Jump to content

"nick" historien bak ? ! ?


giver

Recommended Posts

Nicket mitt ramlet bare ned i hodet mitt den dagen jeg skulle registrere meg her på BP. Om ikke annet så sier det vel noe om hvor i landet jeg befinner meg. Egentlig er jeg jo ingen guttunge lenger (kommer litt an på øynene som ser...), så jeg kunne egentlig tenke meg å bytte til et annet nick. Er det mulig uten å måtte registrere seg på nytt?

Link to post
Share on other sites

Nicket mitt er jo "selfølgelig" navnet på båten.

Majali Som er navnene på barna til forrige eiere:

Margaretha, jan og lisbeth

 

og jeg verken tør, har nok kunskap, eller har tid til å gjennomgå et skikkelig navnebytte + at jeg syntes det er et vakkert navn jeg da....

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

så jeg kunne egentlig tenke meg å bytte til et annet nick. Er det mulig uten å måtte registrere seg på nytt?

Ja, jeg har gjort det ved å sende IM til Ingar om hva jeg ville endre til, og ikke lange stunden etter, så hadde han ordnet det! :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Du har et poeng at vi som er "oppblåst" i Bærum har problemer med A-endelser, men -en endelser er tinglyst rettighet eksklusivt for bergensere :lol::lol:

Hei

Du har en poeng der, ja :yesnod: .

De som er "oppblåst i Asker og Bærum" les innflyttere har det. :wink:

Vi som er født og oppvokst her har det ikke.

Vi bruke a-endelser og sier vi skal inn til Oschlo; Oslo for Bergensere og

andre innflyttere.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Født og oppvokst i Oslo, men bor i Asker og det heter Oslo med "spiss" s! A-endelser er som å banne i kirken ( ikke kjerka!), så kall meg gjerne en snobb, men jeg forbeholder meg retten til å snakke, og skrive, det som er min dialekt; nemlig et korrekt riksmål! :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mitt nick kommer fra Disney figuren Langbein, kanskje ikke så vanskelig å gjette.

 

Historien er vel kjent for de som leser Donald Duck & Co. Figuren som tar livet med ro og ser lyst på alt som skjer. Har du noen gang sett Langbein sint /gråter eller er redd?

 

Jeg har alltid vært Langbein fan pga. hans innstilling til livet, som jeg også prøve å leve etter. Spesielt etter at jeg ble alvorlig syk og fikk ett annet syn på livet.

Livet har man kun en gang, nyt det.

 

Har erfart at noen har meninger om å ikke bruke kjente vare /figur navn som nick.

 

:flag:

Båtlivet er herlig.

Link to post
Share on other sites

Hei

Du har en poeng der, ja :yesnod: .

De som er "oppblåst i Asker og Bærum" les innflyttere har det. :wink:

For å si som en forhenværende eier i fotballklubben Vålerenga - da det ble kommentert at han sa Vålererengen. Han er fra Bærum og der er det bare to ord som ender på A: Villa og Visa :lol:
Link to post
Share on other sites

Nicket mitt er navnet på båten vår.

 

Bitteliten I var en Uttern D55

Bitteliten II var en Nidelv 690

Bitteliten III var en Nidelv 300

Bitteliten IV er fortsatt et båtfoster - men det går fremover. Var på skipskontroll i dag og det så bra ut. Ferdig om noen uker ser det ut til.

 

Bitteliten navnet på båtene våre var det ungene som fant på. Da vi fikk vår første Bitteliten ble navn diskutert opp og ned. Vi leste bøkene om Mormor og de 8 ungene på den tiden, og der var det jo slik at Ole Alexander fikk en lillesøster. Først har han tenkt på å kalle henne Tannløs siden hun ikke har noen tenner, men det syntes han ikke var noe fint navn. Etter en stund kom Ole Alexander da på at Bitteliten passet bedre - for hun var jo så liten. Og slik var det med vår første båt også - av de minste i havna. Og da ble det navnet på båten.

 

Etterhvert som båtene våre har vokst seg til har jo navnet kanskje fått en viss upassethet - men for oss er og blir det navnet på våre båter, og dermed også nicket mitt.

 

Bikkja i huset er også oppkalt etter slekta til Mormor og de 8 ungene og han heter Puffen

Link to post
Share on other sites

Født og oppvokst i Oslo, men bor i Asker og det heter Oslo med "spiss" s! A-endelser er som å banne i kirken ( ikke kjerka!), så kall meg gjerne en snobb, men jeg forbeholder meg retten til å snakke, og skrive, det som er min dialekt; nemlig et korrekt riksmål! :flag:

Trodde det bare var i Finnmark de snakket korrekt riksmål :flag: Redigert av bruspulver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Belgarath er en trollmann i en serie bøker av David Eddings. Han er 7000 år gammel og var lærling hos guden Aldur, guden for alt magisk.

Bokserien kan absolutt anbefales. Er oversatt til norsk også nå.

 

En annen bokserie som er anbefalingsverdig er The Liveshp traders av Robin Hobb (første bok er "Ship of magic"). Fantasy med saltvann i innbinding.. :-)

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Hmmm... Blåsa?! Er vel fordi jeg er rimelig blåst? Ser ut som en blåse? :lol::lol:

Neida... hehe... Alle de nick som jeg ville ha, var opptatt og jeg trengte et hurtig svar på noe som jeg lurte på. Blåsa var vel det jeg kom på i farten, som var maritimt, og ikke opptatt. Kunne liksom ikke kalle meg for det samme som båten, "Doris" :blush: Finner nok på et nytt nick som klinger litt bedre etterhvert... hehe...

Link to post
Share on other sites

Nikke Sandvik(a) er så klart en kombinasjon av snekka, dvs Sandviken, og tett stedet jeg å slekta har bodd i over 200 år. Ikke fordi jeg ikke liker a endelser. Tettstedet er vel blitt by nå, og er selv så full av a og tjukk l at jeg må søke asyl utenfor hjem kommunen. :cheers:

 

Så at a endinger var et stort tema tidligere i tråden :sleep:

Redigert av Sandvik(a) (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...