Jump to content

Hvilken båt er dette?

GeirKS

Recommended Posts

...Hadde jeg rett angående #252, der jeg foreslo Hurley 22?

Der ser man det! Altzheimer'n er fremdels oppegående....  :lol:  .....har glemt meg!

Desverre, Cand. noe - det er ikke Hurley 22 - du må opp en eller to føtter - båten er ikke engelsk, men Skandinavisk. Så mye kan jeg fortelle. Gunga Din hiver seg nok snart over tastaturet..... :lol:

Fremdeles uidentifisert!! Veldig spesiell "knekk" i fribordet, nesten som en Scampi 30 - men den er ikke i slekt!

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

- det er ikke Hurley 22 - du må opp en eller to føtter - båten er ikke engelsk, men Skandinavisk. Så mye kan jeg fortelle. Gunga Din hiver seg nok snart over tastaturet..... :lol:

Nej dess verre.......tycker oxo den ser engelsk ut..........Hurley såg jag att det ikke var.....

apropå Hurley så hade en släkting  til meg en Hurley en gang... apropå  engelske båter

og 'udda lösningar'

den hade motorn liggande i ena sittbrunnsbenken med hydraulslanger ner til propellerakseln! :smiley:

men denne båten med knekk, kunde ju varit en lillscampi men deter det ikke .......hmmmm  :confused:

S/Y Gunga Din

......men denne båten med knekk.....

....er svensk, og tegnet av Harry Becker.......og da er det en........(finnes i 23' utgaven - den på bildet, og i 24' - 26' - 30' og i 32' utgave. Altså en hel serie, alle med samme navn!)  :confused:

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Fikk en båt etter å ha sveisa ei opptrekksvogn til en kar, og han mener at denne båten kan være en Selco.. Er dette riktig? Og hvilken motorstørrelse kan en ha på en slik en?

Driver å pusser opp båten for tiden.. og det innebærer en god del arbeid!  :cool:

Håper noen kan hjelpe meg å bedømme denne båten? Den skal være rundt ca 16 fot...

Har ikke et HELT bilde av båten.. men det går vel bra

Overbygget etter at jeg delte båten i to... (vindskjerm uoriginal??)

Bilde

Sett forfra uten tilhørende vindskjerm (kan være uorginal ??)

Bilde

Sett bakfra (Et fryktelig syn)

Bilde

Hmm - sikker på at ikke båten er 15 fot? Har tittet litt rundt og den jeg synes ligner mest er Selco Selsport (15 fot). Begge har den karakteristiske nedsenkningen i dekket og akterpartiet ser også ganske likt ut. Ta en titt på denne og se om du er enig (Original brosjyre - digg, digg!). :yesnod: Stemmer dette,  egner båten seg for 20-70HK påhenger.

Dere kommer heller ikke utenom at jeg drar frem igjen dobbeltbunn tråden min nok en gang. Tenkte den kunne være interessant når det er snakk om oppussing. Dagbok prosjekt fjerne skum - bygge ny dobbeltbunn

Mener ganske bestemt at den skal være 16 fot... Men feilmålinger kan skje!  :yesnod:

Den ligner veldig på den båten i brosjyren din iallefall.. med det nedsenkete dekket osv..

Siden jeg ikke har lagt ned noen penger på båten og trenger en ny båt, tenkte jeg at jeg iallefall kunne forsøke å få den i tipp-topp stand til sommeren en gang. Leste litt rundt og fant den siden du pekte på.. om vann i dobbeltbunnen, og fant en del tips der. Det er nemlig problemet med denne båten også (Har fått det for meg at dette er et vanlig problem?)

Båten ble tidligere brukt som utleiebåt for Trandal Fjordhytter og dermed også har vært utsatt for hard bruk, og bærer også preg av dette m.a knekt dekk p.g.a overvektige tyskere som liker å hoppe på det.

Men det er vel fint vinterarbeid   :wink:

Hvordan måler man båten egentlig? Er det hele lengden på skroget, eller er det noen form for innkorting?

Hadde forresten vært hyggelig om noen som har denne typen båt kunne sende meg noen bilder av den i forskjellige vinkler siden jeg ikke vet helt hvordan den skal se ut originalt.

Båten har vært gjennom mange mislykkede kirurgiske operasjoner før jeg fikk den, og dermed ble levert uten interiør og med modifisert og dårlig laget dørk.

Er også interessert i tips om den beste måten å lage en ny dørk på er.. når man skal ha selvlensing og inspeksjonsluke.

Har desverre ikke muligheten til å måle båten nå pga litt stor avstand til der jeg har den liggende.

Har den som prosjekt der jeg bruker annenhver helg til litt pussing og styring.. Går vel ikke så fort, men litt etter litt så vil det nærme seg. Håper bare ikke jeg blir alt for lei av pussing (utrolig hvor mange timer det går med til slikt?)    :yesnod:¨

Jeg tenkte nok ikke på noen "offisiell" lengde i CE-merkingen, men den betegnelsen produsentene bruker på båten. Den tar for seg total lengde for å gjøre båten så "stor" som mulig.

Et typisk eksempel er min egen båt. Den er 8,10 m, og den opprinnelige betegnelsen fra produsenten var selvfølgelig Joda 8100. Produksjonen av denne båten er tatt opp igjen, og nå heter modellen Joda 850. Lengden i brosjyren er oppgitt til 8,50 m. Altså er den blitt 40 cm lenger. Det er naturligvis badeplattformen som gjør dette, for skroget er akkurat det samme.

• 3 uker senere...

Hva slags båt er dette:

Bilde

Suzuki

Tar jeg feil, når jeg påstår at Suzuki skylder oss svar på denne? Var inne på Morgan, men......?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...