Jump to content

Årets båtentusiast 2007: Astor!


Ingar

Recommended Posts

Gratulerer saa mye Astor. Ble en verdig vinner til slutt. : :fireworks2:

 

Regner med at du er ferdig med frokosten i Nord vesten i Horten havn naa.

Det da man kan snakke om aa vaere baat entusiast. Er ikke mange helgene i aaret dere ikke er paa vannet. Greit nok at dere har lukket avdeling, men alikevel mektigt imponert.

Gratulere igjen

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med vel fortjent seier Astor !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takk kjære båtvenner for koslige hilsner!

Fruen og jeg kommer akkurat hjem fra sjøen etter en flott helg sammen med BP-venner. Hjemturen over Breiangen er ca. 7 nm og vi hadde en speilblank sjø som man bare kan drømme om.

I morgen går turen til Slemmestad. Vi tar Astor nordover og satser på nok en minnerik tur. At vi har gått samme veien mange ganger før betyr lite. Vinterens lys gir turen en spesiell stemning som vi prøver å forevige med sanser og på minnebrikke.

 

romjul_hekkboelger.jpg

 

Å være så heldig at man har båt som hobby og venner som også har båt gir livet en mer spesiell mening. Men at man skal ha en frue som også trives i kuldegrader på sjøen er ingen selvfølge. Jeg er priviligert.

romjul__bpfolk.jpg

Her er jeg sammen med Solungen (tv) og Shanty i gjestehavna i dag. Tine III var ikke til stede da bildet ble tatt. Shanty har flyttet båten fra ferskvann til saltvann og er en ny tilvekst i "BP-familien" her i Oslofjorden. Jeg vil legge til at den som sitter ved PCen og tror at man må befinne seg i den "harde kjærne" for å bli inkludert i BP-familien må tro om igjen. Slik er det ikke og slik bør det heller aldri bli. En BP-vimpel skal være inkluderende for andre båtfolk, uansett båtype og menneskelige egenskaper.

 

romjul_fyllinga.jpg

 

Her har vi akkurat passert Horten VTS og er på vei forbi fyrlykta ved innseilinga til Fyllinga båthavn.

 

 

romjul__motlys.jpg

 

Skjønner dere at vinteren også har sine vakre sider? 21 grader ombord. God mat og hyggelig selskap.

Fra gjestehavna i Horten i dag tidlig.

 

 

Jeg vet det forplikter å bli kåret til Årets båtentusiast. Det at vi besitter ulike kvaliterer gjør BP til noe spesiellt. Det er derfor vi må innom hver dag for å få vår daglige dose. Ofte flere kåret flotte båtfolk før meg som har bidrat til mye positivt her på BP. doser også.

Et ønske har jeg for 2008. At BP-konvoien skal spleise oss enda mer sammen og at vi hver og en bidrar til at stafettpinnen kommer et skritt lenger for hver dag den er i drift.

Man blir litt andektig når man blir hedret slik dere har gjort for meg. Mange takk.

 

 

 

Godt nytt år alle BP-folk!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Til Inge og Randi

 

Jeg og min kone takker Astor så mye for en hyggelig og minnerik kveld i Horten Gjestehavn i går kveld. Dessverre har vi båten på land, men det frister mye med båtliv om vinteren, når vi en gang forhåpentligvis skaffer oss båt med lukket avdeling.

Forsto dere ville få en fantastisk tur hjemover når vi våknet opp idag. Ønsker dere en like flott tur innover fjorden i morgen.

Nok en gang må vi gratulere med tittelen Årets Båtentusiast. Du (og fruen) er en verdig vinner av tittelen.

Ha en hyggelig nyttårsfeiring og ønsker alle båtinteresserte et godt nytt år med masse båtliv.

 

Tobias & Tante Sofie

Redigert av pallemann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer Astor !

 

Jeg har vært medlem av baatplassen siden mars 07 og har ikke vært særlig aktiv med egene innlegg, men jeg har fulgt med på det som har blitt skrevet og det var ingen overaskelse for meg at du ble kåret til årets båtentusiast . Jeg har oppsøkt dette forumet for å komme i kontakt med et miljø som har kunnskap og erfaring med båtliv på salt sjø, noe jeg ikke har mye av i mitt nærmiljø. Jeg har derfor stor nytte og glede av å lese innleggene fra personer som åpenbart har både kunnskap og erfaring.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer herfra også :cheers:

 

Absolutt en verdig vinner.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Takk igjen for alle hyggelige meldinger og gratulasjoner. Nå har hverdagen innhentet meg og vi ser alle fram til et fint båtliv i 2008.

 

Egentlig kunne BP het Båtentusiastenes forum. For alle vi her på BP er båtentusiaster.

 

Nå tar jeg et forsinket julebad. :diving::wink:

 

Ha en fin kveld.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg har vært litt ute av BP i jula og desverre ikke fått med meg den spennende avstemmingen.

 

Gode kandidater og en verdig vinner!!

 

Grattis gamle Ørn

 

 

Ønsker deg Astor og alle andre medlemmer er riktig GODT NYTT ÅR!!

 

:newyearsign:

Redigert av Viking. (see edit history)

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...