man skulle tro. Jeg gjorde samme jobben for et par år siden, og montering av flatpakket innredning var faktisk noe av det letteste med hele kjøkkenet! Ikke noe å grue seg til med andre ord..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Fatt mot! Det går faktisk mye greiere enn man skulle tro. Jeg gjorde samme jobben for et par år siden, og montering av flatpakket innredning var faktisk noe av det letteste med hele kjøkkenet! Ikke noe å grue seg til med andre ord..

Akkurat det med å skru opp et flatpakket kjøkken skal jeg nok klare, men det er alt det andre ...

Det forlanges at vegger og dører skal flyttes osv. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Mnjha Astor. Noe skjer nå til det bedre. Faktisk så har det vært tydelig en lang stund men "failed on details" sier vi i yrket mitt. Etter vintefloppen er jeg ikke så selvsikker lenger men våren er ikke langt unna. Rask bedring i vente og dårlig sledeføre ser det ut som.2dre uka i mars derimot...

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:smash: Han Haakon Melhuus var litt lei i kveld - han påstår at Østlandet får en "NY OMGANG MED VINTER" med snøfall hele denne, og frem til neste uke! :headbang:

 

:wink:Si at han tar feil, thor - SI DET!!!! :boxing:

Jeg går og venter på at krokusen skal ta snøen, som ligger, underifra - med andre ord - jeg går og venter på et under............. :cryin:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Vinterlig ut første uka i mars så metreologen har nok rett Walter. Og i mars kan vi jo ha alle 4 årstidene i løpet av noen timer. Selv Ørnhild ymter om at båtpussen må startes. Et sikkert vårtegn sa hun. Svaret var udiplomatisk :Gjørre sjæl,det er kaldt ute. :sad: Venter på 2 uka i mars,da blir det over null grader igjen.

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

4 mil sydvest av Vestfold har vi fått nye 30 cm. med snø over natten. Hvis det skulle komme 30 cm. i løpet av uken - betyr det at vi er ferdige?? :confused:

 

 

 

Deprimert blir man....

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Og kaldt så da er kanskje snøen ikke så tung ?

Bra Thor, du evner å se det positive i allt :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...