Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

En liten oppdatering igjen!

Har tenkt en del på dette med sjøsetting i det siste og lurer nå fælt på om jeg skal roe det hele ned og gjøre båten 100% ferdig i vinter i stedet!

Ulempen er at jeg ikke kommer på vannet i år selvfølgelig, men den største ulempen er at jeg antagligvis ikke hadde ferdigstilt prosjektet 100% hvis jeg hadde sjøsatt i år!

 

Så nå kommer jeg til og bestemme meg i løpet av uka for om jeg skal sjøsette eller roe det hele ned og heller satse på sjøsetting i Mars/April 2005!

Det frister litt mere da båten er 100 % (antagligvis :blush:) ferdig til det tidspunkt.

Da kan jeg også bruke mere tid på detaljer og fiffige løsninger i vinter. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Det var det da :blush: men jeg har sett på en båt i dag som kanskje kan holde seg flytende i vinter. Kan hende jeg skaffer meg en krisebåt :eek:

 

Noen som vet om noe som holder seg flytende :headbang: nærmest gratis!

Må være motor som starter og går ellers er det ikke så nøye

Link to post
Share on other sites

Ganske  sikkert neste år!

Ikke noen bilder enda desverre!

 

Jeg har jobbet hele denne uka så det har ikke blitt tid til og holde noe særlig på med båten.

Har bestemt meg for og ta ut motoren for litt shining da jeg alikevel må ha den ut for og bytte motorlabbene.

Så båten skal gjøres 100% ferdig i vinter! Da blir det kunn og legge på bunstoff når snøen er gått :smiley:

Link to post
Share on other sites

Så båten skal gjøres 100% ferdig i vinter!

Høres lurt ut. Får man først båten på vannet, er det ikke så fristende å arbeide med båten når sola skinner utenfor. Da blir det ofte båttur isteden. Det er lettere å ha framdrift så lenge båten er på land. Så får det heller være at man blir en smule skuffet over at det ikke ble i år. Se det fra den lyse siden: Da har du noe stort å se fram til neste år! Selv så skal jeg frakte båten helt hjem i hagen denne vinteren slik at hvert eneste ledig minutt kan utnyttes optimalt. Tror det også er bedre for husfreden. Da er man tross alt i nærheten. Og så er det mye lettere å stikke ut en tur i båten så snart anledningen byr seg. Og tenk så enkelt det blir å besøke båten en tur f.eks. lille juleaften. Da skal jeg sette på Eber'n og riktig kose meg! Kanskje tar jeg med meg "De små" (Dvs kattene Tullemus og Veslegutten) og en skarp en og tar en lur i kabinen. Det blir saker!
Link to post
Share on other sites

Ja, det er da kos med hagebåt :lol:

kan innrømme at jeg har sittet i båten en gang i blant og tenkt ut saker og ting, og har da kokt meg kaffi på kjele med  optimusen :smiley:

Kos det gitt!

 

Båten skal gjøres ferdig utvendig før vinteren slik at det kun blir innearbeid i vinter.

Motoren setter jeg på bukk i garasjen da det skal byttes en del bolter til rustfritt!

Men den skal startes før jeg begynner på det.

Fikk ikke tid til og gjøre noen startforsøk forrige helg :sad:

Skal ta snart, kanskje jeg til og med legger inn en lydsnutt her! Eller på hjemmesiden!

Link to post
Share on other sites

.......Men den skal startes før jeg begynner på det. Fikk ikke tid til og gjøre noen startforsøk forrige helg.

Ja, det blir spennende å se om du får vekket gamle P 4.108'n fra 3 års "vinterdvale"!  :smiley:

Må nok regne med en del "svartrøyk" til å begynne med....... :sad:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja, det blir spennende å se om du får vekket gamle P 4.108'n fra 3 års "vinterdvale"!  :smiley:

Må nok regne med en del "svartrøyk" til å begynne med....... :lol:

Gleder meg til dette ja :lol: Og virker den ikke så er vel ikke tvilen stor på hva jeg skal sette inn :sad:

Nevner bare kjølesløyfe og fri eksos over tak :lol:

Link to post
Share on other sites

Ja, det er da kos med hagebåt :lol:

kan innrømme at jeg har sittet i båten en gang i blant og tenkt ut saker og ting, og har da kokt meg kaffi på kjele med  optimusen :smiley:

Kos det gitt!

Dette høres fornuftigt ut, selv tilbrakte jeg en del tid i "hagen", startet dieselvarmeren, lot vannet renne i springen, fyrte opp Optimusen og gikk i kjøleboksen etter en en kald :sad: eller fem, sitte å gruble på neste arbeidsoppgave.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er da kos med hagebåt :lol: kan innrømme at jeg har sittet i båten en gang i blant og tenkt ut saker og ting, og har da kokt meg kaffi på kjele med  optimusen. Kos det gitt!

Dette høres fornuftigt ut, selv tilbrakte jeg en del tid i "hagen", startet dieselvarmeren, lot vannet renne i springen, fyrte opp Optimusen og gikk i kjøleboksen etter en en kald :lol: eller fem, sitte å gruble på neste arbeidsoppgave.

Må være enig med begge to!  :smiley:

Det å tilbringe noen stille "kosetimer" sammen med båten er balsam for sjelen...... :sad: ....har det på samme måten. Det er ikke alltid jeg skal gjøre noe fornuftig når jeg tar meg en tur ned til båten, ofte bare sitte jeg der, drikker kaffe, filosoferer, planlegger, eller rett og slett bare nyter det og ha båt!!  

( :lol: må innrømme at jeg av og til tar meg i å si noen oppmuntrende ord til båten også......enda godt ingen vet om det, de ville tro jeg er gal!  :lol:)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Neida, bare båtgal  :lol:

Nemlig :nonod:

 

Ting går sent om dagen, har ikke løftet en finger fra Fredag til i dag :nonod:

I dag hadde jeg arbeidslyst når jeg så sola skinte i morges, men sola ble fort borte og da ble det heller regn og en smule kaldt!

Håper på et par solfylte dager så jeg får gjort meg ferdig utvendig for vinteren!

Men nå er det jobb frem til helga igjen og da......håper jeg lysten er tilbake :nonod:

 

Har ikke gitt opp, og kommer heller ikke til og gjøre det! :flag:

Link to post
Share on other sites

Endelig har jeg fått ut fingeren og begynt og sette inn glass i vinduene mine :yesnod:

Fikk tak i noe glass som jeg skjærer ut selv, og det er litt av en jobb bare det.

Men det skal bli deilig og få satt dette inn nå, så blir det lunt og fint for videre arbeid innvendig.

 

Det kjedelige er at jeg ikke eier arbeidslyst om dagen, ting går så tregt!

Så jeg får ta noen småting av gangen.

 

Tanken er og bare gjøre kosearbeid i vinter innvendig!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Det er vel på tide med en liten oppdatering nå som været ikke tillater og holde på ute!

Vinduer er satt inn men ikke helt ferdig fuget enda, men det er da lunt og godt ihvertfall!

Nesten ferdig utvendig er jeg også blitt, bortsett fra følgende som jeg kan ta under teltet i høst! (Prøver og få satt opp telt i morgen hvis vinden har løyet litt!)

 

 

 

Legge nye dørkbjelker.

Ny dørk.

Ny motorkasse.

Benker.

Avslutning på hyttevegg (har begynt)

Belistning.

Dør og vinduer på bakveggen.

 

Problemet nå er at jeg må lage ting nesten ferdig og stå i garasjen og olje de forskjellige deler før de kan monteres. (litt kjedelig)

 

Innvendig arbeid må jeg ta i vinter (laaaaang liste som jeg ikke har oversikt på enda)

Motor opplegget må jeg også ta i vinter (har begynt så vidt) men først ut i Februar/Mars.

Det som vil stå igjen til våren (håper jeg) er olje 2-3 strøk på skrog og akterdekket + bunnstoff.

 

Ellers så titter jeg på andre prosjekter. Har funnet en Furuholmen Motorkrysser på 32 fot.

Kjempeflott båt men pengene strekker nok ikke til.

Problemet er vel og ha mange båtplasser da dette vil falle dyrt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

...Vinduer er satt inn...

Mulighet for et bilde? Litt nysgjerrig på hvordan du valgte fasongen på vinduene i kabinen. Du husker kanskje det vi diskuterte en gang med avrundede vinduer kontra firkantede? Synes du uansett kunne kline til med noen bilder. Det har vært dårlig med bilder en tid. Er det ikke noe nytt, så duger det med gamle motiver tatt fra en annen vinkel! :yesnod:
Link to post
Share on other sites

..Ellers så titter jeg på andre prosjekter. Har funnet en Furuholmen Motorkrysser på 32 fot. Kjempeflott båt men pengene strekker nok ikke til. Problemet er vel og ha mange båtplasser da dette vil falle dyrt.

Og så venter en smekker 23' dame på deg i Stavern.....?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Mulighet for et bilde? Litt nysgjerrig på hvordan du valgte fasongen på vinduene i kabinen. Du husker kanskje det vi diskuterte en gang med avrundede vinduer kontra firkantede? Synes du uansett kunne kline til med noen bilder. Det har vært dårlig med bilder en tid. Er det ikke noe nytt, så duger det med gamle motiver tatt fra en annen vinkel! :yesnod:

Har ikke forandret på "designet" på vinduene.

Men de som er litt kantete blir alikevel litt runde i hjørnene når fugene er på plass!

Syns egentlig det ble greit, men det skulle vel aller helst vært runde vinduer. Husker ikke hva de heter de runde vinduene nå.....

 

Kan ta et par bilder før jeg hiver over burkaen for vinteren. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...