Jump to content

Årets båtentusiast 2007: Astor!


Ingar

Recommended Posts

Det håper jeg vi kan gjøre noe med! Hvis vi får til et treff i Ryfylket neste år, lover du og komme da?

Det hadde jo vært artig, men da blir det uten egen båt. Jeg skal forresten en tur til Stavanger om 3 uker. Da skal jeg på den årlige vinterfesten i Norsk Oljepioner Klubb på Sola Strandhotell lørdag 12. januar. Kommer vel til Stvngr fredagen, og hjem igjen mandag morgen. Men tiden utenom festen blir nok å tilbringe hos bror min der jeg skal bo under oppholdet.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anta at det blir en verdig vinner fordi de fleste her er seriøse og kommer til å stemme på en båtentusiast og ikke de som er her for tidtrøyte og som kanskje ikke har båt. Et forum som dette holdes oppe av de seriøse som er ute etter kunnskap og de som vil formidle dette.

Verdige kandidater er allerede nominert så dette kommer til å gå bra.

Så må vi ikke glemme Ingar som er hedersentusiasten.

Link to post
Share on other sites

mine stemmer går til seilaren , roalbj , mouche ( of topic :-) ) joerg becker er ikke helt bortreist han heller , hjelpsom og dyktig . kunne og hatt med sydvesten , men han har etter mitt syn litt for vane å skape en litt småamper stemning i mange emner han engasjerer seg i . men han er svært kunskapsrik og lager til tider morsomme tråder å lese :-) ( ja jeg er typen som liker å lese disse kranglene ) hadde ikke lest en seilbåttråd uten sydvesten.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hulda må med blant de nominerte.

 

Dette er starten: 2 paller jernplater, jigg, tvinger, 9 inch vinkelsliper og innershield sveiser.
:smiley:

 

Selvbygget båt.

Bryter gjerne isen i Sonskilen for en båttur vinterstid.

Store kunnskaper om båt.

Store kunnskaper om motor, metaller og korrosjon.

Deler villig av sine kunnskaper.

God humor!

Uten tvil entusiast! :cheers:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det hadde jo vært artig, men da blir det uten egen båt. Jeg skal forresten en tur til Stavanger om 3 uker. Da skal jeg på den årlige vinterfesten i Norsk Oljepioner Klubb på Sola Strandhotell lørdag 12. januar. Kommer vel til Stvngr fredagen, og hjem igjen mandag morgen. Men tiden utenom festen blir nok å tilbringe hos bror min der jeg skal bo under oppholdet.

 

Lars H.

 

Det gjør ingenting det Lars! :wink:

 

Du kan sikkert være med enten meg eller Seilaren eller noen andre. (Visst treffet blir på en øy hvor man må ha båt..) Det skulle nok latt seg ordne i tilfelle! :wink:

Link to post
Share on other sites

Åretst Båtentusiast er uten tvil Astor. Dette har selvfølgelig med båtbruken og evnen til å dele den med andre å gjøre, engasjementet for å inkludere ungdommen(Hilmar II) og selvfølgelig hans nitidge arbeid med å nedtegne yrkesfartøy(taubåter spesielt) i bildeform.

 

Jeg vil også få nevne Tine III da. Med såå mange timer i båten og på havna i Horten.... Husk for guds skyld at du har ei hjemme også !

 

Tror nok `Sundberg` har fått med seg de mest aktuelle navnene her for nominasjon av "Årets båtentusiast" for maken til engasjement som `Astor ` `Tine III` har lagt for dagen, med sine utførlige beskrivelser av båtlivet, såvel sommer som vinter(med isbryting etc ) har vi vel ikke sett mange av i dette forum.

Håper BP`s medlemmer ikke lar seg påvirke av "rølpete forslag" som jeg allerede har sett noen av i denne tråden.

Ønsker Dere alle et godt valg. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

M/S Bastard er vel nominert tidligere i tråden her. Uten tvil et suverent valg. Skal nominasjonen ha noen som helst virkning, i ren fredsprisånd, må jo dette bli valget! :smash::flag:

 

Han bør etter min mening nomineres for hans utrettelige kamp for å få sin båt på sjøen og for uten hensyn til seg selv dele kampen med uttallige lesere i denne tråden, påbegynt 31.4.04 og fortsettelse følger... :wink:

 

Ikke gi opp Bastard! :santcheer1:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Mange kandidater er allerede nevnt her inne, men tråden begynner å ta av i feil retning, så i støtte av Ingar og Co., så vil jeg si hva jeg legger i ordet Entusiasme..

 

Uten noen ordbok foran meg, så betyr ordet entusiasme for meg "intens .....glede av, interesse for, støtte for" ..... derfor betyr båtentusiast for meg, noen som har stor glede av båtlivet og som deler sine opplevelser og følelser med andre (bla i dete fora). En båtentusiast vil for meg ikke delta i negativ omtale om seilbåt, motorbåt, kaiakk, robåt, merker osv., men vil delta objektivt og konstruktivt i en diskusjon i det håp om å lære noe nytt selv og å dele egne erfaringer med andre som deler sjølivets gleder og bekymringer.

 

Alt IMHO selvsagt.... og lykke til for alle de som er nominert, og måtte dere alle få solskinn, stille hav/fin bris, gode opplevelser og lave driftsomkostninger i det nye året som står foran oss.

 

:sailing:

Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Jeg slutter meg til nominasjonen av SveinHa.

 

Så vidt jeg har sett gjennom årene, så har han konsentrert seg om ballen, og ikke mannen....

 

Saklig, entusiastisk, hjelpsom og kunnskapsrik..... :smiley:

 

Det kan sikkert være andre kandidater. Uansett vil en aldri kunne like/assosiere seg 100% med alt som andre skriver. Det ville

jo også ha vært umulig, spesielt med tanke på de utall av problemstillinger som blir belyst/drøftet på dette forumet, og de tusenvis av innlegg som

de ivrigste sender avgårde i løpet av bare noen få år....

For min del er BP til dels rangert i "underholdningsavdelingen", men jeg har også fått gode råd og lært ting her fra medlemmene.

 

For min del kan årets båtentusiast gjerne ha båt, og da aller helst på sjøen........

Link to post
Share on other sites

Kriterier som jeg personlig vil legge til grunn når jeg stemmer på årets båtentusiast vil antageligvis være som følger:

  • Engasjert
    Genuin båtinteresse
    Positive bidrag som bidrar til læring og innsikt
    Aktiv poster
    Troverdig
    Interesert i andres forslag og løsninger
    Kritisk til debatanter som uttaler seg på sviktende grunnlag
    Deltagelse i mange ulike tråder
    Starter gode og engasjerende tråder

Med bakgrunn i dette er mine kandidater følgende:

Roaldbj

Sydvesten

Bitteliten

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Jeg foreslår at årets pris tildeles duoen Trikola (Andreas) og bliss-X (Lasse), for deres uegennyttige og mangeårige innsats som moderatorer og som ansvarlige for den tekniske driften av Baatplassen.no

Uten ildsjeler som disse ville det ikke vært mulig å utvikle Baatplassen.no fra sin spede begynnelse på høsten -02 og fram til det vi ser i dag, hvor nettstedet har befestet seg som Skandinavias største og beste forum for båtinteresserte.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...