Jump to content

Årets båtentusiast 2007: Astor!


Ingar

Recommended Posts

Mange gode kandidater er nevnt. Og flere til kan nevnes.

SveinHa har også utvist stor bidragsevne til fellesskapet ved sitt engasjement for å skaffe båtplassens medlemmer elektronisk utstyr, stått for bestilling, pakking, forsendelse i tillegg til sitt "vanlige" bidrag - foreslår å føre han på nominasjonslisten.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg er litt usikker på hvilke kriterier som skal legges til grunn for nominering til Årets båtentusiast 2007.

 

Det er mange entusiaster å velge mellom, men i forskjellige "grener". Jeg ser at noen blir nominert på grunn av ekstrem skrivekløe, medlem av skipsråd og høy aktivitet her på Bp. Hvorfor blir man forresten en større båtentusiast av å sitte i skipsraadet?

 

Så er det en stor gruppe med lidenskapelige båtfolk som nærmest bor i båten (noen gjør det også) og seiler på kryss og tvers i alle retninger nesten året rundt. Veldig mange av disse er forresten seilbåteiere.

 

Deretter kommer den lille gruppa med mengder av god faglig kunnskap som gir oss brukere av båtplassen masse nyttig informasjon, og som slik jeg ser det gjør båtplassen til et fabelaktig lærested.

 

Vi har også noen (få) som setter farge og glede i alle disse trådene..

 

Til sist er det kanskje noen som faller inn i alle disse gruppene?

 

Skulle gjerne visst litt mer om hva jeg bør legge til grunn for nominering før jeg avgir min stemme. I listen av kandidater er det personer av veldig forskjellig forskjellig karakter. Alle er sikkert entusiaster på sitt vis.

 

Hva skal vi stemme frem? BÅTentusiast, eller BÅTPLASSENentusiast?

 

Med vennlig hilsen

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Hva skal vi stemme frem? BÅTentusiast, eller BÅTPLASSENentusiast?

Vi skal vel stemme på en BÅTentusiast som deler dette med oss på BÅTPLASSEN?

Lars H. :yesnod: :yesnod:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Å foreslå kandidater er ikke lett, men jeg har klare meninger om hvem som ikke er aktuelle for min del. Men så var det de aktuelle:

 

Her er det både gamlinger og helt unge. Seilaren og Hilmar II er klare favoritter blant de unge, med pågangsmot og entusiasme for båt og båtliv til de grader.

Blandt de med flere år på baken, har jeg tre kandidater som er ivrige båtbrukere. De står på, Astor er den store administratoren, Tine III bare mååå bruke og være i båten, uansett vær og årstid, og Roaldbj er hjelpsomheten som ingen annen. Alle disse 5 er etter min mening ydmyke båtfolk, blide og greie, alltid søkende for å lære mer om båt og båtliv (uten å være belærende). Astor, Roaldbj og Tine III har jeg god kontakt med, og Hilmar II og Seilaren skulle jeg også gjene truffet personlig.

 

Så hvem av disse 5 skal jeg foreslå? heldigvis er alle 5 allerede foreslått, så den avgjørelsen trenger jeg ikke å ta.

Lars H. :santcheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Seilaren skulle jeg også gjene truffet personlig.

 

Det håper jeg vi kan gjøre noe med! Hvis vi får til et treff i Ryfylket neste år, lover du og komme da?

 

Det som er vanskelig her et jo at den dem er meningsløse brukere av forumet for noen, er viktige for andre. Alt etter hvilke tråder vi leser. Jeg leser ikke om Trawlere og motorbåter og har derfor lite grunnlag til å ha noen mening om Astor og disse andre motorbåt folkene. Men jeg følger så godt med at jeg vet dette er skikkelige karer med god kunnskap!

 

I de trådene jeg leser så er Enzo og Mouche to som skal tas frem. Men det er så mange gode medlemmer her at jeg får vondt av dem jeg ikke nevner... :nonod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Tror jeg stemmer for sleipner 93 jeg for hans nysgjærrighet, pågangsmot og nyfikenhet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Trodde i min naivitet at dette var en nominasjon og at avstemmingen kommer senere..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

lover du og komme da?

 

Det høres litt langt ut for gamle Trudelutt. Men jeg og lars møtes vel på hortenstreffet til sommeren.Noe som høres veldig sosialt ut. Personlig ville jeg gått for Astor alltid blid og fornøyd person! :smiley:

Redigert av Hilmar 2 (see edit history)

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Trodde i min naivitet at dette var en nominasjon og at avstemmingen kommer senere..

 

Det er det vel og, jeg bare opplyste om hvor min stemme kunne tenkes å¨vandre. Jeg oppdager det nok når alle kanditater står opplistet og jeg kan trykke på den jeg vil gi min stemme til. Var det ikke den 24-12 eller var det den 23 :wflag:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...