Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Forslag til pinne: Kan dere få en eller annen elektronikk-sjappe/importør til å stille opp med en demo GPS/AIS-Dingz hvor hele turen logges med hastighet/tid osv samt at dette legges på en side på BP hvor man kan følge loggen daglig/ukentlig. Det kan jo være de ser reklameverdien i at båtfolk(+ noen folk i båt :wink: ) langs hele kysten får egne erfaringer med utstyret deres.

Sett opp etappene med mulighet for å legge inn stemningsbilder. Ser at det er en del folk inne på BP med betraktelig mer skolegang enn mine fire år på søndagsskolen, så teknisk må vel dette la seg løse.

 

Hva med en tabell over forventet ETA/ETD på de forskjellige strekkene, slik at flere båter kan gå i sammen og møte gjengen som skal rusle neste strekk. Da legges det vel opp til en sosial "happening" i begge ender av det enkelte strekk, men det bør vel kanskje ikke være noen ulempe :cheers:

 

Man kan kjøre to varianter:

1. Hvordan få "dingzen" raskest mulig fram.

2. Legg opp ruten slik at Dingzen flyttes hver helg med ett passende antall sjømil.

f.eks

Helg 1 Fredag: Halden-Skjærhalden- Fredrikstad

Lørdag: Fredrikstad - Hankø- Moss

Søndag: Moss - Drøbak - Bunnefjorden

 

Heg 2 Fredag: BF - Aker brygge osv osv osv

Link to post
Share on other sites

Vi får holde denne tråden varm gjennom vinteren.

 

Vi trenger noen til å organisere for hver landsdel.

Østlandet, Sørlandet, Vestlandet, Midt-Norge, Nord-Norge mulig deles på to? Hvis våre innsjøer med BP-medlemmer blir med blir det post eller bil til disse.

 

Jeg tar gjerne på meg oppgaven å organisere Halden til Kragerø.

 

Forslag at så mange som mulig blir med. Korte etapper, ja vel, men her gjelder mangfoldet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Til forskjell fra vanlig arbeidsliv, er det her så mange interesserte organisatorer at jeg bidrar som OS (ordinary seaman) men kikkertovervåking (med stabilisator), fotografering, lysovervåking og følgebåttjenester. Det trengs vel også? Jeg kan dekke den lange strekningen Mossekanalen - Sonskilen. Jeg er åpen for at denne sterkningen kanskje bør deles i flere etapper.

Link to post
Share on other sites

Bør vel starte på svenskegrensen og gå kysten så alngt den kommer, burde ikke være noen stor sak å få den oppover langs hordalands og rogalandskysten, men jeg er usikker på hvordan det blir videre langs sogn og fjordane, møre og videre.... Ideelt borde den salfølgelig ende opp i kirkenes, men det er lange avstander nordover og en skal vel være veeeldig godt fornøyd om en får den oppover til Bodø..... Eller hva sier dere??

 

Redigert : Hadde vært gøy om det et enkelt digitalkamera kunne reist sammen med stafettpinnen, vimpelen, eller hva det nå blir.Om alle tok et bilde eller to eller tre, hadde det blitt en flott samling bilder av norskekysten......

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Tar gjerne strekket fra Slemmestad/Bjerkås og et stykke sørover. Til Nærsnes/Båtstø eller Sætre? Kanskje kunne vi ta en startavgift på en hundrelapp som gikk til drift av Baatplassen.no?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Redigert : Hadde vært gøy om det et enkelt digitalkamera kunne reist sammen med stafettpinnen, vimpelen, eller hva det nå blir.Om alle tok et bilde eller to eller tre, hadde det blitt en flott samling bilder av norskekysten......

 

Hvem kan skaffe et enkelt dig.kamera fra en butikk eller importør? Jeg skal skjekke med mine forbindelser.

 

Dette kunne kanskje også gjøres i kovnoi, slik at flere kan være med, og litt sosialt på kvelden?

 

God idè. :cheers:

 

 

Jeg fikk en IM fra et BP-medlem som mer enn gjerne deltar, og han forslår kr. 100 i stafettavgift som går direkte til driften av Baatplassen.no.

Kanskje en T-skjorte kan lages slik at event. sponsorer kan få fram sitt navn? Et fint minne for de som deltar blir det også.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...