Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Liste for Rogaland så langt:

 

Bützfleth: Lindesnes -> Tananger

Seilaren: GENIALT!!! Jeg kan ta langs Ryfylket...

SRA:

Nefertiti: Har ikke fått lest hele tråden, men jeg kan sikkert ta en etappe i Ryfylke.

Erik: Jeg kan ta den mellom Tungenes og Hundvåg. Kan jeg ta min etappe i Kajakk? :cool:

 

SRA kan du ta en etappe?

 

Slik det ser ut her så er det ikke mye Ryfylket eller Stavanger/Sandnes kommer til å få se oss. :nonod:

Vi trenger folk fra Farsund og Egersund området. Flere fra Stavanger, Sandnes, Homersåk, Strandalandet og oppover mot Boken, Karmøy og Haugesund. :seeya:

 

EDIT: Hvis jeg har glemt noen eller noen flere melder seg på fra Rogaland så hadde veært fint om dere gir meg en heads up på IM!

 

Og er det noen på Rott eller Kvitsøy som kunne blitt med hadde det vært kanon bra!

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg gleder meg allerede til å ta ruten Stokken-Flekkerøy, men trenger vimpel på båten.

Håper det kommer noen for salg innen dette starter opp.

Mellom Stokken og Flekkerøy ligger Toppdalsfjorden, kunne tenkt meg en tur inn der hvis muligheten byr seg.

Ønsker bare en lun strekning da jeg forhåpentligvis kan låne den 12 fots båten til jenungen.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg får ferdig båten og får den ut på sjøen til våren og båtplass på Skebergkilen så tar jeg og M/B Stella gjerne pinnen derifra til Fredrikstad :yesnod: Dette er jo artig og kan jo bli skikkelig god reklame, jeg kan også ha med meg en fra ei eller annen avis, plass nok i båten.... Hvis jeg er med tenkte jeg kanjse at jeg overleverer pinnen til en i fredrikstad som kjører glomma opp til sarp og ned igjen, før neste mann tar den videre. Hvis det er noen medlemmer i fredrikstad som melder seg på den strekningen da ;)

 

Men jeg må få meg vimpel innen den tid

 

Dette gleder jeg meg til...

Redigert av M/B Stella (see edit history)

Man blir ikke rik av å ha snekke, men en hadde jaggu vært fattig uten

Link to post
Share on other sites

Jawik......forsto jeg Deg rett at Du ville ta på deg Generaljobben for Møre&Romsdal??du skal få hjelp.

 

Ja det er i boks, dersom ikke andre absolutt vil påta seg jobben. Jeg har tid nok pr. dags dato, men kan ikke forutse hva som kan skje framover i månedene som kommer. Du bakker meg opp i tilfelle krise på hjemmefronten.

 

Ellers venter jeg fortsatt på respons fra indre område av M&R. Likeså nord for Kristiansund til Trøndelag. Her mangler vi noen. Som nevnt tidligere har vi nå dekning fra Florø til Kristiansund, men ruten må vel kunne gjøres mere spennende enn det som ligger inne nå. Tidsaspekteret spiller jo inn her. Kan jo ikke bruke hele sommeren/stafetten bare på M&R. Men noe mere enn det vi har er det plass til.

Er tilbake i Syvde neste helg og da legger jeg ut det vi har.

 

mvh jawik ft London

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener denne stafetten (heter det stafett til sjøs?) er en utmerket idè, som kan bli både populær og omfattende. Jeg tror imidlertid at pressens interesse for saken blir avhengig hva som er hensikten, samt hva stafettpinnen består av. Her bør vi ta oss tid til å samle glupe ideer fra medlemmene, slik at dette blir noe utenom det vanlige. Ideen om stafetten kom opp på et gunstig tidspunkt, slik at vi har tid til å planlegge dette skikkelig.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener denne stafetten (heter det stafett til sjøs?) er en utmerket idè, som kan bli både populær og omfattende. Jeg tror imidlertid at pressens interesse for saken blir avhengig hva som er hensikten, samt hva stafettpinnen består av. Her bør vi ta oss tid til å samle glupe ideer fra medlemmene, slik at dette blir noe utenom det vanlige. Ideen om stafetten kom opp på et gunstig tidspunkt, slik at vi har tid til å planlegge dette skikkelig.

Deler denne henstillingen om at det bør vurderes om stafetten skal ledsage en "upolitisk" visjon som alle båtfolk kan forenes om. Mange av oss kan eksempelvis forenes om miljøvern, allemannsretten o.a.

Link to post
Share on other sites

Bokn-Stord er mitt område, kan alltids ta meg en pinne i dette området :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Status strekningen Sørlandet (Kragerø-Egersund)så langt

Divemaster: Lillesand-Sotra....

hallaron Risør - Grimstad Men deler den gjerne med andre

Gev Grimstad-Stokken

Ulven Stokken-Flekkerøy

Wicma Mellom Stokken og Flekkerøy ligger Toppdalsfjorden, kunne tenkt meg en tur inn der hvis muligheten byr seg.

Rolf Flekkerøy - Høllen

Laluna Søgne -Lindesnes

Bützfleth Lindesnes -Tananger (Rogaland)er jo en tøff strekning så den må han gjerne få .... :crazy:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Dreemer Forslaget til sinten kan jo løses :smiley:

Sinten: Går du inn veafjorden, kunne eg tatt ut osterfjorden til neste overlevering ? :crazy: (om eg er heima i den tida stafetten går)

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Ja, me har jo ikkje fått dato endå....

Men så sant datoen klaffar kan eg ta Vaksdal - Stamnes (går nesten ut i frå du er "pomping"? :wink: ) Og så tar du osterfjorden utatt. :smiley:

 

Eg kan moglegens finne ein til ta etappen Arna - Vaksdal (men må få han til å bli medlem først :wink: ).

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ang. Hordaland:

Har tidligere nevnt at jeg f.eks. kunne ta etappe fra Strusshamn i retning Jensen_fra_Vest i Øygarden, men det er jo ikke så aktuelt hvis en går på innersida av Askøy nordover. Jeg har ikke veldige meninger om akkurat det.

 

MEN: Jeg ser for meg at det hadde gjort seg med et større båtfølge (konvoi) inn til Bergen. Litt stusselig med bare en båt inn Vågen. Fra gammelt av var det også slik at båter/skip som kom sørfra til Bergen måtte ha en karantenestopp i Strusshamn på Askøy. En kunne jo aldri vite hva som fulgte med av pest o.l. fra mer sydlige havner :puke:

 

Jeg synes det hadde vært gøy å gjort et lite poeng utav dette, og foreslår Strusshamn som et møtested for alle BP'er i Bergens-området som vil slå følge inn til Vågen. Selv ønsker jeg gjerne å være med i et båtfølge herfra :seeya:

Redigert av Sjarles (see edit history)
Min blogg på baatplassen.
Link to post
Share on other sites

Generalene er godt i gang med å legge opp ruter etc., glimrende. Ville vært morro om dette kunne la seg gjennomføre, en lystbåt stafett fra svenskegrensa til russegrensa der man transporterer en eller annen form for stafettpinne som overbringes fra båt til båt. Men synes som andre har vært inne på at vi bør knytte dennne handlingen til et eller annet formål, det være seg samle inn penger til en veldedig sak eller slå et slag for for noe som gavner båtfolket, det være seg NSSR, sjøsikkerhet generelt, fortsatt avgiftsfri diesel + innføring av avgiftsfri båtbensin, økt forståelse hos politiske myndigheter om at båtliv med riktig tilrettelegging er en miljøvennlig ferie og fritidssyssel osv. osv.

 

Videre synes jeg vi bør finne et annet navn på "greia", stafett er så lite maritimt liksom, tenker mer på idrett når jeg hører det. Har selv litt vansker med å finne et brukbart ord men synes det bør henlede tankene til kystkultur, båtliv, hav, farvann og slike ting. "Leidang" blir kanskje litt for krigersk men det går jo på dette med å utruste skip og mannskap til kamp eller forsvar for en sak...... "Kyst budstikke" eller "Farleds budstikke" kan kanskje brukes, spesielt om det er en eller annen "sak" som skal fremføres.

Oppfordrer kreative sjeler til å komme med forslag.......

 

Noe som kan være et annet poeng er at ruten legges om historiske steder langs kysten, spesielt til ssteder der det skal være en eller annen markering av en hendelse, synes det virker som sommer Norge er full av dem.

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...