Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Vi trenger flere båter og det vil jeg tro vi får når vi i dag har inngått et samarbeide med KNBF.

 

De stiller frie gjesteplasser til disposisjon når vi ankommer en båthavn tilsluttet KNBF. De anmoder samtlige tilsluttede båtforeninger om å støtte opp om Baatplassenkonvoien 2008. De støtter 100% opp om tema på turen som er bygging av sjøtunell gjennom Stadt. På møtet i dag deltok Generalsekretær Jan Syvertsen (Syvert) og Organisasjonsrådgiver Endre Solvang samt undertegnede.

 

Distrikter og lokalforeninger tilsluttet KNBF får skriv om dette i nærmeste fremtid.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder 3DTracking så er disse aktivert i dag som Trimtrack 1 og 2. Skal høre om vi kan få døpt de om til Baatplassenkonvoien sørgående og nordgående.

Disse skal nå testes en tid før de sendes til startstedene for konvoien.

 

Vi mangler fortsatt ett digitalkamera, en loggbok og to Grabbagger. (Vanntette bagger)

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Med utgangspunkt at Konvoien starter i Ålesund, har eg satt opp følgende forslag til rute i M&R:

 

Sørover: Båt: Hjemmehavn: Distanse:

 

Trophy : fra Ålesund -> Sykkylven Bayliner 2858 Ålesund 15nm

aluba : Sykkylven -> Hareid Furnes 38 Sykkylven 15nm

Leidulf : Hareid -> Bergsøya Tabo 22 Hareid 16nm

C-marine : Bergsøya rundt Gummijolle Herøy 7nm

jawik : Bergsøya -> Syvde ? ? ? 18nm

GAS : Syvde -> Måløy / Selje ? ? ? 40nm

Kaptein skutløs : Syvde -> Måløy / Selje ? 26-30’ Vanylven ---”---

eysteind : Måløy / Selje -> Florø Saga 20’ el. Halco 26’ Stryn 30nm

 

Foreløpig total distanse Ålesund - Måløy: 141nm

Nordover:

 

Geirh : Ålesund -> Kristiansund FLEM 350 Harøy

SY EIMY : Ålesund -> Misund Island Trader 41 Haram 21nm

Otto R : Misund -> Molde Nauticat 39 Molde 20nm

Alvito : Molde -> Kristiansund Årø 33 FB Molde 54nm

KenBjork : Kristiansund -> Eidestranda Bella 530 Excel Averøy 60nm

Steinar S : Eidestranda -> Trondheim Tresfjord 28 Aure 50nm

 

Foreløpig total distanse Ålesund - Trondheim: 160nm

 

Total distanse Måløy – Trondheim estimert til ca 300 nm, delt på foreløpig 14 båter blir det ett snitt på 21,5 nm pr båt. Noen får hele 15 sjømil, andre kun15 nautiske mil, så dette bør forbedres litt. Fleire MÅ bli med.

 

Fikk ikkje til å sette inn tabell her, hadde vert litt meir oversiktlig.

 

MVH

Leidulf

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tenkt meg å ta pinnen fra Nevlunghavn til Larvik og at den ble overtatt av f.eks. W-945 der for å bringe den til f.eks. Ula hvor Pee49 kunne brakt den videre til Sandefjord. Da hadde vel etappelengdene blitt litt likere i lengde også.

Ellers er jeg enig i at det er noe snaut med oppslutning fra Larvikgjengen her på BP.

Men et pinnebytte med W-945 i min hjemmehavn i Vadskjær inne i Larvik sentrum kunne vært koselig.

 

mvh tuffff

Dette skal vi få til tuffff. Det er helt klart vi må ha en sosial ramme rundt dette også. Dette er jo greit å avtale etter vert som vi vet når `pinnen`ankommer distriktet vårt. Så kan jeg svinge innom Svenner på seilasen før jeg border pee49 og overleverer `pinnen`

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om denne oppstarten blir litt i tidligste laget for meg, jeg får nybåten tidligst 1mai, da er vell stafetten langt avgårde allerede.

Vi får se når det nærmer seg, reiser til Litauen neste helg så da får jeg vell vite mer om når den blir levert.

 

 

Hvor skal du hente ny-båten, Isbjørn?

Hvilket strekk skal du ta båten hjem?

 

Som jeg skjønner så bor du langt mot nord. Dette må vil få til på en måte?

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

rem og jeg hadde et møte i helgen og ble enig om at dette forslaget var det beste for konvoien. Vi trenger mer tid nordover og det vil vi tjene på å starte ved Stadt.

 

Pressemelding er sendt ut med dette som mål.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett litt mer på kartet i kveld på strekningen fra Ålesund til Stavanger. Det er ganske mange lange fjordstrekninger på denne ferden. Jeg hadde i et tidligere innlegg #596 en beregning av seilasen fra Ålesund - Oslo - Halden på omlag 660 nm. Dersom konvoien skal inkludere alle fjordarmene blir strekningen adskillig lengre. Er det noen på vestlandet som har oversikt over hvor mange fjordarmer man ønsker å ivareta i konvoien?

Link to post
Share on other sites

For Hordalands vedkommende har vi god oversikt over dette. Hittil har vi satt opp ruten etter som båter har meldt sin interesse for spesielle strekninger, men har sagt at dette er fleksibelt og foreløpig, og at alle som melder seg på får være med. Ruten gjennom Hordaland går pr i dag ganske direkte. Eneste avstikkerne fra leia er Fedje og Osterfjorden. Dette er altså pr i dag, og mye kan skje når prosjektet begynner å bli kjent i markedet. Se forøvrig link fra mine innlegg til hordaland-listen.

Link to post
Share on other sites

Hvor skal du hente ny-båten, Isbjørn?

Hvilket strekk skal du ta båten hjem?

 

Som jeg skjønner så bor du langt mot nord. Dette må vil få til på en måte?

 

mvh Astor

 

jeg henter den på Vestnes litt sør for Molde, vi går strake veien opp langs trøndelags, nordlandskysten, innom Bodø, lofoten, finnsnesrenna, tromsø og rett til Alta.

Dette er en tur på ca 750nm, vi hadde håpet å gå fra Vestnes 1mai, men jeg har ikke fått endelig dato for overlevering.

Link to post
Share on other sites

Tracking for Baatplassenkonvoien 2008 er klar.

3D Tracking Norge i Moss tar på seg oppgaven og sørger for at vi til enhver tid kan følge nordgående og sørgående BP-båt. Dette kan du se her: 3D Tracking Norge AS

 

Brukernavn og passord er: baatplassen

 

 

Foreløpig kan dere teste dette ut fra min PDA-telefon. Tracking-enhetene får vi til onsdag.

 

Da er Baatplass Konvoien utstyrt med følgende:

 

2 stk Trimtrac sporings enheter som vises på kartet hos

Konto på www.3dtracking.no

Brukernavn:baatplassen

Passord: baatplassen

 

- Dette er en full konto, hvor på loggingen Baatplassen kun ser Livebildet.

- det er laget link mot google earth, for deg som vil følge konvoien på satelitt foto.

 

-------------------------------------------------

Ønsker du å prøve 3dtracking selv ?

Vi har på http://free.3dtracking.net en gratis tjeneste som bruker din mobiltelefon og GPS ( blåtann eller innebygget)

 

Gratistjenesten har live visning og en enkel historikk over kjørte etapper.

 

webservices1.png

 

Som denne.

Redigert av 3dtracking (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...