Jump to content

På leiting etter seilbåt


Sistestyrmann

Recommended Posts

Vil jeg kunne ha en Bav 33 i plass med lysåpning 370 ?? Båten er 348 brei .

Uten problem. Jeg har hatt bav 34 (348 brei den og) med lysåpning 350. Fortsatt plass til fendere på begge sider. Båten er ikke 348 bred i vannlinjen (eller 20 cm over vannlinjen).

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Jack Sparrow . Jeg lurer på hvordan vind og strøm forholdene er i Drammensfjd . Har fått plass i Hanevik Bryggene .

Regner med du er kjent i området der ??

Er det en grei plass Og hvor lang tid trenger jeg for og komme meg ut av Dramfjd ?

 

Pris var helt avgjørende for at jeg valget der . Sendte mail til 3 annlegg og fikk tilbud om fast plass alle steder.

Lettere enn jeg hadde trodd , eller flaks ??

Link to post
Share on other sites

Jack Sparrow . Jeg lurer på hvordan vind og strøm forholdene er i Drammensfjd . Har fått plass i Hanevik Bryggene .

Regner med du er kjent i området der ??

Er det en grei plass Og hvor lang tid trenger jeg for og komme meg ut av Dramfjd ?

 

Pris var helt avgjørende for at jeg valget der . Sendte mail til 3 annlegg og fikk tilbud om fast plass alle steder.

Lettere enn jeg hadde trodd , eller flaks ??

 

hanevik? mener du havnevik? hvis du fikk plass der nå Nylig så er du heldig . godt skjermet for vind men man bruker jo litt tid ut da gjennom svelvikstrømmen osv, men er man på tur er man på tur.

Link to post
Share on other sites

Ja mener selvsagt Hvnevik Bryggene . Så der er godt skjermet for vær og vind , fint å høre .

 

Det var iflg han som har med bryggene og g jøre , er det en del utskiftning i vinter . Jeg fikk 4 m plass , tror det fremdeles er noen 3,5 m plasser ledig . Til info ingen 4.5 m eller bredere.

Til etter min mening høyst overkommelig pris , sammenlignet med mye annet . Men det har vel kanskje noe med seilings distansen for og komme seg "ut" .

 

Tips til andre som er intr i plass , anbefaler jeg og ta kontakt snarest . Ligger forresten på Finn .

Link to post
Share on other sites

10000kr i innskudd , refunderes ved oppsigelse .

Deposetum for nøkkel

9700kr i året inkl strøm og vann ,kamera overvåkning og Securitas . Ingen vakter og dugnad .

Kunne vist ligge ute vinter også hvis en har ispropell .

Syns det var en grei pris .

Har nå takket ja til plassen , og båt blir det , så får jeg heller flytte på meg om det blir for tungvindt å ha båten der .

 

Nye anlegget i Larkollen skulle ha litt over 18000 pluss strøm , og vakt plikt .

Vollen kommer på over 20000 kr pluss parkerings avgift .

Eller så ligger vel det meste på rundt 20000kr .

Alle prisene jeg har fått er for 4 meter plass mao 3,70 lysåpning.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skulle kjøpt båt i denne størrelsen, ville jeg hatt rorkult, ikke ratt. Ratt er liksom flott, men det er leamikk (som må vedlikeholdes), det gir ikke så direkte følelse med roret og det tar altfor mye plass i cockpiten.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

Du har nok sikkert riktig at rorkult gir bedre følelse , men oppi mitt hode ser jeg for meg at jeg vil trives best med ratt.

Alt blir prøv og feil metoden for min del . Ser frem til det .

Har snart trålt igjennom alt som har med seiling her på båtplassen , fint å kunne lese andres erfaringer og meninger .

Og meninger er det mange av her på forumet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Spennende å se alle synspunktene omkring båter. Det er vel ikke så mye som kan tilføyes her, men jeg vil understreke et forhold som bør være med i vurderingen dersom båtkjøpet er basert på at hele familien skal være med. Komfort for konen er viktig. Da tenker jeg på kapasitet på vanntanken, toalettforhold, varmt vann, dusj osv. En av mine store aha-opplevelser var den gangen jeg skulle ta med meg en ny kjæreste på tur og hun sto og viftet med kontakten til hårtørreren i lufta.

 

For å si det kanskje litt spøkefullt: Hvis man ikke har konen med i alle svingene når det gjelder innkjøp av ny båt så bør man velge en båt man også evt. vil bo i, på et senere tidspunkt.

 

Jeg slutter meg til de som anbefaler en brukt båt som en start. Det er ufattelig mye man etterhvert oppdager at man "må ha". Da forstår man hurtig hva sjørøvere er omskolert til.

Link to post
Share on other sites

Ja har vurdert den nye Hanse .

Men min bedre halvdel har også et ord med i laget .

Den nye 31 foteren til Bav blir faktisk ikke dyrere enn en brukt 30 foter . Har fått et noe jeg vil kalle som et godt tilbud fra Lunde på ny båt .

Men har vært å sett på Bav 33 som ligger i bergen tilsalgs (på Finn) nå , i mine øyne er denne komplett .

Men iom at dettte er første gangs kjøp er jeg veldig i tvil og usikker på hva jeg skal gå for .

Hører også at de orginale seilene ikke er å skryte av ??

Har jeg noe igjen for som nybegynner og gå for en HighTeck seil pakke ? Vi vil ha alt på rull , da dette i vår fantasi ser ut som det enkleste for våre kommende koseturer .

 

Ellers takk for tilbake melding .

 

Hæ åssen får du til det da?. Med dagens euro,minimum med utstyr, frakt og klargjøring koster den nye Baviaria 31 minimum 700 000,- Utbudspris på nyere brukt Bavaria 30 er rundt 630 000, og da får man vel de ned mot 600 000 etter litt pruting. :confused:

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

At de ikke har en er på grunn av at de er spesialister.

Flott å se at i allefall en innrømmer at han er spesialist, mistanken har jeg hatt lenge... så da kan jeg endelig bruke begrepet uten at noen trenger å kritisere meg for det...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvor stor er forskjellen på en spsialist og en ekspert da ? men for ordens skyld så skal jeg holde meg til spesialist heretter, og uten "" i tillegg... så unngår vi diskusjoner omkring dette i allefall..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jepp noen modeller fra rundt 2000 ( vår var en 2000 modell)hadde problemer med lekkasjer. Alle eiere som var litt våkne fikk med seg det, og fikk utbedret det på garranti . (Der er forøvrig Lunde båt meget bra )Det hadde tydeligvis ikke eier av vår båt brydd seg om. Fjorårets våte juli ble derfor både våt utvendig og innvendig. Så da ble det retur av båten til selger.

 

- Båten var forutenom det en flott båt. Det er forøvrig også den nye 31 foteren. Jeg synes "bakdøra" er litt fiffi jeg

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...