roaldbj Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 En ny dag i båthavna - og flere timer spasertur omkring. Jeg synes det faktisk er koselig å gå omlkring i havna også om vinteren.Ankost havna vistre 0 grader Celsius.Ombord var spenningen 228 volt .Fuktighet ombord: 43 prosent etter en halv time Webastokjøring.Håper at båten lenses etter hvert?Snøen gjør mye ugang i dag - sterk vind fra nord-øst....... Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 (redigert) Her er et dårlig bilde fra rogaland, ikkje mange båtene som ligger på sjøen lenger, ser litt snø i bakgrunnen men de er vel alt som kommer til å komme også ser de ut til Redigert 24.Januar.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
rover Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Samme her i Hordaland / Sunnhordland. Litt "pudder" på fjelltoppene, ellers grønt. Båten ligger på sjøen, og i morgen er det meldt 5 grader, og sol. Kanskje blir det en tur på fjorden....... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Dette er fra havna på Kirksæter Marina - Kyrksæterøra i Sørtrøndelag. Min båt ligger i midten og er forøvrig til salgs og ligger på Finn.no Redigert 25.Januar.2009 av Sjøgutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 slik kanskje? Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
motor Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Var vel hjelp til han over det mor Amica, for dette er nå verken Seierstad eller Faksdal. Redigert 25.Januar.2009 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Dette er for vrient for meg, får ikke vist bildet på forhåndsvisningen. Godt at noen kan dette. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Hei Sjøgutt, vi skal forsøke å bistå litt. 1. Først finner jeg et bilde jeg ønsker å dele med medlemmene på BP. 2. Så bruker jeg "knappen" Laste opp bilder. Dermed legges bildet inn i bildearkivet il BP. 3. Når du ser at bildet er lastet opp - så kopierer du den nye adressen til bildet og legger inn denne på redigeringssiden for innlegg. 4. Jeg gjør det deretter slik: før bildeadressen skriver jeg [ i m g] før bildet (uten tomrom mellom bokstavene) og [ / i m g] uten tomrom mellom bokstavene. 5. Dersomn du ønsker bildet vist midt på siden kan du skrive [ center] og [ /center] (uten tomrom) før og etter det som jeg skrev i punkt 4. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/5/5838/img_0080_1.jpg Ja ja, det ble en link iværtfall, men nå er jeg så svett at jeg må ha meg en bedre røyk. Redigert 25.Januar.2009 av Sjøgutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Det ble en koselig spasertur og arbeidsstund i havna også i dag. Legger ut 18 bilder -men det kunne vært atskillig flere. Dette var kanskje det mest spesielle synet i sag: masse vann under mange båtkrybber. Sørgelig syn. Jeg har fulgt denne båten i flere innlegg - kjenner ikke eierens navn så jeg klarer ikke å ringe ham. Hva ville dere ha gjort? Enda et trist syn - her er all presenning borte, bare deler av stativet igjen. Snøen er tung - her er del av stativet brukket. Godt at presenningen er tykk. Det hjelper ikke at presenningen er tykk når den blåser opp. I hullet var det samlet seg mye snø. Uff da..nå tiner dette og i verste fall fryser med fare for frostspregning. Dette er ganske typisk: Lett presenning, tung snø presser ned en "V" mellom bom og rekke. Dersom vannet ikke fjernes her kan konsekvensene bli ubehagelige etter hvert. Viste denne også i går. Jeg synes "U" på horisontal del av stativet er enda dypere i dag. Kunne også vist svært mange bilder av båteiere som har gjort en god jobb med presenningen. Her er det båtplassens Lars H. som kan slappe godt av. Denne karen er ofte nede hos sin Sun og måker av snøen. Legg merke til "garntørla" i bakgrunnen. Et velkjent objekt i Son. Her er garntørka sett innenfra. Mye maritim kultur knyttet til denne. Stadig noen som fisker i Son. Det er flere fine fiskesteder i havna nå om vinteren. Disse karene hadde fått flere fine torsk. Denne karen har svært mye kunnskap om fiske av bl.a. vill-ørret langs kyststripa i Son. Her er en av de "daglige" helårskajakkpadlerne på vei ut mot Bile. Her er medpadler - er glad for at det for tiden er lite hekkbølger fra 3-etasjes båtene. Her er havna sett litt fra sør-vest. Utetemperatur i dag ca pluss 1.5 grader. Temperatur og luftfuktighet behagelig i båten vår etter at Webastoen har gått en kort time. Det var litt av inntrykkene fra havna vår i dag. Jeg håper inderlig at flere overvåker båtene sine nå om dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Med all respekt så kunne det vært noe (mye) enklere og legge inn bilder her. Har lagt inn bilder på Finn,no og det var veldig enkelt. Det må da gåan på BP også. Jeg tror det er mange her som ikke tør eller får det til. Skal det bli flere som deler bilder så MÅ det bli enklere enn det er nå. :nono: :nono: Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Med all respekt så kunne det vært noe (mye) enklere og legge inn bilder her. Lag/post dette i dette forumet: https://baatplassen.no/i/index.php?showforum=164 Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roaldbj Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg legger meg alltid "flat" og er ydmyk i forhold til brukernes synspunkter. Takk til tom-ass for grei henvisning. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) 6 Januar gikk vi en tur på isen fra Solvik i Bærum. På en brygge lå denne Yamarinen godt fastfrosset i isen. Isen på dette tidspunktet var ca 25-30 cm tykk og jeg tenkte i mitt stille sinn på hvilke påkjenninger dette måtte være på et lite plastskrog. Tipper eieren gamblet på at det ikke skulle bli så mye is i vinter....? I dag var på ny nede i havna, og her var det tydelig at noe hadde skjedd siden sist... Båten var sunket og hullet i isen som nå var gjenfrosset var merket med sperrebånd så ikke turgåere skulle gå gjennom isen. Den har tydligvis hengt i fortøyningene for disse var åpenbart kappet kniv. Sikkert for å spare brygga.... På stedet er det ca 3 meter dypt. Tipper eieren angrer noe på at ikke tok opp båten/ flyttet den i tide... Er nok ikke mye å hente på forsikringen Hvertfall ikke om man er ærlig med hendelsesforløpet... Redigert 25.Januar.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mor Amica Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Var vel hjelp til han over det mor Amica, for dette er nå verken Seierstad eller Faksdal. Helt riktig, det er hverken Seierstad eller Faksdal, men et forsøk på å hjelpe Sjøgutt med å få lagt ut bildet fra Kyrksæterøra. Jeg klarer å få lagt ut bilder selv, men kan desverre ikke ta på meg oppgaven med å forklare andre hvordan de skal gjøre det. Godt at du roaldbj tar den oppgaven. Med roaldbj sin oppskrift og litt øvelse klarer du det nok Sjøgutt. Bruk forhåndsvisningen når du øver, så kan du jo prøve helt til du får det til. Lykke til mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
BårdK Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Det var litt av inntrykkene fra havna vår i dag. Jeg håper inderlig at flere overvåker båtene sine nå om dagene. Joda, gjør så godt vi kan, roaldbj. Var nettopp og fikk vekk litt snø fra flyen siden presenningstativet tydelig ble litt lavt over FB/targa på FB med noe svak helling på presenningen som resultat. Det var ikke snakk om mer enn ti minutters jobb, men nå vet jeg til neste år at jeg må bygge opp litt ekstra før jeg tar på presenning. Ellers har jo snøen de to siste ukene vært en god test. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Det er tydeligvis stor forskjell på folk når det gjelder og se etter båten brøyta veien gjennom havna i dag der var det endel stativer so ropte etter hjelp og for noen var det forsent Jeg for min del kostet snøen av Jodaen kl 5 i morges da brøyterunden hvar ferdig. Det må vel være god økonomi og se etter båten sin etter slike snøfall Redigert 25.Januar.2009 av A-Joda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Jeg ser ikke hensikten med å måtte skrive inn det du sier roaldbj....for å få lagt ut et bilde. Men jeg har erfart at jeg må inn på "legg til svar", og ikke "hurtig svar". Jeg bare kopierer adressen der bildet ble arkivert, og legger det ut, slik: Velg "laste opp bilder", velg "bla igjennom", velg det bildet du ønsker å kopiere, velg deretter "last opp" i det samme vinduet, Kopier adressen som kom frem nedenfor, med rød skrift, og lukk vinduet, Velg så "kopier bilde" på verktøylinjen, og lim inn adressen i feltet som kommer tilsyne. Og vips, så kommer adressen frem nedenfor. I det du velger "legg til svar", kommer bildet frem. Slik: (mulig du får opp spørsmål om å tillate skriptede vinduer...da skal du velge å tillate det, så klikker du på sett inn bilde igjen. Redigert 25.Januar.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg har hatt en liten lufterunde selv i dag.. Først var jeg på Adolf kanonen og tittet etter Tine, men dem gikk nok midtveis mot Danmark eller noe slikt, får det var ikke mulig å se han. Men jeg lagde en liten videosnutt for dagen i dag.. (driver å lærer meg nytt redigeringsprogram) Blir nok bedre etterhvert, må finne ut av hvordan fade av musikk virker.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
chagall Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 6 Januar gikk vi en tur på isen fra Solvik i Bærum.På en brygge lå denne Yamarinen godt fastfrosset i isen. Isen på dette tidspunktet var ca 25-30 cm tykk og jeg tenkte i mitt stille sinn på hvilke påkjenninger dette måtte være på et lite plastskrog. Tipper eieren gamblet på at det ikke skulle bli så mye is i vinter....? Ja det er trist `sap 2000`å se slike bilder. Det skjærer i meg når jeg ser dette. Utrolig at folk kan være så likeglade. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ja helt enig, jeg grøsser litt når jeg ser sånne bilder, men kanskje er det en grunn til at han ikke har fått sett etter den, eller kanskje er han helt uerfaren og bare har vært veldig veldig uheldig. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
roaldbj Svart 26.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Takk nimbuster, enkelhetsprinsippet er det enkleste. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Men jeg lagde en liten videosnutt for dagen i dag.. (driver å lærer meg nytt redigeringsprogram) Hvilket redigeringsprogram bruker du? Av slutten så så det ut som et apple-program......? Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Ulv I Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Jeg bruker Pinacle Studio 12 Ultimate., prøver å lære meg det.. er mest vandt til Adobe Premiere i grunn. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Enzo Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 (redigert) Var nede i båthavna i dag , det er endel båter som begynner å få litt tunge presenninger nå ja ,nabobåten min en Hanse 400 begynner å se noe nedlesset ut stakkarn. Presenningen ligger som plasten på falukorven over sprayhooden Redigert 26.Januar.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.