Jump to content

Været i Vestfold.


Slagskibet

Recommended Posts

8 knop onsdag og torsdag,7 knop natt til torsdag. Regn,regnbyger hele neste 10 dagers periode. Typisk høstvær,men på tirsdag så kan sola dukke frem kanskje.Temperaturene tror jeg holder seg relativt bra,rundt 16 grader på dagen og nedi 11-12 om natta.

Værtegnene er lovende for høsten,tror det vil holde seg relativt mildt en lang periode fremover.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Hadde en uhyre spennende tåketur fra Frognerkilen til mastekrana på Skøyen i morges. Åpenbart marinebesøk i byen. Jeg klinte meg inn til "fortauskanten" rundt Bygdøy og følte jeg hadde kontroll, men det var ganske fascinerende å se disse marinefartøyene komme glidende inn i sikte på så kort hold. Hyppig bruk av horn og høy aktivitet på VHF'en. Bare Nesoddferja holdt vanlig høyt tempo. Hvordan det kunne gå bra, vet da fåglarna...

Link to post
Share on other sites

Forferdelig med tåke i dag, har det vært like ille på are sia også

:yesnod: Var nok det, bastard.

 

Frem til omkring 12.00 var det bare de "tøffeste (dummeste?) gutta" og de med radar, som våget seg utpå.

Men etterhvert tok solen på her og resten av ettermiddag var det blå himmel og sol - inntil tåka kom sigendes inn igjen ved 17:00-tiden. Nå er det "tykk som graut". Regner med at det blir reprise i morgen...... :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har polert hele båten i dag så ingen klager. Men,de spådommene til Storm de får jeg ikke til å stemme da? Imorgen,mest skyet. Lørdag blir sådær.Søndag ser ut til å bli litt bedre og mandag kan bli riktig bra.Bedre enn idag hvor tåka lå til rundt 1230.

Vil ikke si at det blir så knallbra som Storm indikerer.Men i all rettferdighetsak-blir veldig glad hvis de har rett, :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fikk en sms fra Danmark nå, tåke der også!

Og så ligger det et medlem av baatplassen.no nede i havna i Holmestrand nå som ikke er så lysten på og gå over fjorden!

Det er vel andre døgnet dem er på nå!

Husker ikke hva han heter men det var han som kjøpte Neptimen av naboen!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Var i Son i går og vasket båt, i tåke. Det ser litt bedre ut idag utfra webkameraet der. For å se hvordan det er rundt kysten er det bare å gå inn på min hjemmeside, http://trudelutt.com og klikke på "Webkameraer" nederst til venstre.

 

Nå skal jeg lufte skipshunden før vi drar til havnen for mer vasking. Dersom det klarner og tørker opp, blir det polering også.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kjøkøysundet, rett utenfor stuevinduet mitt, begynner å "synes"!

D.v.s. tåka er i ferd med å lette! Da skal vi ut og ta han torsken! Ideellt fiskevær, overskyet og stille.......

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Vel,siden ØKH er i særdeles slett lune etter ett morrastunt som varte fra 05:10:00 til 05:10:12 idag tidlig så tør jeg ikke engang å tenke på båten. Selv om det begynner å tørke opp på veien startes ikke tordenværet igjen på villkår. Her utføres passende botsøvelser under ØKH drepende blikk.Botsøvelsene innebærer takmaling også blir det straffeøvelse etterpå med listemaling som er det værste jeg vet på denne jord :puke: kjenner jeg Ørna rett. Akkurat nå legger jeg all min sjel i å være ekstremt politisk korrekt for ikke å tirre ØKH igjen.

Link to post
Share on other sites

Hei

Oslofjorden "just nu". :cryin:

Bilde

Den mørke flekken mid på bildet er toppen av Bjerkøya.

 

Sol hjemme, og ca. 20 m. høyt tåkelag over fjorden. :sad:

"Seatrial" gikk ad undas.

Prøver igjen i morgen. :smash:

mvh

giver :seeya:

 

Men idag. :smiley::smiley:

Det ser meget lovende ut nå på morgenen.

Bilde

 

HA EN FORTSATT GOD PÅSKE

 

mvh

giver

Redigert av giver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

slett lune etter ett morrastunt som varte fra 05:10:00 til 05:10:12 idag tidlig

2 sekunder ? Må da være rekord, selv for en mann i din alder :rolleyes::lol::lol::lol::wink:

 

 

PS - i Nittedal, og på Hadeland har vi KNALLSOL idag. Rapporter fra Bohuslänkysten tyder på ekstrem tåke, og dårlig sikt.

 

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...