Jump to content

Båthavna i dag


roaldbj

Recommended Posts

Havna i dag lå der helt forlatt , stille og rolig lå den der i solskinnet . Været er topp og det kan se ut som vi må ta ombord noen småsaker igjen ,økosjefen mener vi skal ha nyttår's feiringa ombord for siste gang ombord i Tine III . Det er mange kjente som kommer i Horten gjestehavn og Tine skal overleveres 1/1-09 . Det passer jo veldig bra , da ny eier skal ha Tine i vinteropplag i Horten gjestehavn .Men litt tomt ombord nå da men , pytt pytt siser ikke nei til båttur jeg .

Husker jeg ikke helt feil , så er det første gangen på mange år det ikke har vært kaffe å kaker ombord 24/12 . Men ser ut som folket har mye å stri med idag ,det var stille veldig stille i havna idag . Men været var flott , synd jeg ikke har bilde . God jul :santcheers:

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært innom båthavna i dag og sett mye interessant. Må vel fordele det på flere unnlegg.

 

larsh24des2008a.jpg

 

I alle dager, trodde jeg hadde kontroll på alle nissene jeg. Her er de klar for å invadere stuen og resten av huset.

Var ikke klar over at to av dem hadde tatt turen til båten i Son!

 

nisser33.jpg

(klikk på bilde for å se alle nissene etter at de har inntatt huset)

 

Lars H. :santa:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg går ut ifra at min litt spesielle situasjon, med båten til ombygging på land nå for andre året, på en måte gir meg dispensasjon til å legge ut et stemningsbilde som ikke er direkte fra eller av selve båten, men det nestbeste, nemlig fra det området som den vanligvis oppholder seg i - nemlig Kjøkøysundet, mellom Kjøkøya og Kråkerøy, nedenfor Fredrikstad.

 

Det var slik kaldt vær idag og luften tindrened klar, uten antydning til noe dis eller forurensing - antageligvis har industrien her langs med Østerelva tatt Julefri - slik at motsatt side av sundet (sett fra Kråkerøysiden) ble avtagnet skarpt og klar i ettermiddagsolen, at jeg bare måtte ta noen bilder mens jeg gikk tur med bikkja...

 

ACFHEAYabGkb.jpg

Det er heller sjeldent at jeg klarer å ta bilder av husene på andre siden av sundet og får med slike detaljer, men idag lå alt tilrette værmessig, uten forurensing i lufta og med klarluft ellers.

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

....Jeg går ut ifra at min litt spesielle situasjon, med båten til ombygging på land nå for andre året, på en måte gir meg dispensasjon til å legge ut et stemningsbilde som ikke er direkte fra eller av selve båten, men det nestbeste, nemlig fra det området som den vanligvis oppholder seg i - nemlig Kjøkøysundet, mellom Kjøkøya og Kråkerøy, nedenfor Fredrikstad.......
Som du sikkert har lest tidligere, så er jeg en av dine store "fan". Kan du fortelle litt mer teknisk om hvordan du har tatt og bearebeidet dette skarpe bildet. Fra A til Å? Jeg tenker bl.a. på innstilling av kamera og bearbeiding på PCen. Virkelig flott bilde.
Link to post
Share on other sites

Aritig å se at ikke alle er like "særiøse" , dem har det sikkert like gøy som alle andre på sjøen . Det å ha båt å komme seg på sjøen , er for meg det viktigste . Men som alle veit , gjør ikkeno om det er ok det en har . Men det er opp til den enkelte hva å hvordan båt man vil ha , godt vi ikke alle er like . Forsatt god jul :santcheer1:

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

ACFHEAYabGkb.jpg
Hadde ikke hatt noe i mot å bodd i et av husene på bildet, Walther. Og med båtplass til Astor rett nedenfor. Kongeplass vil jeg kalle det.

 

Det kan du få til hvis du vil, Astor - huset til venstre er til salgs for litt over 11 Millioner! Bare å slå til der... :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ettersom namdalsvintern viste seg fra godsida i dag, benyttet jeg anledningen til en rask spasertur for å se til Amica II.

 

baathavna_i_dag_28.12.jpg

 

Hjemme har vi mørketid akkurat i disse dager, men båthavna lå badet i sol. Ombord var det 5ºC og tørt og fint.

 

straumingen_28.12.jpg

 

Kutteren Straumingen ligger også i havna på Seierstad.

 

Dette ble nok årets siste tur ombord for rederinnen, men matrosene har visst planer om julecruise med Amica II en av de nærmeste dagene. Værmeldingen for de første dagene på nyåret ser ikke så veldig lovene ut for båtturer, men det vil nok ikke gå så alt for mange dagene ut i det nye året før jeg klarer å lokke rederen med ut på fjorden.

 

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Var i båthavna vår idag, Lundsvågen, Hundvåg. Fint vær og stille i havna.

img_2206.jpg

 

 

Men så kom vi over denne seilbåten som hadde veltet, nå vet ikke jeg om det er for svake støtter under båten eller om det er den kraftige vinden i uka som var som har gjort at den har veltet, men synd for eieren likevel.

 

 

t074.jpg

 

t075.jpg

 

t073.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...