Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

For noen av oss er planlegging en viktig del av båtgleden. Flotte tiltak og forslg. Bra innsats fra Astor og stimulerende at denne tråden kan stå sentralt fremover. Det virker - svært grov - som at vi ikke får noen spesielle vansker med etappen Svenskekrensa - Bergen. Jeg er litt usikker på hvilke signal som har kommet for de enkelte strekningene videre nordover. Kanskje noen som allerede planlegger langseilas på denne strekningen. Er det "juks" i forhold til planen å eventuelt bruke hurtigruta som hjelpebåt på deler av strekningen?

Link to post
Share on other sites

Er det "juks" i forhold til planen å eventuelt bruke hurtigruta som hjelpebåt på deler av strekningen?

Lokale forhold får bestemme dette Roald. Vi har hele vinteren på oss til å fylle de enkelte strekkene. Det er heller ikke gitt at vi absolutt må følge kystlinjen hele Norge rundt. Snarveier og shortcut kan bli aktuellt, hurtigruta også for den sak skyld. Vi får se hvordan ting utvikler seg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nå har vi laget et oppsett for hver landsdel og lagt inn ønsker sånn grovt.

Etter hvert som dere legger dere på vil vi legge innlegget inn der det hører hjemme.

Ingen dato er bestemt, dette er kun løse tråder som vi samler når tiden kommer. Ingen binder seg for noe.

 

Vi trenger noen som med lokalkunnskap kan legge opp stafetten i sin landsdel. Denne blir Medlemskontakt for denne.

 

Rem og Astor redigerer siden og tar i mot tips og sorterer dette etter hvert.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dette syns jeg er en kanon go ide. Jeg er med på en liten etappe.

Bortsett fra Jensen_fra_Vest er det lite umiddelbar respons fra Bergens-disktriktet ser jeg, men det er vel den velkjente beskjedenheten :lol:

Jeg bidrar gjerne til at stafett-dingsen ikke stopper opp i Hordaland og kan f.eks. ta etappe fra Bergen (evnt. Strusshamn/Askøy) og til Øygarden.

Ellers regner jeg med flere BPer kommer på banen herfra ganske snart :yesnod:

Min blogg på baatplassen.
Link to post
Share on other sites

For BP-stafetten strekningen Sørlandet har disse meldt seg:

LALUNA Stiller opp strekningen Søgne -Lindesnes (Korshavn gjennom Spangereidkanalen)

Pjolter: Jeg er med enten i Trønderlag eller i Kragerø ( Liten etappe) Avhengig av tidspunkt.

GEV: Jeg henter med glede i Grimstad. Kanskje Lano i Mandal vil ta pinnen videre, selv om den da overleveres fra en Bavaria

Kontaktmedlem for dette området er:...............................

 

Hvis en liten 21 fot'er kan være med så kan jeg sikkert ta den fra f.eks stokken til søgne og levere til Laluna.

Gev kan ta den fra grimstad til stokken, så kan jeg ta den videre til Laluna...

 

Hadde vært artig om en GPS hadde fulgt turen og de som har kunnskap kunne tatt ut spor og lagt ut på nettet underveis..

For min del kan jeg ta med laptopen og kunne lest ut sporloggen.. :-)

 

Liste

Redigert av rem (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Lokale forhold får bestemme dette Roald. Vi har hele vinteren på oss til å fylle de enkelte strekkene. Det er heller ikke gitt at vi absolutt må følge kystlinjen hele Norge rundt. Snarveier og shortcut kan bli aktuellt, hurtigruta også for den sak skyld. Vi får se hvordan ting utvikler seg.

 

Det blir vel litt juks med Hurtigruta. Meningen er vel at vi selv skal stå for flyttingen av staffetpinnen. :nono:

 

Hvis en liten 21 fot'er kan være med så kan jeg sikkert ta den fra f.eks stokken til søgne og levere til Laluna.

 

ALLE kan bli med! Fra robåt til bobåt! :smiley:

 

Jeg tror også at vi må se på start dato så folk kan planlegge dette med tanke på ferie neste år.

 

Skulle det ikke være noen som kan ta etapper i mellom Sprangareid og Tananger kan jeg evnt ta dette.

Får bare håpe jeg ikke får samme vær jeg hadde rundt Lista for et par uker siden.

 

Det hadde jo vært ekstra morsomt om vi kunne ha levert noe fra svenskene til russerne. En slags hilsen eller noe. Tenk på de flotte bildene!

Link to post
Share on other sites

Hei Astor. Jeg stiller med S/Y Sebi i M&R og S&F. Tar gjerne andre etappper ogsaa dersom noen strekninger mangler. Poenget er aa rote fram alle som sitter i naustet og grubler paa om de skal hive seg utpaa for aa ta et strek. Koordinering kan jeg ta meg tid til dersom det trengs.

 

mvh jawik ft London/SBShow

 

 

"Cutty Sark" regatta ankommer Maaloey i 2008. En kobling her ville jo kunne bli interressant.

 

Liste

Redigert av rem (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

For å organisere dette litt så foreslår jeg at Astor tar seg av hvem som går hvor og til. Så første mann til mølla om å få seg et strekk.

Jeg vil gjerne ta fra Tananger til Tungenes. Så sant ikke noen andre har båt i mellom.

 

 

hehe.. :lol:

 

Jeg avløser deg på Tungenes og seiler videre til Kvitsøy eller Skudesnes. Alt etter hvor nestemann er... :flag:

 

Jeg kan ta den mellom Tungenes og Hundvåg (er det ikke der du har hjemmehavn Seilaren?) men er villig til å dele etappen med Sabeltann, som vel også har hjemme havn på strekket :lol:

 

PS : Om hensikten er å ha flest mulig ulike farkoster innvolvert, kan jeg ta min etappe i Kajakk :cool:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...