Jump to content

Årets båtentusiast 2007: Astor!


Ingar

Recommended Posts

Ikke at det betyr all verden, ettersom min kandidat fortsatt er med; men for meg ser det ut til at de ti kandidatene i siste runde nå bare er 9..

 

Gir ubehagelige assosiasjoner til Agathe Christies "Ti små negerbarn" og sangen "Tio soldater skulde ut i krigen"..

 

Avventer min stemmegivning til problemene med Invision er erklært løst.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Vi har diskutert flere ganger hva som kjennetegner en båtentusiast. Jeg har ikke noen nye momenter å tilføye. En av flere grunner til at jeg trakk mitt kanditatur er at jeg ikke er en båtentusiast. Jeg er en båtglad person som bruker båtlivet for å koble av i en hektisk arbeidshverdag. Noen få minutter innom BP i arbeidstiden senker arbeidsbelastningen, og noe tid om kvelden gir stimulans til tema jeg bør jobbe videre med i båten. Jeg synes at årets kandidatliste inkluderer personer som er entusisaster i min oppfatning av uttrykket. Jeg undrer likevel på om hvor gunstig det er at mindre enn 500 medlemmer i en en tråd med mer enn 13000 medlemmer skal velge en entusiast.

Link to post
Share on other sites

Jeg undrer likevel på om hvor gunstig det er at mindre enn 500 medlemmer i en en tråd med mer enn 13000 medlemmer skal velge en entusiast.

 

Til sammenligning; hvor mange medlemmer har postet siste måned eller si siste tre måneder? Medlemstallet 13000 er helt sikkert teknisk sett korrekt, men at det kun er 185 medlemmer som per nå har avlagt en stemme i denne tråden er kanskje indikativ på hvor mange medlemmer som egentlig er medlemmer og ikke bare en eller annen gang har registrert seg? Kanskje det også sier noe om at denne avstemmingen ikke fanger den helt store interessen i "de brede lag" av medlemsmassen?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Enig med `Mouche`, på ett punkt` Tine III` og `Astor` er uten tvil utmerkede representanter for båtentusiasme som savner sidestykke.

Når det gjelder denne avstemningen over Årets båtentusiast , ser det ut for meg som vi har to "leire", en for "pinnebåter" med "lano 2" som presidentkandidat og `Astor`for den motoriserte siden, uten at jeg har sett noe negativt fra Astor(når det gjelder "pinnebåter")

Anbefaler De som fortsatt ikke har stemt og sjekke kandidatene`s innlegg og vurdere innholdet av hva De presenterer.

For min del ble det `Astor `som fikk min stemme denne gang.

Link to post
Share on other sites

Fordi jeg gjennom gjennomlesninger av "gamle" tråder ser at det ligger en for eller mot holdning når det gjelder Lano 2 sin måte å presentere sine meninger på. Hva begrunnelsen for denne oppdelingen av leire ligger i har jeg ikke helt fått med meg. Men at det er to leire er sikkert :smash:

At du med dine nesten 800 postinger ikke har fått med deg dette og ikke skjønner hva jeg mener er bare ?????

 

Og når du siterer meg så venligst ikke stopp midt i en setning uten å gjøre oppmerksom på det.

Link to post
Share on other sites

Enig! Liten tvil om at TineIII er en ekte båtentusiast, det samme er uten tvil Astor også selv om han ikke liker båter med lange pinner! :lol:

 

:wflag:

 

 

Dette er nok mer en myte enn sannhet, mine herrer. Jeg har mange venner som seiler, og trives godt med de. En tid her på BP så hadde jeg litt humor rundt dette, som enkelte tok som negativitet over for seilfolket. Min "ironi" ble tatt feil opp og jeg fant ut at dette var det like greit å slutte med.

Slik var det med den saken. :cheers:

 

Godt valg til dere alle. :seeya:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Fordi jeg gjennom gjennomlesninger av "gamle" tråder ser at det ligger en for eller mot holdning når det gjelder Lano 2 sin måte å presentere sine meninger på.

 

Jeg tror din vurdering her er helt riktig, og jeg innrømmer at mitt valg er påvirket av dette. Så får "ekspertene" mene hva de vil om det, men det er nå min mening! :crazy:

 

Dette er nok mer en myte enn sannhet, mine herrer.

 

Personlig har jeg aldri sett på det som annet enn ironi og aldri hatt problemer med det!

 

:santcheer1:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hva begrunnelsen for denne oppdelingen av leire ligger i har jeg ikke helt fått med meg. Men at det er to leire er sikkert :smash:

At du med dine nesten 800 postinger ikke har fått med deg dette og ikke skjønner hva jeg mener er bare ?????

 

Og når du siterer meg så venligst ikke stopp midt i en setning uten å gjøre oppmerksom på det.

 

Hei, du sier jo selv at det er to leire. Hvis du leser mitt # 163 i denne tråden , sier jeg akkurat det samme. :yesnod:

Det har vel alltid vært litt " ironi og fleip"mellom "pinnebåter"og "motordrevne" her på BP, uten at jeg legger så mye alvor i dette.

Håper du er fornøyd med min sitering denne gang. (beklager glippen) Ser ellers at du har 117 postinger på ca: 2 måneder, som tyder på at du snart tar meg igjen. :lol::lol:

GODT VALG. :flag:

Link to post
Share on other sites

Forøvrig så har jo OT-forumet sin egen kåring. Ser ut til at det blir en verdig vinner der også, utifra premissene.....
Helt enig, stemte også på den forhåndsutvalgte vinneren der, - ut fra premissene! :lol: :lol:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Unnskyld da Lars H. Det var slett ikke meningen å kalle det noe "finere" enn noe annet. Hyggelig skulle jeg kanskje kalt det.

 

Jeg har bare registrert at det i år er nominert minst 5-6 gode representanter på båtentusiasme fra seilbåtfolket. Var ikke noe verre enn det.

 

Og jeg beklager at min favoritt roaldbj trakk seg fra kåringen. Han er uansett en ekte entusiast for meg! Det samme er du som allerede har vimpelen. :flag:

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Jeg stemte også på en outsider i første omgang som har gitt meg mye hjelp på IM. Men når jeg så tegninga i andre runde så var det viktig å være taktisk. Jeg ønsker at vi får en vinner som ikke har uvenner og som tilfører forumet innlegg som ikke er bare fjas. Dette går nok bra siden de fleste er fornuftige.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...