Jon-Kåre Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Husk å kante iallefall endeveden på furustavene med klar epoksy før du nater da fargen vil trekke inn i treet hvis ikke Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 8.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Skal huske det Jon Kåre. Har utbedret teltet i dag, fordi det har blitt vått overalt etter snøværet. Så litt arbeidslyst har jeg jo Vurderer og hente mere pressening i morra, for og lage hele telt greiene tett. Slik det er nå kan vinden få tak og det er ikke noe særlig. Ville vært greit og fått tørket opp også. Noen som har erfaring med de små varmekanonene? Pris osv Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Januar.2008 Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Her har du båten bastard http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=122....svl=Hovedbilde, detta var vel noe for deg ? Ossen går det med den i hagan foresten , blir det noe konvoi kjøring til sommer'n ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 18.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Den hadde helt klart vært noe. Konvoi skal jeg alltids få til, båt er jo ikke så vanskelig og skaffe seg i tilfelle rottefelle Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 1.Februar.2008 Del på Facebook Svart 1.Februar.2008 på eller av hele Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 Har ikke vært noe vær til og holde på i enda. Har lagt over mere pressening slik at regn osv holder seg ute. Venter også på litt høyere tempratur, fordi det er epoxy arbeid som står for tur. Mulig jeg begynner og tusle litt med motor installasjonen snart. Det gjenstår og få festet denne skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Dæven, nå skjer det noe Har pusset ned dørkplatene på uteplassen. Mulig jeg legger ett strøk lakk på disse ikveld. Så får jeg se an tempraturen i garasjen hvor lang tørketid som må beregnes. Skal gjøre ett forsøk med juksenating på disse dørkplatene. Kan finer lakkes på begge sider? Eller bør jeg male med noe som er diffusjons åpent på undersiden? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Dæven, nå skjer det noe..... Var det på tide eller? Her er det helt klart at arbeidslysten er kommet på sin rette plass! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Vet nå ikke helt om arbeidslysten er på topp enda ihvertfall. Men får begynne litt smått Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Helt enig, men vær forsiktig så det ikke blir noe slurv! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Derfor jeg tar det litt pent, blir slurv når man er lei vet du. Viktig og ikke ta for mye på en gang. Dørkplatene er litt rå, så de får stå i snekkerbua ett par dager før jeg går videre Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Nettop. Men ikke glem arbeidslysten i snekkerbua nå da! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Håper du får båten din snart, så jeg slipper dette maset Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 :lol: Den kommer i Mai/Juni så slapp av så lenge... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Du skriver dørkplater ute, dvs under åpen himmel ? (såvidt jeg husker skulle du ikke ha kalesje ?) Da vil jeg isåfall anbefale at du enten ikke behandler de overhode, idet disse får sterk slitasje (sprekker/sår) og flasser svært lett. Hvis du allikevel behandler disse, er epoksy sterkt nok, med overlakking for uv-beskyttelse. Avhengig av hva du velger, så vil jeg tipse om at Jotun har levert ny type maling som er meget fleksibel. Dette er heftgrunn type. Jeg tester ut denne på bildekk nå, for å se an holdbarheten. Kanskje dette kunne være et alternativ slik at du får mer varig dørk uten for mye vedlikehold ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 (redigert) Epoxy uten eller med duk? Maling ja, men man får vel ikke den transparent kanskje? Lite vedlikehold er bare fint Redigert 17.Mars.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Uten duk. Svas kjemi, det er vel der du handler? De har epoksy beregnet for "impregnering". Glassklar. Maling får du ikke i transparent. Jeg tenkte da i kvit, eller annen passende farge. Men mtp vedlikehold er nok epoksy beste alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Jeg ville nå ha benyttet duk, ellers får du lett små sprekker i epoxyen og trevirket under trekker fukt og h... er løs. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 (redigert) Det må jeg sjekke opp. Alt. så har jeg både epoxy og duk i snekkerbua Men vil olje fungere, vi har jo oljet gulvet (betong) på jobben. Der triller vi jo med jekketraller osv, gulvet slites dog men det tar lang tid Oxan heter den oljen, om den kan brukes på treverk er jeg ikke sikker på Redigert 18.Mars.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Snekkerbua , jeg var sikker på at du snakket om båtdekket. På betong gulv bruker du en eller annen epoxy maling beregnet for betonggulv. Epoxy fra Svas funker sikkert også, men om gulvet er olja eller behandla på anna vis fra før så kan du få dårlig heft. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Snakker om dekket ute i båten ja Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Oxan heter den oljen, om den kan brukes på treverk er jeg ikke sikker på Vi har brukt sånn olje på arbeidsbenken i garasjen... Var noen gamle rester vi fant.. Kan gå ut og se etter om det står noe om bruksområde på boksen, hvis det er av interesse Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Sjekket på jobben i dag, kan også brukes på treverk. Problemet er at den blir litt gul, så spørs om jeg ikke dropper det. Går nok for epoxy, med duk? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 hei Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2008 Hei hei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.