Jump to content

Dieselpriser, sjekk også den nye dieselbørsen. (wiki)

kito

Recommended Posts

• 2 uker senere...

8,29 på Fuglevik Marina mellom Moss og Larkollen. Vi fyller der. Vi k unen gått innom Fredrikstad - men det er en times omvei minst og da brenner vi minst 100 liter på den timen og da går vinninga opp i spinninga.

Roald 8,8 DKK= ca 9,70 NOK. Er det en god pris i Danmark?

Hva koster dieselen i Sverige nå?

Bibben, Grimstad: 8.90 kr/l i dag... Løp og kjøp :headbang:

Ikke billig og vet en del som har fått tette filtre etter bunkring der. Har du nyere motor ville jeg definitivt ikke fylt der. For de som er langs sørlandskysten ville jeg valgt Nilsen på Flekkerøya som i forrige uke tok 7,39. Gull-rene tanker, aldri vann der med omsetning hele året.

Mener å huske at det står 9,33 pr. liter på pumpa, for avgiftsfri disel i Stavern.......helt for gjævlig.

Er nok en av landets dyreste. Jeg tror ikke det er en båt/fastboende som fyller der.

Neivel...og hva gjør så de fastboende? Er det rimeligere i Larvik, så er det jo litt å tjene kanskje for fra i Stavern. Kanskje. Problemet er at det i praksis ikke eksisterer reell konkurranse på mange sånne steder. Ref. sitatet under - hva er den lokales alternativ? Det er langt til nestemann. Da må man i så fall frakte i egne kanner/tanker på egen bil. Mye styr om vi snakker kvanta på f.eks. 50-100 liter og oppover.

I Ula tok de 9,15 sist uke ikke stort bedre det enn Stavern. ...
Redigert av Ronald (see edit history)
Neivel...og hva gjør så de fastboende? Er det rimeligere i Larvik,

Ja det er en del rimligere i Larvik, men der er det ingen steder å fylle direkte i båt, de fleste har rigget seg til med egnede kanner,tanker og fat avhengig av hvor stor tank som finnes på båten. Fra 500 liter og oppover så er det nok mulig å få tankbil ut.

Det er helt riktig som du antyder mye styr...........

Sandefjord eller Langesund er nærmeste sted med etter hva jeg forstår, en nogenlunde fornuftig pris....men det et så langt unna at da går jo mye av vinninga opp i spinninga, dersom en ikke tilfeldigvis skulle være på de kanter.

Vi får håpe at det er flere enn oss fastboende som boykotter og lar vær å fylle i Stavern..............

Hørte ei historie i den forbindelse :

Det var en kar som klaget på en alt for høy diselpris........Svar : Ja....men så tjener vi jaggu penger også.... :eek:

Du blir liksom tatt litt på senga da :lol:

Hørte ei historie i den forbindelse :

Det var en kar som klaget på en alt for høy diselpris........Svar : Ja....men så tjener vi jaggu penger også.... :eek:

Du blir liksom tatt litt på senga da :lol:

Vel, det vil jeg ikke si meg enig i. Det vil jo bare være å parere med:

"Dere tjener jo ingen penger hvis ingen kjøper den sure dieselen deres..." :giggle:

Selv om det sikkert er folk som fyller diesel der så tror jeg de kunne tjent mye mer penger

dersom de hadde hatt fornuftige priser.

Det er jo tross alt bedre å selge 40.000 liter diesel og tjene 2 kroner literen

enn å selge 20.000 liter med 3 kroner literen i fortjeneste.

Skal innom Stavern imorgen og tror jammen jeg skal kommentere prisene der jeg også... :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...