Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard

M/S Bastard

Recommended Posts

• 2 uker senere...

...Jo, nå begynner arbeidslysten og trenge seg på

Hyggelig :smiley:. Når får vi nye bilder som viser resultatet av den nyutsprungne arbeidslysten da :confused: Hvorfor jeg maser om det? Er i behov av litt inspirasjon selv om dagen. Det må da være et eller annet i båten du ikke har lagt ut bilde av ennå? Enten A) Noe som ble så bra at det ikke skader å vise flere bilder av det. Eller B) Noe så totalt mislykket at det kun egner seg til å legges ut i forumet til skrekk og advarsel.

Blir det ikke noen bedring snart i denne tråden, vurderer jeg å danne en folkeaksjon og samle folket om dette kravet... :wink: Hører du ikke fansen i forumet er enig med meg: "- MERE!" "MERE!"...

Joda, jeg er i gang med litt småtteri!

Har fiksa Refleks´en, men venter på røykrør som jeg skal henge i presenningstativet for og føre røyken ut!

Og så har jeg gjort ferdig et par paneler som skal monteres!

Jeg har jo også fått hentet prosjekt "sjekta"!

Denne uken jobber jeg fullt så da er det ikke mye energi igjen etter jobb!

Men til uka skal jeg bare jobbe 2 eller 3 dager, og da får jeg mere tid!

Jammen er det tregt og komme i gang!

jeg vil jeg vil, men får det ikke til :lol:

Må skjerpe meg nå :headbang:

• 2 uker senere...

Fortsett og spark så kommer jeg i gang etterhvert :smiley:

Det er mye jobbing frem til over nyttår, og da håper jeg det blir litt roligere slik at jeg får begynt på båten igjen!

Det gjenstår egentlig ikke så veldig mye.

Innredning er tildels ferdig, men mangler en del detaljer!

Forpiggen er ikke begynt på enda!

Uteplassen skal det legges ny dørk samt bygge benker og litt detaljer!

Så det blir nok rolig på denne siden av året tenker jeg.

Men over nyttår skal det skje ting!  :smash:

Noe av problemet er jo også at jeg ser etter andre båter :crazy: det er jo helt unødvendig men klarer ikke og la være :lol:

Jeg har jo et prosjekt til som står på jobben, en 22 fot sjekte. Den skal altså ikke være klar til sommeren

Hyggelig med interesse for prosjektet! Det må jeg si, og så lover jeg her og nå at båten er ferdig til treff!

Garantert

Morsomt å følge tråden din. Har medfølelse med deg - og må si at jeg er imponert over pågangsmotet du viser ved å bygge båt nesten fra bunnen av.

Dette løftet ditt - er det treffet i 2005 du sikter til?

...Du da Båtdilla, er du ferdig snart

Med? Mange prosjekter jeg også, vet du. Selco'n, Sjømannen, Dillebua, osv. Den siste tiden har helgene gått med til å bygge carport til Dillerinnen. Ikke direkte båtrelatert, men det var et strategisk trekk for kanskje å få større forståelse utover vinteren for alle timene som kommer til å tilbringes i båten. Deretter gjøv jeg løs på Dillebua igjen. Bestemte meg for at nå var jeg lei av å ha prosjekt saker rundt hele eiendommen. Nå ville jeg ha alt på et sted i form av et skikkelig hobbyrom hvor alle båtsakene er sirlig linet opp. Men som vanlig tar alt mye mer tid enn det man liker å forestille seg før man begynner på noe... :rolleyes: Status nå tilsier ferdigstillelse like før jul, eller i løpet av romjulen. Har satt opp isolert skillevegg m/dør, kledd alle veggene i hobbyrommet med panelplater, listing er såvidt påbegynt. Litt listing gjenstår, deretter maling av tak, og så begynner kosejobben - lage hyller, arbeidsbenk og øvrig innredning. Kommer tilbake med fyldig rapport og bilder når det er klart. Foreløpig er dette bildet fra første byggetrinn høsten i fjor det eneste jeg har:

Bilde

• 1 måned senere...

I dag har jeg kjøpt inn matrialer for og legge dørk på uteplassen akter :yesnod:

i forbindelse med dette så lurer jeg på noe :confused: jeg kjøpte meg oljede forskalingsplater.

Vil dette holde bra tror dere?? Men tanke på delamering ved fuktighet.

Vel, jeg skal nå prøve da!

Disse platene skal jeg frese natespor i og nate etterpå, det burde bli ok det!

Husk dette er bruksbåt, ikke en kommode :wink:

Jammen i jøsses holeste heite, har du begynt å bevege deg igjen :lol::lol:

(jeg bare refererer til at du tidligere har etterlyst spark bak, uten at jeg kan se det har hjulpet vesentlig.....)

Forskalingsplater kan sikkert benyttes dersom det ikke skal bli kommode, det eneste aberet med det er at når platene er blaute, er de voldsomt tunge, i tillegg til at når du skal frese natespor så har fiberet i plata veldig lett for å rive seg (såfremt du ikke konsekvent freser "medhårs").

Med tanke på fuktigheta, vil jeg dersom du skal bruke dette olje platene veldig godt på begge sider og ikke minst på endene. Platene vil nok holde seg noe lettere over tid da...

Lykke til.

Jammen, da skal jeg være mer enig i ditt valg, da dette kan bli penere til slutt i forhold til bruk av ordinære forskalingsplater....

Bare ett lite spørsmål, er det den type plater som er ganske ru overflate på ? I såfall bør det vel kunne pusses ned noe slik at ikke føttene blir nåleputer dersom du en gang skulle glemme skoa.

Nei, det er ikke de heller! Det er vel de platene som pleier og ligge på lastebilplan er det ikke det da :confused:

Disse ser helt ut som vanlig furu finer (litt mørkere), og de er litt "feite" og ta på!

Størrelsen er 75 x 150 så de er enkle og håndtere.

Ca. 200,- stk. Vet ikke hvor mye rabbat jeg får på de enda, det ser jeg når regninga kommer!

Begynner i morgen den dag :smash:

Da er jeg med deg, mener jeg har sett en båt tidligere med slike plater og det så bedre ut enn jeg forventet.

Jeg (og sikkert mange med meg) skulle vel gjerne hatt en oppdatering på gjenstående arbeider på båten, har du mulighet for å ramse opp for oss? (Husk at du har et ansvar i den grad at denne tråden tross alt er den mest leste over tid...)

Til slutt, hvorfor vente til i morgen, tenk så deilig følelse du vil få senere i kveld om du begynner nå?

Bruk helgen for det det er verdt, det er meldt fint vær :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...