Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

Hrrmmmmmmm :

 

05:10:00 til 05:10:12, det får jeg til å bli 12, men bevares, hadde vel forventet noe mer ja  :lol:

 

Du tenker nok litt for mye båtpuss du nå unge mann  :nono:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Vel,altså det var en 819ccm V twin motor som puster ut gjennom 2 karbonpotter som fikk rumlet i ca 12 sekunder i garasjen da før Ørnhild strakk Kafteinens venstre øre til dobbel lengde og kommanderte total stillhet frem til 1030. Skipshunden har ligget med labbene urørlig med labbene over øynene i hele dag :eek: Ingen båtpuss i dag her i gården.

Link to post
Share on other sites

PS - i Nittedal, og på Hadeland har vi KNALLSOL idag. Rapporter fra Bohuslänkysten tyder på ekstrem tåke, og dårlig sikt.

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Herved bekreftes dette med tåke på Bohuslänkysten. Nettopp hjemkommet fra Koster etter å ha gått i "grøt" fra Koster og hjem.

I vimpel oppservert på Koster og første utepils inntatt.

 

PS Alle kurser ble lagt utenom Color Line og Kosterbåtene for å slippe å møte disse.

Link to post
Share on other sites

Vel,altså det var en 819ccm V twin motor  som puster ut  gjennom 2 karbonpotter som fikk rumlet i ca 12 sekunder i garasjen da før Ørnhild strakk Kafteinens venstre øre til dobbel lengde og kommanderte total stillhet frem til 1030. Skipshunden har ligget med labbene urørlig med labbene over øynene i hele dag :eek:  Ingen båtpuss i dag her i gården.

<{POST_SNAPBACK}>

Til pass for deg, hadde jeg vekket madammen slik, så skal jeg love deg at jeg hadde fått så behørig straff i lange tider, at sofaen nok hadde blitt mitt sovested 14 samfulle dager. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Herved bekreftes dette med tåke på Bohuslänkysten. Nettopp hjemkommet fra Koster etter å ha gått i "grøt" fra Koster og hjem.

I vimpel oppservert på Koster og første utepils inntatt.

 

PS Alle kurser ble lagt utenom Color Line og Kosterbåtene for å slippe å møte disse.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, har en kompis som er på Väderöerna nå, det var skodde tjukk som graut der. Sympati for de som har rota seg til Skagen, lang tur hjem uten radar...

 

 

Til pass for deg, hadde jeg vekket madammen slik, så skal jeg love deg at jeg hadde fått så behørig straff i lange tider, at sofaen nok hadde blitt mitt sovested 14 samfulle dager.  :discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

Spørsmålet da blir; hva pokker gjør Thor oppe kl. 0500 på morran ?

 

Forøvrig er det pause i arbeidet på Syzukis Systue, Pizza og øl må til..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jo det skal jeg si deg Suzuki. Da får jeg oppdatering fra USA og kan ringe dem hvis trangen er der til å snakke med dem. Været sjekkes og værmodellene startes. Skipshunden får lufte seg i hagen mens hennes Kaftein nyter litt røyketobakk på verandaen. Så diskuterer Kafteinen og Skipshunden værutviklingen siste døgn før garasjens innhold sjekkes mens Kafteinen igjen forlyster seg med røyketobakk og Skipshunden får litt goudaost som belønning for sin fulle enighet med alle Kafteinens meninger. Morgenen er dagens beste stund det,og dagen starter senest 0530.

 

Været i morgen tror jeg blir som i dag. Lokale forhold vil gi store variasjoner over små avstander.

Link to post
Share on other sites

Tiltredes ! 6-8 grader i dag.ØNØ 5-7 knops vind. Delvis skyet opphold i dag. I kveld tjukner det til og det blir overskyet med 50% sjanse for regn. I morgen og mandag lettere,delvis skyet og opphold med temp 6-8 grader. Kan bli riktig bra hvis sola får overtaket på skylaget.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Drar denne fram igjen for nå nærmer sommeren seg.

 

Kan du komme med noen betraktinger om div flyvende vesen i trærne, litt om peisen osv.

 

Vår tyske ekspert sier jo at sommeren kommer fra 21 juli og tropesommer i august.

 

Stemmer dette da Thor.

 

Denne tropesommeren er jo midt i ferien min i år igjen.

Link to post
Share on other sites

Dei neste 7 døgra blir det delvis skyet og sol. Førstkommende lørdag faller tempen til +14 for så å stige igjen søndag. Ser riktig hyggelig ut. Men den 17. juni blir det regnbyger og skyet,+ 16 grader og SSW vind på ca 5-7 knop.Natt til lørdag blir det +9 grader. Lørdag og søndag ser temmelig like ut som fredagen.30% sjanse for regn.

Men dette overstiger engentlig tidsrommet som jeg foretrekker å operere med. En 10 dagers melding er høyst usikker. Det kan bli bedre og det kan bli bedre,litt tidlig å si. Vanligvis overlater jeg det å tro til Tom Prest men jeg kan jo gå ham i næringa littegranne ?

 

Jeg tror det kan bli bedre. Rundt 20-25 juni tror jeg det kan bli riktig bra og sommerlig. Det holder antagelig ikke så lenge men noen dager blir det vel. Chempesommærn som minstemann uttrykker det tror jeg kommer som ifjor.Rundt juli/august. Langvarig blir det ikke denne gangen heller.

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle ha dradd Ørnhild i barten og fortalt å åssen du egentlig er Amorøsa så hadde Kjøpmanskjær vært slagmark i dag ! :smash::smash: Ikke mobb skjæra mi. Norges eneste med ullteppe frakk for kulde perioder og egen uteservering :eek::lol: 2 unger ble det på å i år forresten. :yesnod:

Hvor leste du om den tyskerens spådommer hen da? Tror ikke så veldig mye på tropenetter jeg men enkelte ganger er gøy å ta feil. Han kunne jo mene pipemålingene dine kanskje....Ikke tror jeg vi blir brune i år heller. Kjøp Tectyl ellers ruster du opp i år :lol:

Jeg holder fremdeles på at sommeren i år blir dårligere enn i fjor. Og ifjor var det ikke mye å slå ræva i taket for. :drink:

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle ha dradd Ørnhild i barten og fortalt å åssen du egentlig er Amorøsa så hadde Kjøpmanskjær vært slagmark i dag ! :smash:  :smash:  Ikke mobb skjæra mi. Norges eneste med ullteppe frakk for kulde perioder og egen uteservering :eek:  :lol:  2 unger ble det på å i år forresten. :yesnod:

Hvor leste du om den tyskerens spådommer hen da? Tror ikke så veldig mye på tropenetter jeg men enkelte ganger er gøy å ta feil. Han kunne jo mene pipemålingene dine kanskje....Ikke tror jeg vi blir brune i år heller. Kjøp Tectyl ellers ruster du opp i år :lol:

Jeg holder fremdeles på at sommeren i år blir dårligere enn i fjor. Og ifjor var det ikke mye å slå ræva i taket for. :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

En ting vil jeg si Thor. Du får sagt det. :lol::lol::lol:

Hvis Ørnhild har bart så må det være løsbart hun bruker mens du er hjemme :wink:

Link to post
Share on other sites

Etter å ha fått PCen knust tidligere i vår så ser det nå til at jeg har fått kommet i ordning med alle "værprogrammene" mine. Revidert værmelding-som er snittet av 3 værmodeller -passe oppspedd med egen uvitenskaplig synsing:

 

Juni 9-10 og 11: Delvis skyet,sol. Temp rundt +18.

 

Juni 12-13-14 :Regn. Rundt +14 til +15. Mye vind den 12,men tror det vil løye igjen den 13.

 

Juni:. 15-16 : Regnbyger med gløtt av sol. Rundt +18 grader.Moderat vind.

 

Juni 17-18-19: Imotsetning til i går så ser det sånn ut nå: SOL :smiley: SSW 7-10 knop.Rundt +18 grader. 10% sjanse for natteregn med rundt +11 grader. Tror det muligens kan bli grå morgener før sola får overtaket.

 

Og slår det feil så lider jeg ikke samme skjebne som Astor(uten P) håper jeg :wink:

Link to post
Share on other sites

20-tallet, thor! Jeg vil se temperaturer på 20-tallet. Kan du ikke melde litt bedre vær da?

 

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal jobbe i helga, så litt nordakuling og regn for de som skal seile Færderseilas syns jeg er på sin plass... Det er ille nok å måtte stå over en Færderseilas, hvis det blir kanonvær i tillegg blir det mer enn en stakkar kan holde ut.

 

Spøk til side, værmeldinga for seilasen er jo ikke så fantastisk dessverre, men en fattig trøst for de stolte sjømenn er det jo at det antagelig blir nordavind. Den holder jo gjerne gjennom natten også, så man slipper kanskje å ankre opp i Drøbaksundet i år. Så får man heller ta på seg litt ekstra klær.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...