Jump to content

På leiting etter seilbåt


Sistestyrmann

Recommended Posts

Det stemmer det sistestyrmann, det er kun henting som kommer i tillegg... De fleste båtene som Njaa "har" kommer fra Nederland, og da er det turen derfra og hjem som tilkommer... De kan også levere den her i kongeriket for en eller to "titusenlapper" sikkert næremere to enn en da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Takk jeanneau .

 

Har sett listen , prøvd å ringe også men får ikke svar hoa Njaa.

 

Til Sydvesten : dersom den hente prisen du nevner er reel , er det jo billig . Lunde tar jo 52 lapper til Norge .

 

Jeg er inneforstått med garanti , men er det sånn at dersom man kjøper Bav "ute" får man ryggen hos Lunde ??

Link to post
Share on other sites

Njaa har noen som seiler dette til Norge, og jeg fikk en pris på rundt 15-20 lapper når jeg snakket med dem sist sommeren 2006, skal du ha den landeveien så koster nok det noe mere vil jeg tro.... Når det gjelder garanti så er vel ikke denne båten dekket av det på noen måte siden den er fra 2001....

 

Lunde er nok fortsatt behjelpelig med deler og annet uansett hvor båten er kjøpt..... men ved kjøp av nyere brukt båt i Norge som fortsatt er under garanti så er det nok en fordel om den opprinnelig er kjøpt gjennom Lunde....

 

Det som Njaa selger er stort sett charter båter siden de ikke er momset inn i EU og de har jo gjerne gått litt da, noe som en bør ha i tankene når man kjøper en 6-7 år gammel båt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sydvesten: Det med charter kan man se på både som en fordel og ulempe. Det koster sansynligves 10-15000 å leie en slik båt en uke i sesongen. Det betyr at den må være strøken. Charterbåter får normalt mye mer nøyaktig vedlikehold enn privateide. Dette gjelder spesielt slitedeler som løpende rigg/seil og motor. Ulempene med å kjøpe båt som har gått i charter går mere på det kosmetiske.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Er enig der jeanneau, derfor konkulderte jeg ikke i mitt innlegg... jeg bare poengterte det faktum at Njaa stort sett selger brukte charterbåter, så kan hver enkelt kjøper selv konkludere ut fra det.

 

Her er også en kar i tyskland som selger en del nyere båter, noen er charter båter og selv om prisen er inkl moms, så er det bare å sende en mail og sjekke om den kan selges uten.... på noen av båtene er dette mulig..

 

Ligger forøvrig en liten X-tacht 50 der til 620.000 Euro om noe skulle ha lyst på den

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Denne syns jeg var ganske så ok priset... Dette er en skikkelig turbåt, men den skremmer ikke vannet av noen seilmessig etter det jeg har hørt. Hverken positivt eller negativ. Trygg og god og litt treng mao. Jeanneau kan nok utdype, han har eid en slik...

 

Her er iallefall ca det du trenger av utstyr, men 1.2 mill ny hørtes mye ut, men du får neppe en J36i til under 1.2 med dette utstyret iallefall...

 

Jeanneau 35

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Denne syns jeg var ganske så ok priset... Dette er en skikkelig turbåt, men den skremmer ikke vannet av noen seilmessig etter det jeg har hørt. Hverken positivt eller negativ. Trygg og god og litt treng mao. Jeanneau kan nok utdype, han har eid en slik...

 

Her er iallefall ca det du trenger av utstyr, men 1.2 mill ny hørtes mye ut, men du får neppe en J36i til under 1.2 med dette utstyret iallefall...

 

Jeanneau 35

 

Ja, den så veldig pen ut. Man kan virkelig se at jeanneau holdt høyere standard i 2004 enn i dag (min mening). Her var det mye politisk ukorrekt treverk. Den prisen bør også kunne prutes litt. Som turbåt er denne perfekt. Seilegenskapene er omtrent som andre turbåter i samme størrelse. Den vil kaste styringen i mye vind ved for mye seil oppe. Men oppfører seg trygt hvis man bare sørger for å reve. Motorinstallasjonen er forbilledlig. Ligger den litt utenfor prisleiet til trådstarter? Jeg nekter å tro at den kostet 1,2 ny. Min kostet omtrent det samme som det denne er avertert for og ble solgt for en mill etter noen måneder.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Blir nok litt i meste laget for min del . Men det er jo lov å drømme .

5-800K er i leiet mitt , men ser ut til at båt plassen blir den dyreste utgiften !

 

Har tatt av med båtplass prisene skjønner jeg... over 800` for å få båtplass er heftig... :wink:

 

Husk det er skikkelig vanskelig å selge brukbåt i dg. ergo er 10-15% pruting ganskje normalt som et utg.pkt iallefall... Treffer du en som MÅ eller SKAL selge så kan det for bli eneste alternativ... De fleste vil si nei, men du kan plutselig dumpe bort i en som tenker som så at shit på 100.000 til eller fra, hva betyr nå det...;) Lykke til...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Har tatt av med båtplass prisene skjønner jeg... over 800` for å få båtplass er heftig... :wink:

 

Husk det er skikkelig vanskelig å selge brukbåt i dg. ergo er 10-15% pruting ganskje normalt som et utg.pkt iallefall... Treffer du en som MÅ eller SKAL selge så kan det for bli eneste alternativ... De fleste vil si nei, men du kan plutselig dumpe bort i en som tenker som så at shit på 100.000 til eller fra, hva betyr nå det...;) Lykke til...

 

100 000 i avslag? da skal man være rimelig desperat!! :eek:

Link to post
Share on other sites

Til Jack Sparrow

 

Ja her ser du hvilke fakta som gjelder ved kjøp og salg . 10-15% :yesnod:

Send med ditt kontonr på IM , så ordner jeg resten :wink:

 

 

ja heheh , nå er ikke jeg i den båten at jeg må selge den :-)

 

Markedet er tregt så tidlig på året , men når påske sola kommer og båten heises på vannet ny stoffa og rigget , så er det mer futt i markedet. :sailing:

 

og da sitter ett salg lengre inne.

Link to post
Share on other sites

ja heheh , nå er ikke jeg i den båten at jeg må selge den :-)

 

Markedet er tregt så tidlig på året , men når påske sola kommer og båten heises på vannet ny stoffa og rigget , så er det mer futt i markedet. :sailing:

 

og da sitter ett salg lengre inne.

 

:smiley:

Trenger ikke nødvendigvis være lettere å få solgt om våren, det blir mange i markedet også da, men denne båten var jo ok priset etter mine begrep i utg.pkt og det må en selvsagt ta høyde for, men slik markedet er og kanskje vil være til våren ville jeg prutet hardt...;) Men ikke glem at jeg får min 2008 modell, H350 med mye utstyr til samme pris... Det er vel bare gennaker og vinsj fremme som mangler... så det har jo skjedd noe med nybåtprisene også og det vet jeg ikke om alle har tatt inn over seg i bruktmarkedet...

 

Lykke til, antar det var din båt dette da? Pen, rett og slett...

 

Jeg er jo litt spent på hva som skjer med nybåt-salget fremover, kanskje folk blir litt mer redd for 100.000 lappene sine slik at nyere bruk blir litt mer i vinden igjen. Det virker jo som om det de siste årene har vært slik at folk veldig enkelt legger på 200.000-300.000 for å helt nytt kontra et par år, det er jo ikke spesielt rasjonelt... Iallefall ikke når det finnes mange nyere brukt, helt like båter for salg... Jeg forsvarer vårt nybåtkjøp med at det den nye modellen ble for fristende... Det var vel samme argumentet som ble brukt når vi kjøpte bil sist såvidt jeg husker... :)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

bjoris

dette er ikke min båt .

 

min båt er linket til mye tidligere i denne tråden .

 

Ja, stemmer du hadde en Bav 32? til 725, jeg har ikke sett tidligere i trådene igjen, men kom på det nå. Flott båt det. Vi var på glid på en slik til 650.000 inkl. gennaker og alt av utstyr 2003 tror jeg, men så skulle de ikke selge... Det hadde nok vært mere for pengene enn Hansen, men sånn er det... Hva sikter du deg inn på nå da? Blir det ny Bav? For ordensskyld tror jeg 650.000 hadde vært en god pris for den båten...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

tja vi får se hva som skjer videre , er det laber interesse og skambud så blir det sesong med denne i år også.

har sagt til de intereserte at for 710 000 så går den .

nå står den trygt på land ,og skal begynne å forberede ny bunn stoffing og klargjøring i løpet av februar.

 

så vi får se :drink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...