Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Dette ser jo skikkelig bra ut! Blir jo rene skjære båten, jo!  :confused:

I likhet med flere andre her, er jeg imponert over både fremdrift og utførelse. Her er det tydeligvis ikke mye "sitting og kløing". Du har nok gjort et grundig planleggingsarbeide!

 

Lykke til videre, og så får vi håpe at båtværet blir bedre utover høsten, slik at du kan få noen fine turer før det blir tid for å trekke over burkaen igjen!  

Link to post
Share on other sites

Jaja, siden det har vært såpass utrygt vær idag tørte jeg ikke og gjøre taket ferdig utvendig i dag!

Så jeg har vært litt gal og gjort nesten samme jobben 2 ganger :lol: Jeg har lagt noe panel innvendig også, og det ble ikke så værst.

Spørs om jeg ikke legger panel på bakveggen innvendig + litt her og der.

Fronten på benkene beholder jeg kanskje finerplatene, i og med at det blir fortere slitt der med tanke på møkkete sko og sånt.

Da er det greit med et mørkere felt.

 

Bedøm selv :eek:

Bilde

Bilde

 

Nå er byssa snart ferdig også!

Bilde

Link to post
Share on other sites

I dag blir hyttetaket ferdig :headbang: bortsett fra håndrekker, mast, søkelys, pipegjennomføring og ventiler!

Det tar jeg når den er på vannet, tror jeg da!

Pusser også over framdekket idag, og tar et strøk eller to på det :flag:

Lage dørkplate i salongen skal jeg også få til.

Legger vel på et strøk med Benar på det som er ferdig panelert innvendig for og hindre tilsmussing av panel.

Håper og få natet akterdekket i dag, men det kommer an på tiden!

må passe på og få gjort mest mulig i finværet.

 

Oppdatering med bilder i kveld tenker jeg :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei bastard!  :headbang:

Det begynner å komme seg skikkelig, ser jeg! Må bare beundre din pågangsmot! Det ble riktig pent med panel under salongen.

....Bilde

Når det gjelder "ytter-veggene" - legger du noe isolasjon mellom plate-innervegg og panel-yttervegg? (det heter egentlig "skott", da men, men..... :headbang: )

 

Så lurte jeg også på hvordan du ordner inner-taket? Legger du furu-staver der også? Noe isolasjon mellom?

God helg, bastard!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Walter_S

 

syns det ble mye penere med panel, har flere planer med panel da men jeg får se hva det blir til.

Ingen isolasjon enda, noe som ikke er for sent og gjøre noe med hvis jeg legger panel på bakveggen innvendig. Noe jeg har lyst til :headbang:

Lurte på panel i taket ja, men se her på disse lyse fine platene så dropper jeg det.

Pusser ned bjelkene skikkelig i stedet.

Bilde

 

tror jeg setter opp panel på bakveggen innvendig også for og få det litt lysere.

Samt at jeg har litt lyst til og sette panel på sideveggene fra taket og ned til plateskjøten.

Altså dekke det lyse feltet!

Bilde

 

Jeg fikk ikke natet akterdekket i dag da...prøver på det i morgen!

Men jeg fikk oljet 2 strøk vått i vått på sideveggene og fremover mot baugen.

det trakk rett inn :lol:

Bilde

 

Hva syns folket om avslutningen på sideveggen her? Dette er bare en prøve bit som sitter med en skrue.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Innom en veeldig kjapp tur før vi legger avgårde i retning Brekkestø i morgen. Har vært offline i to uker nå, og de som har forsøkt å være uten baatplassen i tilsvarende periode kan skrive under på at det langt fra er moro. Men nå gjaldt det å bruke strengt tilmålt tid riktig (Dillerinnen maser om at jeg må legge meg så vi kommer ivei i morgen). Hva gjør man i en slik situasjon - med bare noen minutter til rådighet og 2 uker med tråder å ta igjen?

 

1. Skumme igjennom IM'er.

2. Skumme igjennom Marked - Salg for å se om noen skatter er aventert.

3. Kaste seg over tråden til Bastard30000 for å oppdatere seg!  :flag:

 

Hyggelig å se alt som har skjedd de siste ukene. Her går det tydeligvis unna. Rekker ikke å kommentere så mye mer enn at jeg er imponert. Skulle du ende opp arbeidsledig igjen, har du tydeligvis flere bein å stå på. Er du villig til å satse, skal jeg garantere at denne tråden er det beste vitnemålet du kan få for oppstart av egen virksomhet innen ombygging/innredning av trebåter. Har skummet igjennom de nye bildene kjapt, men kan garantere at jeg tar dem frem igjen når vi er installert på Brekkestø og jeg endelig kan surfe litt i ro og fred igjen (Via mobil oppkobling, men likevel...). Ønsker deg lykke til videre i prosjektet. Selv så har jeg jobbet en del med toalettrommet. "Mister" en uke nå som vi drar til Brekkestø, men regner med å gjøre mer siste uka av ferien. Bilder og info kommer senere. Regner med å kunne vise fram en godbit eller to i form av praktiske løsninger (Hører du, Hebbe, følger du med?)

Link to post
Share on other sites

Oh boy, oh boy, oh boy! Jeg blir ikke annet en imponert over hva du har fått til. Selv om du har overtråkket opprinnelige tidsgrenser, ganske mye, så må jeg si at det du har til nå fått til med den båten er utroligt!

 

Du har gått fra rønne, beklager men det var bort imot en rønne! Fant bare akterdekket som bevis!

 

Bilde

 

Til nå dette!

 

Bilde

 

Ja, ja, nok skryt nå tenker jeg! (Glemte å tilføye fra min side denne gangen! :sleep:)

 

Fortsett det gode arbeidet og husk at for livets glade båter går solen aldri ned! :wink:

 

:flag: jibb

Link to post
Share on other sites

Man kan ta en titt her også for og se hvordan det så ut når Poseidon knipset noen bilder.

http://www.msbastard.com/forognaa.html

Mange flere bilder kommer etterhvert på hjemmesiden.

 

I dag så regner det, og da blir det ikke så mye båtpuss. Skal sette sammen et par datamaskiner for et par kamerater i dag i steden.

Kanskje rekker jeg også og fikse mer på hjemmesiden i dag!

Link to post
Share on other sites

I gråværet har jeg lekt meg litt. Har forsøkt å finne på noe som kan få firbordet til å virke litt høyere. Mener det har vært diskutert tidligere at fribordet virket litt lavt akterover. Kan det være en idè med en "kant" i forlengelsen av avslutningen på nederste del av sideveggen. Hvordan den i tilfelle skal skrånes, rett eller i bue, blir jo en smaksak. Kanskje den må stå i stil med avslutningen av halvdekket litt lenger fremme :flag:

Link to post
Share on other sites

Til Jorhei:

 

Jeg hadde i utgangspunktet tenk og ikke ha kalesje, men og heve dørken på uteplassen slik at den kunne være selvlensende.

Men på grunn av andre ting så dropper jeg det med dørken foreløbig.

 

Altså så blir det nok kalesje alikevel da jeg har en som kan sy den for meg.

Tenkte bare og ha kalesjetak over uteplassen først, og så får jeg han til sy sideveggene senere.

 

Til Jada:

 

Ja, jeg skal ha på noe lignende slik du har tegnet Jada.

Regner med at jeg får begynt på dette i morgen eller Tirsdag.

Må en tur og handle matrialer i morgen, og så har jeg fått tak i gratis glass til alle vinduene :headbang:

Link to post
Share on other sites

I gråværet har jeg lekt meg litt. Har forsøkt å finne på noe som kan få firbordet til å virke litt høyere. Mener det har vært diskutert tidligere at fribordet virket litt lavt akterover. Kan det være en idè med en "kant" i forlengelsen av avslutningen på nederste del av sideveggen. Hvordan den i tilfelle skal skrånes, rett eller i bue, blir jo en smaksak. Kanskje den må stå i stil med avslutningen av halvdekket litt lenger fremme :headbang:

 

Nå snakker vi!!!! Dette blir bra, syntes det liksom har manglet noe, og vips her er det ......

Etter min mening bør du lage denne forhøyningen på fribordet som en fortsettelse på hytta.

Nettopp slik du har tegnet, i bue lik den på fordekket.

 

:yesnod:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Nå er det Jada som skal ha æren for tegningen her da...

men ja, det blir noe i likhet med dette.

Det var tanken det, men jeg har ikke prioritert det før nå da jeg har jobbet meg bakover i båten.

denne uka skal dette på plass for nå kommer visst sommeren hørte jeg dem si på nyhetene :puke:

Link to post
Share on other sites

Har pusset ned igjen framdekket og oljet 2 strøk vått i vått i dag. Håper ikke det blir regn nå da....

Har så vidt begynt og pynte opp innvendig, noe jeg fortsetter på i morgen. håper og bli ferdig med panel innvendig i morra.

Torsdag eller Fredag håper jeg at alle vinduene er på plass, bortsett fra de på bakveggen da de skal være til og åpne :cheers:

Her er et par bilder av frontvinduene som skal få panel rundt seg!

 

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Nå reiser madammen en uke til Danmark, og da kan jeg holde på i båten så lenge jeg orker :eek:

Nesten ferdig med panelering innvendig.

Begynner på uteplassen/avslutning på hytteveggene i dag.

Og hvis sola titter frem så blir det nok et strøk med Benar igjen.

 

Hvis det blir regn så tar jeg og skjærer ut glass til vinduene.

Men uansett så blir det jobbing med båt, og det er det viktigste :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...