Sinten Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Dette høyres jo artig ut Viss stafetten først skal inn i Veafjorde/Osterfjorden kan eg ta ein etappe, men ikkje viss stafettpinnen vert ei heil jolle Då stiller eg heller som "stafettpinne" Liste Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Bützfleth Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Tror ikke det kan bli en jolle. Det blir for tungt og risikabelt. Men vi tar alle fjorder så sant noen bor eller har båtplass der. Stafettpinnen skulle jo ha fulgt kystlinjen hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Vi er mange BP medlemmer i Stavanger. Bør sikkert ha flere etapper rundt i Ryfylket. Og kansje et lite treff etterpå? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SRA Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 mitt forslag til "stafettpinne" er et flagg, litt stiligt på bilder også. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 (redigert) Vi er mange BP medlemmer i Stavanger. Bør sikkert ha flere etapper rundt i Ryfylket. Og kansje et lite treff etterpå? mitt forslag til "stafettpinne" er et flagg, litt stiligt på bilder også. Synes ideen om å ha en liten GPS med var ganske god. Og da blir det jo ekstra kjekt å ta en tur inn Lysefjorden! Er det noen som har gode kontakter med en GPS forhandler som kanskje kunne lånt oss en liten en for turen? Redigert 19.September.2007 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Noen har kansje noen kontakter mot Sjøspeiderne i Sandnes, de kan nok greit sette opp et kart som viser hvor "pinnen" er ved hjelp av AIS. De er kanongode på AIS mot nett og har flotte sider om dette, og da får vi også aktivisert ungdommene og det er jo fremtidens BP brukere. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Dette liker jeg mer og mer. Engasjeres lokalmiljøene rundt omkring kan dette bli en gedigen reklamestunt for BP, og som atpåtil kan være økonomisk innbringende. Mye er dog avhengig av ildskjeler rundt omkring. Lokalaviser og -TV/Radio må tipses når stafetten kommer til "ditt distrikt". Vi har hele vinteren til å forberede oss. Veldig bra Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bützfleth Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 (redigert) Kjempe god idee! Jobben er din! Vi renger med positivt svar fra deg, SRA, i løpet av uka. Redigert 19.September.2007 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Dette liker jeg mer og mer. Engasjeres lokalmiljøene rundt omkring kan dette bli en gedigen reklamestunt for BP, og som atpåtil kan være økonomisk innbringende. Mye er dog avhengig av ildskjeler rundt omkring. Lokalaviser og -TV/Radio må tipses når stafetten kommer til "ditt distrikt". Vi har hele vinteren til å forberede oss. Veldig bra KREMMER!!! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Jeg synes ideen med Grapbag var knallgod. Dette må vi få til fra svenskegrensa og lengst mulig nord, eller omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Vil foreslå å bytte ut gps med en tracker fra Gard f.eks. Gps`n går tom for strøm og slepesporet er ikke langt nok. Jeg tar gjerne en etappe her i fjorden. Liste Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 19.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Vil foreslå å bytte ut gps med en tracker fra Gard f.eks. Gps`n går tom for strøm og slepesporet er ikke langt nok. Satt og tenkte det samme. Hva bruker minst strøm; AIS eller GPS/tracker? Burde kanskje være laget slik at ingen kan trykke på noen knapper "ved et uhell". Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Jeg er med enten i Trønderlag eller i Kragerø ( Liten etappe) Avhengig av tidspunkt. Mvh Pjolter Liste Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Seilaren Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Noen har kansje noen kontakter mot Sjøspeiderne i Sandnes, de kan nok greit sette opp et kart som viser hvor "pinnen" er ved hjelp av AIS. Jeg har god kontakt med sjøspeiderne i Sandnes jeg!!! Kan jo høre neste gang jeg snakker med dem... http://www.2sandnessjo.no/ Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
OT-flyktning Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Såfrem det er nødvendig med spesiell bidrag fra oss i Teknisk, så er det jeg som tar meg av sakene. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Har ikke fått lest hele tråden, men jeg kan sikkert ta en etappe i Ryfylke. (Og nå titter solen frem, så kanskje blir ikke kveldens regatta så våt som fryktet) Liste Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Da trenger vi noen som kan samordne sin landsdel. Sørlandet Vestlandet Møre og Romsdal Midt-Norge Nordland Troms Finmark En som tar ansvar og setter opp en grei rutefordeling ettersom folk melder seg til tjeneste. Dette er det ingen hast å sette opp før vi nærmer oss start på stafetten. Jeg er overbevist om at det kommer mange båtfolk til som gjerne vil kjøre en etappe. Jeg skal høre med Ingar om denne kan stå limt slik at vi har denne lett tilgjenglig fremover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Hvem blir det som tar Sjarmøretappen fra Tofte/Holmestrand, og ankommer Horten og BP-treffet på på Indre havn på lørdag? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Hvem blir det som tar Sjarmøretappen fra Tofte/Holmestrand, og ankommer Horten og BP-treffet på på Indre havn på lørdag? Det må jo bli Bastard i prosjektbåten. Uten tvil. Nå har han noe å se fram til. Liste Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sofaseileren Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Er selvsagt med, men Vegaen er neppe klar om stafetten blir til våren. Dermed kian jeg enten ta en stykke bunnefjord i lettbåt, eller et mindre stykke langs bamble / telemarkssysten i ranaen. Kanskje man burde finne ut hvor detaljert man skal følge kystlinjen? Kan bli veldig morsomt og langt om man tar med seg hver minste poll og vik..... Kanskje greit å definere noen kriterier? Liste Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Kjepeflott tiltak Stiller opp strekningen Søgne -Lindesnes (Korshavn gjennom Spangereidkanalen) Liste Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 (redigert) Listen er flyttet til innlegg nr. 1 i denne tråden. Redigert 25.September.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 (redigert) Listen er flyttet til innlegg nr. 1 i denne tråden. Redigert 25.September.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.