Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Her er Astor tracket på vei fra Moss til?

 

 

Shellstasjonen ved E18 i Bærum.

Måtte ta veien om Oslo da Oslofjordtunellen ble stengt i formiddag. :headbang::headbang:

Man kan følge konvoieen også pr, mobiltelefon og nettleseren der ved å benytte adressen: http://pda.3dtracking.net/

 

Da henter man detlajer om begge trackerne i klar tekst.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

jeg henter den på Vestnes litt sør for Molde, vi går strake veien opp langs trøndelags, nordlandskysten, innom Bodø, lofoten, finnsnesrenna, tromsø og rett til Alta.

Dette er en tur på ca 750nm, vi hadde håpet å gå fra Vestnes 1mai, men jeg har ikke fått endelig dato for overlevering.

 

Snakk om kjempetur. Dette er noe du sikkert ser fram til. Vi håper du sender rapporter under veis, samt bilder fra turen.

Vi holder kontakten og ser om du kan ta med "pinnen" et stykke oppover langs kysten.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Med rundt 360 NM før vi klarer å komme til Norge, og med start i Påske rundt Stadtlandet sørover, så klarer vi nok ikke å delta med "Navigator" i hverken Hordaland eller Rogaland. Tidligst ankomst til Norge vil bli, med stabilt vær, i Juni en eller annen gang.... etter plass og mannskap har blitt arrangert... noe som vi starter med rundt Påsketider når vi er i Norge på skiferie...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Vi har tenkt å ta kr. 100.- i startavgift for å bli med på konvoien. Da får man en oblat som tilkjennegir at man har deltat på Baatplassenkonvoien 2008.

Alle som får et slikt merke er også registrert i loggboken som følger med Grabbaggen. Vi gir de som deltar den tillit at de betaler summen inn på kontonummeret som er oppgitt.

Hele overskuddet går til Baatplassens drift. Utgiftene vi vet pr. i dag er merkene som skal trykkes opp samt teleavgiftene til de to 3Dtrackerne som følger nordgående og sydgående konvoi.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har tenkt å ta kr. 100.- i startavgift for å bli med på konvoien. Da får man en oblat som tilkjennegir at man har deltat på Baatplassenkonvoien 2008.

Alle som får et slikt merke er også registrert i loggboken som følger med Grabbaggen. Vi gir de som deltar den tillit at de betaler summen inn på kontonummeret som er oppgitt.

Hvorfor ikke ha merkene i grabbaggen og dem som følger konvoien betaler til den som har stafettpinnen , så får dem merker og blir ført inn i loggboka . Den som da har pinnen og får inn pengene , setter dem rett inn på BP konton . Eller skal folk få merkene og bli ført inn der og da , så betaler dem selv seinere ? Hvis den som kjører staffet pinnen fører inn i lggboka og tar inn pengene , så blir alle som har betalt riktig ført inn . Kunne jo vært en løsning det , da ser vi det jo underveis også når raportene kommer inn ettervært som stafetten flytter seg . Men bare tenkte litt høyt , ikke bestandig det er så lurt . Men hvorfor ikke ?

 

Når jeg overleverer pinnen til Fjellbonden , så har jeg ført inn i loggen hvem som var med på etappen . Dem har da betalt til meg og fått merkene sine , også legger jeg da inn loggen på nettet . Da hadde vi hatt fortløpende oppdatering på nettet hele tiden , hvor mange som er med på di enkelte etappene .Vært litt morro og fått fulgt med på den måten kansje ?

 

Skal også prøve å få lokalavisa ( Gjengangeren ) ned i havna når vi er sammla og klare til avgang , kansje det blir litt pr og skriverier i avisa vår her i by'n om konvoien og Baatplassen .no .........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Merkene ligger i baggen sammen med pressemelding og et skriv til alle som deltar. Vi hadde tenkt at hver enkelt setter penger inn på konto, så slipper penger ligge over til neste båt osv.

Navn og adresse epå hver som deltar står i loggboka. Her gir vi hver enkelt tillit.

 

Mer detaljer kommer senere.

 

 

 

 

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

La oss slippe kontanter ombord på båtene. Det enkleste er at alle betaler inn på en konto. Når det gjelder Seilarens kommentar om navn og adresse, gjelder det kun koordinatorene, hvis jeg har forstått det riktig. Men vi som er koordinatorer må vel også ha navn/type på de båtene som er pinneførere. En pinnefører må jo kunne identifisere nestemann når konvoien kommer inn til havn ..

Link to post
Share on other sites

Vi skulle gjerne hatt en koordinator for midt-Norge. En som kjenner farvannet og kan føre en liste over påmeldte.

 

Vi må nødvendigvis ha noen regler. At fotoapparatet ikke virket når Bliss-X har det går på uhellkontoen. Så enkelt er det. Når vi legger opp ti å synliggjøre ferden er det vel litt dumt at man ikke kan ta trackeren med ombord. Jeg kan ikke skjønne at det er uheldig at andre ser at man seiler fra et punkt til et annet som er forhåndsbestemt og hvor alle vet start og leveringspunktet. Alternativet er å seile ved siden av pinnefører. (En annen bår) Det vil sikkert skje på steder hvor båttettheten er stor.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Når er konvoien i Trondheim? ca.

 

Hvis starten går fra Stadtlandet / Ålesund ca langfredag, kan du kansje vente deg første helg etter påske, vanskelig å forutsi, da noen forflytter seg fort og andre litt mindre fort, gjetter mellom 17. og 30. mars. :cheers:

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Legges det opp til et race ? Trodde at ruten skulle være noe behagelig og at lokalmiljøet skulle få tid til å bli kjent med baatplassen. Om en bruker 30 døgn i Møre så rekker nok pinnen/baggen fram i tide. 30 døgn i Trøndelag. 30 døgn i Nordland. 30 døgn i Troms. 30 døgn på Finmarken. August på Finmarkskysten kan være fin å oppleve.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nå kommer KNBFs sine medlemmer og foreninger på banen etter hvert. Vi blir flere som drar konvoien og bruker lenger tid på hvert strekk.

Samtidig blir Baatplassen.no markedsført langs hele kysten.

 

 

Kystpatruljen kommer også med som medarrangør. Mer detaljer kommer til uken.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi må nødvendigvis ha noen regler.

 

Mener det bør holde at hver enkelt deltager vet når og hvor han/hun skal starte, hvem som overleverer stafettpinnen, og når, hvem og hvor stafettpinnen skal leveres. I tillegg må hver deltager vite hvordan betaling skal skje.

 

Ut over det synes jeg det bør være opp til den som fører stafettpinnen å avgjøre hvordan etappen skal gjennomføres.

Link to post
Share on other sites

Hvor finner jeg en slik liste slik at det er lett å se om man kan ta en etappe ?

På første side i denne tråden, innlegg #1, ser du strekkene som skal gåes. Datoer er ikke angitt, og vil forbli åpen. Bare meld deg på hvis du ser strekk som ligger i ditt nærområde.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gå til www.3dtracking.no

Logg inn med baatplassen som bruker og passord.

 

Slik lager du start og mål for en etappe:

Ved å klikke 1 gang i kartet vil kartet aktiveres.

Zoom så inn ved å bruke + tegnet i verktøy linjen i kartet, eller tegne en firkant med musa over stedet du ønsker å zoome inn.

 

Høyreklikk og hjelpe menyen lag POI kommer frem.

Gi din Etappe et navn: Start, navn på start sted - og dato 17.mai.

Gjør tilsvarende på Stopp, navn på sted - dato 25.mai

 

Gå nå til menyen Admin

Velg sjåførliste

lag ny sjåfør - anngi navn og telefon nummer

under sjåfør id anngi periode og om du er på nord eller sydgående.

 

Understafetten kan vi nå endre båtfører i den perioden du har din etappe.

 

Det vil også lages en rapport som viser, hvor lang hver etappe har vært.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

baatplass.jpg

 

Testing utført av Astor 20 januar.

 

Det er i bruk 2 slike enheter, med lighterplugg for strøm, og et lite innebygget batteri.

Vi skal teste batteri levetiden før konvoien starter.

 

image_348.jpg

 

Når det gjelder logg bok - kan jeg også supplere konvoien med 2 slike

image_148.jpg

 

Dette er loggbøker i vannfast papir, tåler å få litt vannsprut på seg uten å gå i oppløsning.

Disse brukes av oss som driver med geocaching - www.geocaching.com også kalt gps jakt.

Loggbøkene ligger da i postkasser i skogen og må tåle å ligge ute i flere år.

Redigert av 3dtracking (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gå inn på kartdelen over konvoien og skjekk at det strekket dere har meldt dere på er riktig oppført.

 

Sett dere opp på "sjåførdelen" under ADMIN, gjerne med et mobilnr. slik at dere kan snakke sammen i forkant av konvoidagen. (frivillig)

 

Ønsker noen samme etappe som en er blitt oppført ved. Gå gjerne flere sammen. Da blir det en ekte konvoi!

 

 

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har laget en egen tråd for 3DTracking.

Her kan det stilles spørsmål til Morten på 3DTracking Norge. Han har vært utrolig hjelpsom med å finne løsninger til konvoien vår.

 

Jeg har stilt han spørsmål om det lar seg gjøre å lage et kartbilde hvor jeg kan se andre BP-båter. Til det fikk jeg som svar at det lar seg gjøre. Samtidig som jeg kan være i flere kartbilder med ulike BP-båtsammensettinger.

 

Dette kommer han sikkert tilbake til etter hvert.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...