Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Liste for Sørlandet så langt

 

 

Gev Grimstad-Stokken

 

Ulven Stokken-Flekkerøy

 

Rolf Flekkerøy - Høllen

 

Laluna Søgne -Lindesnes

 

Bützfleth Lindesnes -Tananger (Rogaland)er jo en tøff strekning så den må han gjerne få :crazy:

 

Liste

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Det begynner å bli litt mykje på ein plass her no. Hadde det vore ein ide å lage ein ny tråd for kvart fylke/landsdel sånn at dei lokalkjendte på dei ulike plassane kan få diskutere detaljar rundt etappar og rekruttering i fred og ro? Og så kan det som ein kjem fram til i desse fylkes/landsdel-trådane offentleggjerast her til slutt heller.

 

Berre ein tanke :smiley:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Det begynner å bli litt mykje på ein plass her no. Hadde det vore ein ide å lage ein ny tråd for kvart fylke/landsdel sånn at dei lokalkjendte på dei ulike plassane kan få diskutere detaljar rundt etappar og rekruttering i fred og ro? Og så kan det som ein kjem fram til i desse fylkes/landsdel-trådane offentleggjerast her til slutt heller.

Berre ein tanke :smiley:

Enig!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke sett denne tråden før nå.

 

Dette virker uhyre interessant.

 

Jeg har ikke finlest innleggene, og kan være jeg flauser meg ut nå, men gjør meg jo noen refleksjoner over hva vi her representerer.

 

Dette blir en "nasjonal" greie i baatplassen opplegg.

 

Hva med å få en bedrift til å sponse en steady jolle, draperes med Baatplassen reklame samt bedriften som sponser jolla.

 

Publikum oppfordres til å legge tomgods, småpenger, annet i jolla.

 

Ansvarlig for hvert fylke/transportetappe er ansvarlig for å pante tomgods, veksle inn penger og sette dette inn på en konto som trådstarter, Rem, Astor eller annen oppretter.

 

Innsamlede midler overføres et veldedig formål, eksempelvis Elias klubben/redningsselskapet, alternativt radiumhospital rettet mot barnegruppene, Redd Barna eller andre nærliggende organisasjoner.

 

Jolla auksjoneres ut etter endt "turnè" og inntektene for denne går til baatplassen.no

 

Tror man baatplassen blir lagt merke til?? Utvilsomt. Jeg vil tro nær sagt hver eneste avis langsmed kysten vår kommer til eventuelt å omtale "stuntet"/baatplassen.no. Ja jeg er til og med sikker på at dette kommer til å bli lagt merke til langt utover landegrensene våre.

 

Man gjør også 2 gode gjerninger, støtter noe samfunnsnyttig samtidig som vi sikrer eksistensen for forumet.

 

Grunn til at jeg tenker steadyjolle er at denne er lett å slepe, sjødyktig på værharde strekninger, samt lett å draperes med reklame for sponsebedrift samt baatplassen.no

 

Som sagt, jeg har ikke finlest alle innleggene, så om noen har foreslått noe slikt tidligere ber jeg om unnskyldning. Jeg synes bare dette er så glimrende anledning til å gjøre et markedsføringsstunt som mangler sidestykke!

 

Bare noen tanker som sagt jeg ønsket å få ut/håper ikke dette blir for dumt forslag.

Link to post
Share on other sites

Takker for kreativt innspill Perlen. Vi får oppsumere og samle trådene etterhvert så får vi se hvordan vi skal gripe det an.

Alle forslag og innspill vil bli vurdert. Takk igjen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det hørtes jo veldig bra ut :yesnod:

 

Og Gunga... må nok innom viken også ja.

Vi vil se det vi også vet du :yesnod:

Kanskje vi skal dra det enda lenger... At Sinus_Nor, Enter4U og jeg tar den med en runde i vansjø :rolleyes:

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Noen skrivekyndige bør sette opp en felles tekst (info over hva dette gjelder), som kan anvendes mot media langs kysten. Dette for å ungå misforståelser hos de forskjellige redaksjoner når den tid kommer.

 

Sponsing fra bedrifter høres fint ut, men er ikke baatplassen et reklamefritt forum. Vi rissikerer å møte oss selv i døren i ettertid. Jolle ideen er fin, men ikke glem at vi har noen røffe paseringer underveis. Ikke alle kan ta en jolle på dekk. Ville jo være trist om jolla tok seg en tur ned til Kong Neptun med herligheten oppi.

 

Ellers ser det ut for at Møre og Romsdal er dekket allerede. Florø til Kristiansund er i havn (ja vi hjelper Sogningene litt). Spesifikke distanser over hvem som dekker hva, kommer senere. Ønsker fortsatt flere på banen.

 

Geirh og jawik er selvoppnevnte koordinatorer for dette område.

 

mbh jawik ft London

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Noen skrivekyndige bør sette opp en felles tekst (info over hva dette gjelder), som kan anvendes mot media langs kysten. Dette for å ungå misforståelser hos de forskjellige redaksjoner når den tid kommer.

 

Sponsing fra bedrifter høres fint ut, men er ikke baatplassen et reklamefritt forum. Vi rissikerer å møte oss selv i døren i ettertid.

 

Standardiserte pressemeldinger og lignende vil vi komme tilbake til etterhvert.

Når det gjelder reklame er det riktig at BP er et reklamefritt nettsted. Under aktiviteter forøvrig har vi i alle år benyttes oss av sponsorer og reklamert for disse under arrangementet. Dette gjelder bla. under Hortentreffet. Dette er fullt tillatt ihht regelverket.

 

På nettstedet Baatplassen.no derimot er reklame ikke tillatt, sjøl om vi har tillatt oss å oppgi treffsponsorenes navn i den aktuelle tråden.

 

Når det gjelder egenreklame for Baatplassen.no bør det være et stort potensiale. Selv om vi med våre snart 13000 medlemmer er skandinavias største nettsted for båtinteresserte, utgjør dette tross allt bare omlag 2,5% av båteierne her i landet. Det vil si at godt over 90% av båteierne her i landet antagelig aldrig har hørt om oss.

Vi har tro på at aktiviteter ala. det vi ser for oss med BP-stafetten vil være et godt framstøt for å gjøre oss bedre kjent. :sailing:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tror man bør ta sikte på å legge opp relativt korte etapper, slik at flest mulig som ønsker det får anleding til å seile en etappe.

F.eks synes jeg Grimstad - Stokken var en veldig lang etappe som sikkert burde vært delt opp. Syens også man børe gjøre noen valg:

 

Enten er det konvoi, eller så er det stafett. Både konvoi og stafett synes jeg blir litt rotete, og sikkert umulig for utenforstående å forstå. Det forhindrer selvsagt ikke andre fra å følge etter stafettbåten :smiley:

 

Å dra inn mye reklame fra sponsorer her synes jeg heller ikke passer inn i konseptet. Tror det er viktig å ha et veldig enkelt og lett forståeling budskap der komersielle interesser er relativt lavt profilert. Det er nok av reklame jippoer å se langs kysten.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Tror man bør ta sikte på å legge opp relativt korte etapper, slik at flest mulig som ønsker det får anleding til å seile en etappe.

F.eks synes jeg Grimstad - Stokken var en veldig lang etappe som sikkert burde vært delt opp.

:sailing:

 

Enig i at det er en lang etappe men foreløpig er det jo bare GeV som har meldt sin interesse for den strekningen ..men regner med at det dukker opp flere lokale aktører på strekningen etter hvert .

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Å dra inn mye reklame fra sponsorer her synes jeg heller ikke passer inn i konseptet.

 

Jeg deler ditt synspunkt vedrørende reklame, men jeg har ikke tenkt at der skal være flere sponsorer utover den som stiller med jolle. At der står baatplassen.no på sida betyr jo ikke reklame, men at det legimiterer hvem som holder på med dette.

 

For alt hva jeg vet, kan vi kanskje til og med klare å skaffe ei jolle innen steady typen eller lignende UTEN profilering av bedriftsnavn på jolla? Der finnes nemlig mange idealister som gir bort ting uten at dette nødvendigvis skal profileres........ Dette har jeg klart før til idrettslag og fritidsklubb, så det er ikke umulig.

 

Utover dette har jawik et godt poeng. Man må kanskje bare innse at der er såpass store strekninger hvor det vanskeliggjør å ha ei jolle på slep at dette ikke er gjennomførbart ?

 

At vi møter oss selv i døra mtp reklamefritt forum, kan jeg med beste vilje ikke se. Nettsteder er som rem er inne på reklamefritt. Aktiviteter utover dette må der være tillatt med reklameinnslag.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Ser det mangler på folk fra midt-norge her. Rederiet Amica tar utfordringen og kan gjerne ta en etappe. Det lengste som er realistisk for oss er vel ca fra Buholmråsa til nordlandsgrensa, tenker jeg. Ideelt sett bør vel denne ettapen deles på flere, så bare meld dere trøndere.

 

Det kan også være mulig å få til en lengre etappe med M/K Straumingen, men da må stafettpinnen være på rett plass til rett tid. Båten skal til kystkulturstevne i Brest i Frankrike i 2008, og selv om jeg er usikker på hvor vi kommer inn på Norskekysten på tur hjem, regner jeg med at iallfall fra Sunnmøre skal det være mulig å plukke opp pinnen. M/K Faxen skal forresten helt til Bodø, og det er vel også noen båter som kommer enda lenger Nordfra, tror jeg. Stevnet i Brest er vel slutt den 17. juli, så en eller annen gang mellom den 20. og 30. juli kommer det vel en konvoi med tradisjonsbåter opp langs kysten.

 

Mvh Emil

 

Liste

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Er selvfølgelig med.

Tønsberg Tønne - Larvik, kan jo møte Tuff.

 

Liste

 

 

Dette var en morsom ide. Vi må vel helt inn til Sandefjord. Jeg er med da. Kanskje kan vi være flere. Jeg synes vi bør prøve å få til å følge våre fantastiske kystlinje. Besøke det minste sted. Hva med kanalene våre. Er de med?

 

 

Vi er flere her i fjorden. Hva med å ta med Mefjorden også?

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at det er store muligheter for å dra inn en del kroner på dette. Men det var ikke det som var tanken min. det var heller dette at mannen i gata kan få det til! Bare det å sende noe fra svenskegrensen til russergrensen er jo en bragd vi alle som deltar kan være stolte av. Jo mer proffe som deltar jo lettere er det å sende med fly. Det koster meg svær lite å fly til Alta feks. men det er jo ikke noe jeg er stolt av. Det vil jeg heller bli av dette.

Så fo å gjøre det enkelt; jeg er i mot at proffe får delta, og jeg er i mot at vi skal utnytte dette for penger i form av reklame på veien. Detter er for BP og BP's medlemer. At vi medlemer legger noen kroner i kassen er langt bedre enn å dra på et reklmebanner fra Maritim (feks) som igjen gir BP noen kroner. Det blir liksom ikke noe...egen innsatts av det. Minner meg mer om jobb faktisk.

Kan strekke meg så langt at de som leverer grabbag kan ha logen på. Det samme hvis vi kan få tak på en AIS eller GPS.

Egen prestasjon er tingen! Ikke lønn for å dra på reklame.

 

Just my 5 cents...

 

EDIT: Bare for å ha sagt det, med reklame mener jeg bedrifter og ikke BP. Så TV2 Nyhetene osv er velkommne!

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg stiller gjerne på en etappe men vet ikke helt hvor. Må først få vite ca datoer for ankomst på flere steder.

 

Jeg kan enten stille i indre oslofjord, sandvika, eller så kan jeg stille på sunnmørs kysten, nærmere bestemt bergsøya.

 

hvor er det eventuelt mest behov?

 

P.S kan ikke ta vær harde strekk, har kunn en rib på 11 fot i oslofjorden og gummijolle på sunnmørskysten.

 

Liste

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Bare et forslag:

 

Den norske kystlinjen er lang.

 

Å organisere en slik stafett kan bli en ufordring. Ville det vært en ide at man utpekte en "stafettgeneral" for hvert fylke eller landsdel og at hver general la opp en rute med etapper for sitt område?

 

Når "generalene" er på plass kan vi sette opp et egent forum for dem som de kan bruke til planlegging o.l slik vi tidligere har gjort i forb. med planlegging av BP treff.

Link to post
Share on other sites

Bare et forslag:

 

Å organisere en slik stafett kan bli en ufordring. Ville det vært en ide at man utpekte en "stafettgeneral" for hvert fylke eller landsdel og at hver general la opp en rute med etapper for sitt område?

 

 

En "general" for hvert område er allerede avsatt for hver landsdel. De de respektive landsdelsoversiktene.

 

 

Når det gjelder de strekningene som hver er satt opp på vil disse bli justert etter hvert som flere BP-medlemmer melder seg i samme område. Vi vil ha mange medlemmer ut på stafett. Dette blir fin reklame for BP.

 

Og inntektene bør i sin helhet gå til driften av dette forumet. Vi er reklamefrie på forumet men BP drives ikke gratis. Det koster penger å holde forumet oppe og ute på nettet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tar gjerne en etappe. Aktuell strekning kan være en eller annen distanse fra Nevlunghavn - Langesund / Kragerø / Portør / Risør. Trengs det hjelp til organisering av noe send en IM. Langesund Motorbåtforening kan også være behjelpelig til et eller annet praktisk hvis det trengs.

 

Liste

Redigert av rem (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvem kan skaffe et enkelt dig.kamera fra en butikk eller importør? Jeg skal skjekke med mine forbindelser.

God idè. :cheers:

Jeg fikk en IM fra et BP-medlem som mer enn gjerne deltar, og han forslår kr. 100 i stafettavgift som går direkte til driften av Baatplassen.no.

Kanskje en T-skjorte kan lages slik at event. sponsorer kan få fram sitt navn? Et fint minne for de som deltar blir det også.

 

Om ingen andre melder seg med kamera, skal jeg som lanserte idéen donere et gammelt 2 MP Canon kompakt kamera. Det er ikke det beste, men det er bedre enn ingenting.

 

 

Da trenger vi noen som kan samordne sin landsdel.

 

Sørlandet

Vestlandet

Møre og Romsdal

Midt-Norge

Nordland

Troms

 

Har ikke finlest tråden - har vært på tur i noen dager uten bruk av PC. Men om det ikke har meldt seg noen til å samordne sørlandet tar jeg den.

 

 

For BP-stafetten strekningen Sørlandet har disse meldt seg:

Så det jeg får ut så langt er :

Divemaster: Lillesand og Sotra....

Bamle-Telemark, Sofaseileren

Gev Grimstad-Stokken

Ulven Stokken-Flekkerøy

Rolf Flekkerøy - Høllen

Laluna Søgne -Lindesnes

Bützfleth Lindesnes -Tananger (Rogaland)er jo en tøff strekning så den må han gjerne få crazy.gif

Kontaktmedlem for dette området er LALUNA

Denne oppdateres kontinuerlig!

 

 

Før tråden ble delt sa jeg at jeg kunne ta Risør - Grimstad. Om noen har lyst å ta en del av denne er de velkomne, jeg er stasjonert i Arendal. Men om ingen andre melder seg tar jeg hele etappen..

 

 

Vedr vimpel og kvalitet, om de som har laget de vanlige BP vimplene har mulighet til å lage en større en, så burde det borge for god kvalitet, den holder jo godt på fargene gjenneom flere år...

 

Liste

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...