Jump to content

Dieselpriser, sjekk også den nye dieselbørsen. (wiki)


kito

Recommended Posts

PS. Jeg har 5% på kortet så.

 

Hvis du, som meg, har Kash visa, så ble det redusert fra 5 til 4 % fra og med 1.desember!

 

http://kash.no/templates/Page.aspx?id=247#...nstasjonsrabatt

 

Så da kan du, og jeg, bruke resten av kvelden på irritere oss over det og på slikt sett ha en riktig vellykket aften! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tok bare en sjekk på esso-stasjonen på os i hordaland i dag, 6,07 for dieselen... måtte ringe opp igjen for å få det bekreftet, joda prisen var 6,07..... skulle hatt ett par 1000 litere nå, er det noen som har erfaring av å lagre diesel på slike 1000 liters kontainerfat, funker det?

Link to post
Share on other sites

Hvis du, som meg, har Kash visa, så ble det redusert fra 5 til 4 % fra og med 1.desember!

 

http://kash.no/templates/Page.aspx?id=247#...nstasjonsrabatt

 

Så da kan du, og jeg, bruke resten av kvelden på irritere oss over det og på slikt sett ha en riktig vellykket aften! :lol:

 

Så ikke svaret før i dag.

Men da fikk jeg i allefall en fin og irriterende start på denne Søndagen.

Da trenger jeg kun 2 ting til å irritere meg over for at denne dagen skal bli perfekt. :cryin::cryin::lol:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Tok bare en sjekk på esso-stasjonen på os i hordaland i dag, 6,07 for dieselen... måtte ringe opp igjen for å få det bekreftet, joda prisen var 6,07..... skulle hatt ett par 1000 litere nå, er det noen som har erfaring av å lagre diesel på slike 1000 liters kontainerfat, funker det?

 

Ja du får kjøpt 1000l fat hos Shults som er beregnet for disel. koster ca 2500,-

Men hvis du lagrer i vanlige gjennomsiktige fat må du passe på at det ikke står i sola for da blir diselen ødelagt.

hilsen Morten

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg registrerer at oljeprisen stadig synker - men dieselprisen på mange bensinstasjoner ser ut som om den har fryst fast i 10 tallet.

 

Lurer litt på hva man skal forvente at dieselen til båten skal koste til sommeren. Ser vi 8 tallet?

 

Registrerer at svenske krona i dag står i 0,77. Dieselen i Sverige kostet over 14 kroner sist sommer - men den synker kanskje mot 11 til sommeren?

Link to post
Share on other sites

Det er viktig at vi prinsipielt velger den billigste leverandøren for å skape konkurranse. Om alle båteiere i Oslofjorden hadde vært konsekvente på dette og undersøkt før tanking, hadde prisen vært en helt annen. Jeg kan ikke forstå at den skal være dyrere i Oslofjorden en visse andre steder i landet.

 

Det er selvfølgelig en hypotetisk ønsketenkning, men om vi på båtplassen kunne bli enige om hvor vi skal fylle å forsøkt og påvirke andre hadde det kanskje gitt utslag. Det hadde i alle fall vært et morsomt eksperiment.

 

 

 

Egen tråd hvor det står: Fredag uke xx var det billigst hos xxx i Oslofjorden. Prisen var kr. 5,20/l Vi oppfordrer alle til å benytte denne leverandøren en uke om prisen ikke øker. Ny anbefaling blir oppdatert senest fredag uke xx+1.

 

 

Kvaliteten spiller også inn. Jeg vil helst ikke ha Maritim Gassoil, men her er det sannsynlig vis uenighet i menigheten. Jeg er villig til å fire på det.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Da flere har spurt meg på IM ,så har jeg skjekka prisen på indrehavn .Ligger idag på 7.99- , men kan glømme å gå inn der med båt på lang tid mener gutta der ute .Det var den beskjeden jeg fikk av dem som holder til på Værven , så da er det bare å vente .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Sjekket pumpa på Skansen her i Trondheim i går. Kr 8,49 per liter for diesel.

 

Jeg tror kanskje det er noen som ikke har fått med seg utviklingen i råoljeprisene det siste halvåret.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Flere her inne, meg inkludert har etterlyst større engasjement i og bruk av Dieselbørsen her på forumet. Men ikke bare gode lave priser må legges inne men også de som kommer ut med rødt...dvs høyere en snittet må komme frem som skrekk og advarsel om at vi i hvert fall ikke må handle der.

 

Vi har noen grelle eksempler de siste årene, om steder som er spesielt dyre....og her kommet ett sted: Kambo Marina like nord for Moss! Så oppfordringen er herved..bruk andre og rimeligere pumper!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...