Jump to content

Årets båtentusiast 2007: Astor!


Ingar

Recommended Posts

Mye dumt en skal høre før øra detter av , er det noen som sier . Hører stadig det jeg , hopper ut av skuta og ut på brygga å tar imot tampen på en seiler . Jøss sier dem , kan en motorbåtmann ta i mot tampen på en seiler . Bortimot det dummeste jeg hører ,samma F... ossen båt en har vel . Håper det kan være en liten en til ettertanke , hjelper dem jeg uannsett båt eller båt type .

 

Tine III som ligger på plass i gjestehavna i Horten , aktenfor Astor . :santcheers:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

:yesnod:Typisk nok p.gr.a personangrep slik jeg forstår. Den store overraskelsen for min del er at Lano-mannen har fått stemmer.

 

Min store overraskelse var at ikke Swande-gutten stod på lista over kandidater. Hadde vært min klare favoritt til sølv . Bliss får ikke så mange stemmer som fortjent . Jeg hadde gjerne sett Bliss og Rem på en delt bronse som takk for god moderasjon på forumet. Men Lano2 er i en klasse for seg selv som burde vært hedret med lauvbær og gull. .

Link to post
Share on other sites

Jeg deler vurderingen om at arbeidet til bliss-X nok er for lite kjent for dagens medlemmer på BP. Sammen med Andreas har han nedlagt et enormt arbeid for å få dette flotte forumet til å fungere. Men, det er alltid vanskelig å utforme klare kjennetegn på en god båtentusiast. Jeg kunne for neste år tenke meg at de som foreslår en kandidat også grunngir nomineringen. Dermed blir det kanskje noe greiere å vite hva man stemmer på. Dersom vi på BP skal fortsette med å stemme på entusiaster er det minst to veier å gå. Den ene er dagens, hvor hvem som helst navngir en verdig kandidat og at interesserte lesere av BP deretter avgir stemme. En annen tilnærming er at et "råd" vurderer aktuelle kandidater i løpet av ett år og legger ut en navneliste som medlemmene deretter stemmer på. Jeg har fundert noe på dette, og jeg ser ikke bort fra at begge metodene vil ende med samme resultat. Det mest tankevekkende for meg er at det er så få stemmegivere på kandidatene.

Link to post
Share on other sites

Nå syntes jeg at man bør la stridsøksene ligge. Husk at vi skaal møtes her på BP etter nyttår også. Uansett så har vi et flott forum for oss hobbyseilere.

Vi møter hverandre i forskjellige havner kysten rundt og båtlivet har vi felles.

 

Årets kåring er blitt en parodi, spør du meg. Aldri opplevd maken tidligere år.

Tidligere var det en ære bare å bli nominert her på BP.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er meget positivt at de 3 yngre medlemmene har fått så mange stemmer. De står for fremtiden, og allerede nå har de en imponerende kunnskap.

Har ikke sett at Poseidon har hevet ut superlativer i øst og vest. Men skrøt høyt av Sleipner 93.

 

Gunga, Svein Ha, Bliss, Trikola Tine, Lano og de overnemte stått for mye positivt.(Ikke glemt noen)

 

Men skal jeg velge mellom de sett entusiastisk sett, bå det bli Astor. Bare tråden "Brøytebåten Astor" er god nok til det. Hvor mange stiller opp i havna hver dag.

Er med på å arrangere konvoi, båt-treff. Mellom linjene altid blid.

 

Det kaller jeg etusiasten.

 

Med andre ord ikke nødvendigvis den rene kunnskapsnivået som Gunga,Svein H bestitter.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg må få lov til å påpeke at det ikke var Astor jeg mente da jeg skrev om å rakke ned på båttyper (skulle kanskje skrevet båtfabrikat), bare så det er klart dersom noen skulle missforstå det. Beklager Astor, det var ikke deg jeg mente.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderatorFlere innlegg er slettet da det antydes at avstemningen er manipulert. Tråden skal brukes til å promotere kandidater, og evt. grunngi sin stemmegiving. Mener man at avstemningen er manipulert, kan dette tas opp i OT-forumet

 

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Nå tetter det seg til i toppen av listen, og stemmene øker på også nedover. Det er sannelig ikke lett å velge kandidat.

 

Astor er den drevne voksne båtmannen som "alltid" har hatt båt. Og selv om han bor på Østlandet hvor folk flest har båten på land om vinteren, er han så entusiastisk at han til og med kjører opp isen med båten for å få seg en tur om vinteren. Og det er ikke bare fritidsbåter som han har interesse for, også lokale slepebåter, gamle og nye, har han full kontroll over. Og for oss andre, er han den store administratoren som år etter år sørger for at vi har Horten-treffet hvor vi kan møtes in persona, ikke bare via internett.

 

Tine III er noe av det blideste jeg vet om. Og som Astor, lar han ikke vinteren stoppe ham fra å bruke båten. 8 - 10 timer i båten daglig (underveis eller i havnen) er vanlig for ham, hele året! Hvilken tålmodig kone han har.

 

Og så har vi ungdommene da som lever og ånder for båt. Hilmar 2, Seilaren og Sleipner 93. Her går det i både motorbåt, seil og gamle motorer. Pågangsmotet fra disse kan få en gammel båtmann til å gå på ryggen!

 

Vår svenske venn Gunga Din er en entusiastisk seiler og norgesvenn. Hos han finnes det mye erfaring innen seiling og båtliv.

 

SveinHa er også en ivrig seiler fra Vestlandet. Og han er ikke tapt bak en stol når det gjelder det tekniske. Og så grei og hjelpsom som han er, to ganger har han nå stått for fellesinnkjøp av voltmetre for oss andre. Bravo!

 

Og hva hadde forumet vært uten datakunskapene til seilerne Andreas og Bliss-X? Det er utrolig mange timer de har tilbrakt fremfor PC'n for at vi kan ha dette forumet.

 

Så, dere som ikke har stemt ennå (det er kun 238) hittill, gå i tenkeboksen og velg den som dere mener fortjener tittelen Årets Båtentusiast 2007!

Og skal jeg komme med et forslag blant disse utmerkede kandidatene, må det bli Astor!

Lars H.

(stolt entusiast 2003)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H.

Ser du glemte LANO2.

 

Den store seileren fra den nedre tuppen av Norge tilfører forumet uhøytidelige innspill som gjør en ellers streamlinet forumhverdag litt mer spennende , han har evnen til å skape debatt uten å gå over streken samtidig som han innehar akkurat den lille edgen som får medlemmene her til å fatte interesse samtidig som de kan trekke litt på smilebåndet.

Mannen går utenfor alfarvei når han velger båt og gir medlemmene her med det en herlig mulighet til å faktisk få et lite innblikk i hvordan det er å eie en uvanlig båt , vinner han ikke dette så får han ihvertfall ha en godt nytt år og så håper jeg han beholder reginaen enda noen år før han trer over i trawlernes rekker.

Link to post
Share on other sites

Ja, såvidt jeg har forstått er det lov å bifalle `Lars H`s forslag uten å bli moderert.

`Astor`er mannen som har en båtentusiasme som overgår det meste og fortjener tittelen "Årets båtentusiast".

Alt annet må bli feil i år. Håper vi får en fornuftig utgang på dette valget, som jeg må si har utviklet seg til en parodi. :confused:

Link to post
Share on other sites

Mens dere tenker over hvem som er den aller beste kandidaten kan dere jo se båtentusiastene fra 1928. Båtlivet var sikkert like flott som idag ,selv om båtene og utstyret ikke kan måle seg med dagens. Ja kanskje de satte enda mer pris på de gode stundene ? Bryggedans , god mat , bading , natur og hygge med venner og familie.

 

Se filmen på full skjærm

 

Båtliv i 1928

Link to post
Share on other sites

hengefjes, synest jeg fortjener en plass i avstemningen!

 

dere må ikke glemme "hengefjes" som har stått på og jobba med Sabben sin, 22 g blei det vel til slutt :smiley:

Jobbet og slitt, skrevet, filmet og det lukter sikkert DIESEL både her og der......

og ikke minst del dette med oss andre!!

Han fortjener en avstemning plass, synest jeg!

Håper det er andre som er enog med meg!

Link to post
Share on other sites

Diverse alternativer for å fortsette avstemningen har blitt vurdert, men konklusjonen er at vi kansellerer omgang nr. 2 og lar omgang 1 avgjøre resultatet.

Vi har lært av det som har skjedd og vil legge opp avstemningen på en annen måte i fremtiden.

 

Gratulerer til Astor for en meget velfortjent seier!! :flag: Entusiastvimpel og diplomer kommer i posten.

 

Her er resultatet fra 1. valgomgang:

 

baatentusiast_2007.gif

 

Skulle noen ha kommentarer til omstendighetene rundt valget så vennligst post det her, ikke i herværende tråd. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Astor :cheers:

 

Stort bedre vinner kunne vi ikke fått! Føler meg nesten litt flau over selv å ha havnet "på pallen" i slikt selskap...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...