Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Ser veldig bra ut dette bastard, men det treverket der (dollbordet) ser jo litt slitent ut (eller kanskje det bare ikke er behandlet), hva har du tenkt til å gjøre med det?

 

PS. Fortsett å legge ut bilder, det er spennende å se på.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Nå gir jeg meg for i dag, og gjør dette ferdig i morra!

Dollbordet skal bare slipes ned :confused: så blir det like fint som nytt igjen.

Jeg prøvde først for sikkerhets skyld for og se om det ble pent igjen, og det gjorde det vet du.

 

Det er forferdelig lummert og klamt ute nå, orket ikke mere jeg.

Link to post
Share on other sites

Neida, ikke noe hemmelig her.

Driver og jobber med en liste som vil bli lagt ut på hjemmesiden etterhvert.

Båt 10 000 og frakt 8000

resten hadde jeg tenkt og lage liste på, og den blir lang.

Vil tippe jeg havner på en 45000-55000 totalt, kanskje!

 

Er ikke så gæli det.

Link to post
Share on other sites

Er ikke så gæli det.

Ikke gæli i det hele tatt. Og så får du jo innredet båten akkurat slik du vil ha den!  :smiley:

Hadde faktisk tenkt å kontakte deg ang. tips ifm. oppussing av plattgatteren, men siden vi har kjøpt ny båt

( IGJEN!, og denne gangen IKKE et prosjekt, og nå STOR nok   :wink: ) ble det ikke aktuelt!   :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Undres litt over hva som fikk deg til å gå for akkuratt denne båten?

Det er jo bare Skroget stort sett som har fått være i fred for di dyktige hendene dine.

Så jeg mener, når du tenker tilbake på kjøbet, hva fikk det til å "smelte"?

 

Keep up the good Work Bastad!

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde egentlig 2 andre båter i kikkerten, men som ble solgt før jeg fikk summet meg.

Jeg var også ute etter en båt som var slettbygd. (kravell)!

Dessuten var jeg uten båt i 14 dager, så dette ble nærmest et impulskjøp i ren desparasjon :wink:

Link to post
Share on other sites

Vil tippe jeg havner på en 45000-55000 totalt, kanskje!

Jeg har også valgt å føre opp hver minste ting som er kjøpt til båten og tenkte at det kunne være litt artig, men det ble fort veldig mye penger og hvis jeg legger sammen kjøpssummen med det vi har brukt på Gamla så ville vi nok ikke fått igjen den summen, men sånn er det vel bare?Synes ikke 45000 - 50000 var så ille nei, synes egentlig det var ganske lite :smash:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

ja, styresaken er mottat! Holder på og skal demontere den for og få montert den.

Måtte borre opp den låse skruen som satt der.

 

Har du demontert din før? Jeg lurer litt på hvordan det henger sammen.

Låse skruen er borret ut, kan man da dra dette rett av eller skal det skrus?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Har ikke demontert vår, eller gjort noe med den. Må nestren bare si at du må prøve deg fram. Tenkte jeg skulle be deg vise/ fortelle meg hvordan du har tenkt til å legge opp styreopplegget når det er gjort/ tenkt ut?

Vi har tenkt på teleflex, men synes dette blir dyrt, og ser fortsatt etter andre muligheter. Hos oss funket det ikke med bare vanlige vaiere som er ganske vanlig på snekker :rolleyes:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg begynner å skjønne ja. Ser ut som en god løsning det ja. Skal se på om ikke vi skal gjøre dette også. Teleflex har jeg fått en pris på ca 3000-3500. Synes dette er litt, men det blir nok det uansett.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Watski er dyrt stort sett. Maritim er billigere, men som sagt: rundt 1500 for komplett styring uten ratt er da rimelig.

Jeg går muligens for hydraulisk, men har også 2 teleflexer liggende som jeg kan bruke.

Hydrauliske rattpumper er forholdsvis dyre greier. ca.2500 pr stk.

Link to post
Share on other sites

Jaja, så var ferien over :yesnod: begynte på jobb i dag, men jobber heldigvis deltid frem til i høst en gang :cool:

Når jeg kom hjem var det og hive i seg middag, og deretter rett ut og olje ett strøk på alt over "fenderlista" :cool:

Begynner og bli blank nå gitt!

Ser ut som om jeg kan rekke og få den ut før September, det hadde virkelig vært noe!

 

så jeg håper på en lang fin høst, selv om jeg skal ligge ute i vinter!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...