Lars H. Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 (redigert) Skiltet står rett ved moloen. Så ved gjestebryggen er det "hav". Men om de som fisker på odden ved garntørket fisker i "hav" eller elv, er vel på grensen. Lars H. Redigert 31.Januar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lnjk Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Er ikke så godt kjent på østlandet men kan dette ha noe med fiskeforbudet å gjøre? Se nederste setning i paragraf 1 http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...e=son&& Jonn Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Aha, her var forklaringen. Flottet jobbet lnjk. Fredningssone: Utenfor Hølenelva i Vestby kommune: Fra Sonstangens sydligste punkt til grensen mellom Son Marina og Sonstranda. Det betyr jo at hele Sonsbukta er fredet - det visste jeg ikke. Og denne fredningen praktiseres ikke så nøye.... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Noen litt forsinkede bilder fra i går - det var 5 minusgrader i havna. Nå er det atskillig flere. Akteranker er alltid et spesielt tema - her med makert utstikk. Her integrert - kanskje noen kjenner båttypen? Her et "integrert" trimplan. Noe spesiell form på trimplanet - legg merke til eksosutslippet... Kraftig akteranode... Undervannslys. Noen som vet hva dette er? Til og med to stykker - noen som kjenner båttypen? Flott båtkrybbe. Denne båten har nylig blitt innpakket - sikkert lurt. Her har presenningen nå blitt tilnærmet fullstendig verdiløs. Svanene koser seg fremdeles i havna - har forkjærlighet for dem. Fiskerne gir seg ikke - her en ved garntørka som hadde fått en liten torsk. Den var så liten at den ble sluppet ut igjen. Jerg ser stadig på denne U'en. Lurer på om den kan bli dypere. Mange har pakket båten godt inn - rett skal være rett. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Nå er det mange flotte motiver i skjærgården - i Sonskilen er det nå svært mange isflak. Jeg drømte meg helt bort. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Noe spesiell form på trimplanet - legg merke til eksosutslippet... *Bildet fjernet* Kraftig akteranode... *Bildet fjernet* Undervannslys. *Bildet fjernet* Noen som vet hva dette er? Til og med to stykker - noen som kjenner båttypen? *Bildet fjernet* Flott båtkrybbe. Jada, denne båten ser kjent ut. Det øverste bildet viser eksosutløpet under vann. Det er også eksosutløp over vann. Eksosrøret er så stort at jeg kunne stikke underkroppen inn i det når jeg badet i sommer. Jeg mener å huske at hullene enten er for lensepumpa eller dusjen inne. Båtkrybben er fra ILAS marine. Knallfornøyd med daviterne. Båten er forøvrig en Meridian 341 Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 tror det går fint i nørvevika ihvertfall, bilde tatt i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Det var et bra bilde Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Det var et bra bilde Uten blits, men med stativ ? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 uten blits ja, d40 på stativ, lukkertid 30 sek. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Kjempefint bilde! 30 sek, det er mye, likevel ingen uklarheter....stille i havna kan du si Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Det er skjelden man klare og få et slikt motiv på 30 sek.... Det er lang tid når man venter, og håper at ingenting kommer i forkant og forstyrer motivet.. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Her integrert - kanskje noen kjenner båttypen? Er det en Nord West? Andy Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Nei, men i skandinavia.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Viknes 1030? Nej, jeg giver op... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Ja, du vet vi som kun har maritime tanker i hodet det meste av dagen, tenker vel litt likt. Blir nok oppfattet som litt enspora av omgivelsene. mvh Ella Vi enspora, Ella???? Der er vel heller omgivelsene som har problemer med å holde fokusen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 (redigert) Nei, men i skandinavia.... Jeg tipper Nimbus. Badeplattformen og teaken ser litt svensk ut.... En av de større Nova eller Commander...? Hvis ikke trenger vi en ledetråd... Land,drev eller aksel, antall fot etc.... Redigert 6.Februar.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
roaldbj Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Den er bygd i Norge. Rett aksel. Ellers er den kjent for å ha karakteristisk akterthruster. Et kjent medlem på BP som har nick som begynner med "n " har denne båten. Det er to stykker av den i opplag i Sonskilen. Det er produsentens største båt. Desverre er vel også denne produsenten på vestlandet sterkt preget av finanskrisa. Grunnen til bildet er at jeg synes akterankeret er fint integrert på badeplattformen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Det er en Spirit. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Yes, en Spirit 360. Nimbuster har en slik. Her er et bilde hentet fra produsentens informasjonsside: http://www.spiritboat.no/. Nydelig båt. Jeg kom i skade for å skrive at det er produsentens største båt. Ser på informasjonssiden at de også har en 430, men jeg vet ikke om den er produsert enda? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 I båthavna i dag var det 5 kuldegrader og lett snøvær. Ja, idag føyker snøen. Jeg synes synd på mange båteiere som ikke følger med på hva snøen forårsaker av mulige frostspregninger og skader ombord. Her er trawlerne pakket godt inn. Jeg har et lite inntrykk av at de få trawlereierne i havna vår passer godt på båtene sine. Vi er vel omlag 8 - 9 trawlereiere i Sonskilen for tiden. Utsyn fra havna mot syd - sikten er ikke all verden i dag. Her har vi en av Sjøredningskorpsets båter i havna - jeg tror den er litt oppgradert her på ett av verkstedene. Litt mindre snøflak på bildet. Vi har dikutert utforming av baugpropelltunnell i det siste. Her er utformingen på noen svært kjente båter. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Vallø i dag. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Hei Nydelig og kald ..... var kontroll min båt og måtte vekk snø presinsger idag. larsh sin båt.. Princess V45 At-le Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Svært så flotte bilder fra Son At-le! Ikke mye som minner om at våren snart er i anmarsj mne likevel... I disse dager om 1 måned for 1 år siden, satte jeg ut båten, nærmere bestemt 12. mars, i vårlige værforhold. Noen dager senere, midt i påsken kom kulda og isen... Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Fine bilder for en måned siden var det bart med grønne plener så fikk vi plutselig en meter snø i hode fordelt på 3 snøfall. V i får håpe snøen kommer like fort som vintern. Nå må folk sjekke båtene sine de båtene som hadde fin u i forrige uke har byttet til noen greske bokstaver eller russiske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.