Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

En liten appendix til "....han uten båt!"! Ikke "kødd" med skjæra til thor - den har vært pålitelig nok for oss på de samme breddegradene! :lol: Denne tråden åpner jeg hver gang det er noe bevegelse i.

 

Den diskusjonen der er over Walter. Men skjæra er søkk borte. Antagelig er den grilla i pipa til Amorosa for den karen har bestandig høye temperaturer å by på :lol: Den gode nyheten er at

sjøvanns tempen kommer til å stige snart. +2 graders koten er nå på høyde med Larvik og varmvannet brer seg relativt fort nordover.

Link to post
Share on other sites

........skikkelig kosetråd detta vet du

Ikke sikkert Lotus er helt enig med deg der..... :wink:

 

 

Per Chr. og andre som er interessert i slikt - Legg merke til eksos-ringene i vannet! :o) Når Sabben går på nesten full fart - som her - så slår eksos-trykket, fra mitt tørre eksosrør, ringer i vannet. Eksosrøret munner ut i sia, rett over i'en i teksten på bildet. :lol:

Bilde

 

.....nå er det vel snart noen som synes dette blir for "koseklubbete" - et nytt uttrykk som Perlen har skapt.

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg har også sett at det blir ringer i vannet runt båter....merklig, men jeg hører ikke motoren går i disse båtene. Men det er altså eksosringer. hmm ? Rart fenomen det der gitt. :blush:

 

Nå er det rett før isen legger seg her i sødre Vestfold også. Var nede og måket av båten i kveld og det var -0,8 grader i vannet. Snøen som lavet ned i natt ligger som sørpekladder i vannet. Det smelter ikke når det kommer i kontakt med saltvannet.Ønsker meg litt nordavind nå så fa..skapet driver ut fjorden.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Barometeret har i alle fall gått gjennom gulvet. Fra 1024 hpa ved midnatt til 998 hpa nå kl. 21.00

Merksnodig. Barometeret mitt henger på veggen det ? Og viser jevnt trykk også.

:wink: Forklaring: Meeeeget lokalt lavtrykk over Skjærhalden - har Dr. Jensen fra Danmark vært på besøk? :lol:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:wink: Forklaring: Meeeeget lokalt lavtrykk over Skjærhalden - har Dr. Jensen fra Danmark vært på besøk? :lol:

:lol::lol: Burde det ikke vært ekstremt høyttykk da???? :confused:

 

Forøvrig stabilt lufttrykk her også. Med 6 kuldegrader, som også ser ut til å holde seg på samme nivå en stund til tror jeg. :headbang::headbang:

Link to post
Share on other sites

du bor på Nordpolen Amorosa, her nere i syden er det +5gr just nu ! :yesnod:

Jeg kom fra "Syden" igår etter et besøk på båtmessa i helga. Ingen sydenfornemmelse akkurat.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

nej igår var det hemskt, men i kväll har det blivit bedre!

var messa bra?, tenkte gå imorgon kväll !

Bra mix synes jeg Gunga. Mye "morro på sjøen" i form av skjærgårdsjeeper, vannskootere og RIBer med alt for store motorer. Ellers rimelig bra i området 28-40 fots motorbåter. Også en del seilbåter og seil/riggutstyr (egen hall) Hele annen etg. var avsatt til utstyr. Ellers sitter jeg jo igjen med en følelse av å ha sett det hele før. Lite egentlig nytt å peke på . Slik føler jeg det foresten etter hver messe jeg besøker, enten det er båtmesse eller en eller annen industrimesse.

Det var kø ved de fleste motorbåtene så jeg tok bare en kikk inni Bittelitens utkårede, Windy 37. På den positive siden må jo fremheves interiørdetaljer, trearbeider og søm som må få karakteren svært bra. Størrelsen skuffet meg imidlertid, til å kalles en 37 foter var den overraskende liten. Faktisk mener jeg at boarealet er betydelig mindre en i min 35 foter. Men. men, slik er det vel når man er kreativ med målebåndet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

............ Ellers sitter jeg jo igjen med en følelse av å ha sett det hele før. Lite egentlig nytt å peke på . Slik føler jeg det foresten etter hver messe jeg besøker............................................................... til å kalles en 37 foter var den overraskende liten. ....................................

jepp så brukar jag oxo känna, det er sällan man ser många nya grejjer !

 

 

en del säljer på siffran, folk vill ha en 37-fotare eller 40-fotare, siffrorna på skrovsidan er viktigare

enn skrovet/funksjonen/volym

 

sen finns det andra, Malö-varvet hade förr, hur det er nu vet jag inte, men förr så hade dom gärna

en för 'liten' siffra på skrovet, för att folk skulle tycka, o jöss! i denna 37-fotarn var det gott om plass!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...