OT-flyktning Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Har sendt en epost til kundeservice ICE på søndag til en adresse som jeg fikk som epost fra dem. Ikke noe svar så langt. Vil gå fra ukesabo til månedsabo nå på sommeren med virkning fra omgående. Er det fortsatt den samme elendige kundebehandling når det gjelder epost som før? Hva er andres erfaringer i det siste? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Har ikke sjekka, men det er kanskje mulig å endre abonementet på ICE.net egen web??? Noen som vet?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Lars H. Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 (redigert) Er det fortsatt den samme elendige kundebehandling når det gjelder epost som før? Hva er andres erfaringer i det siste? Min erfaring i den senere tid (det siste året) er at jeg får svar samme dag jeg sender forespørselen eller neste dag. Og innholdet i svarene er relevante og greie. Den adressen du sendte til, du er sikker på at det ikke er en slik "donotreply" adresse som brukes ved masseutsendelser av epost? Lars H. Redigert 12.April.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joerg Becker Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 hvis en selger representerer sitt firma med dårlige språkferdigheter får den potensielle kunden gjerne lyst til å velge bort det firmaet. ..sukk.. Jeg prøvde å kompensere litt med både kunnskap, helst rask respons og kundebehandling som jeg ønsker det for meg, men da er jeg vel snart ferdig...? Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Helge Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 (redigert) Min erfaring i den senere tid (det siste året) er at jeg får svar samme dag jeg sender forespørselen eller neste dag. Og innholdet i svarene er relevante og greie. Jeg har samme erfaringer som Lars. Har sendt to e-poster siden nyttår og fått svar på begge innen 24 timer. Kommer også rimelig kjapt gjennom på telefon. Det jeg imidlertid nå før påsken er SUR for er at NMT/ICE for andre gang i løpet av de årene vi har vært kunder presterer å ikke bygge ut i tide (øke kapasiteten på) den basestasjonen vi må koble oss til fra hytta på fjellet. Som for noen få år siden får vi veldig dårlig hastighet på hytta til tross for at vi har meget god signalstyrke (-71 dBm med retningsbestemt antenne). De burde være litt mer i forkant og oppgradere før hastigheten synker til periodevis bare knapt 10 % av teoretisk til tross for meget god signalstyrke. D35-ruterens Access PC-programvare har en inndeling i mange forskjellige trinn mht signalkvalitet (...bare hvit antenne, antenne pluss en grønn strek, antenne pluss to grønne streker,...... opp til antenne og 5 grønne streker som indikerer svært gode signalforhold). Grensen for svært gode signalforhold går på -88 dBm (høyere tall = dårligere signal og lavere tall = bedre signal). Med -71 dBm forventer man med en D35 å få bedre inn-hastighet enn mellom bare knapt 0,2 til 0,5 Mbps. Selv med den gamle D20-ruteren har vi vært på over 1 Mbps tidligere (samme retningsbestemte antenne). Må vel for ordens skyld legge til (edit) at NMT/ICE faktisk har gitt oss enda en måned gratis abonnement og det fint at de kompenserer kundene. Men samtidig betyr 299 kr strengt tatt ingenting i forhold til en akseptabel hastighet på nettet når du ønsker å bruke det. Redigert 12.April.2011 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
OT-flyktning Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Den adressen du sendte til, du er sikker på at det ikke er en slik "donotreply" adresse som brukes ved masseutsendelser av epost? Kundeservice@ICE.net Ikke noe svar så langt - sist høst tok det 6 uker. I mellomtiden hadde jeg jo ordnet alt i telefonen. Idag lover de 3 dager (kontaktskjema på nettsiden), så jeg skal egentlig ikke klage ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Jeg har også brukt adressen kundeservice@ice.net når jeg har tatt kontakt og fått rask respons. Riktignok har jeg ikke blandet inn store bokstaver som du (Kundeservice@ICE.net), men det burde vel ikke ha noe å si for en mailadresse? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 (redigert) Sendte forespørsel på den adressen i går morges, for det var ikke mulig å komme frem på telefonen, Enda ikke hørt noe. Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar... (Årsak: Ville vite hvorfor jeg blir belastet BÅDE ukes-abbonement OG fullt abbonement etter at jeg bestillte omgjøring. For samme periode...) Redigert 12.April.2011 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Salt Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 (redigert) ..sukk.. Jeg prøvde å kompensere litt med både kunnskap, helst rask respons og kundebehandling som jeg ønsker det for meg, men da er jeg vel snart ferdig...? hehe - man weiß ja, daß Du Deutsch als Muttersprache hast (oversatt: man vet jo at du har tysk som morsmål) (jeg er visst kunde hos deg allerede!) Redigert 12.April.2011 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Joerg Becker Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 ....weiß.. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
OT-flyktning Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Jeg har også brukt adressen kundeservice@ice.net Har jeg også. Alt i småbokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.April.2011 Del på Facebook Svart 12.April.2011 Da er det vel bare å vente noen dager. I helgene renner det nok på litt med eposter som de må gå gjennom i begynnelsen av uken når de er tilbake på jobb. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
OT-flyktning Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Idag kom svaret - etter 4 dager- tross alt et fremskritt i forhold til ifjor. Så det går den rette veien. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 til info for andre som lurer på denne tyske "sz"-bokstaven ß: Trykk og hold Alt-tasten, tast 0223 med nummertastaturet til høyre, slipp Alt-tasten (og tretallet), vips står det ß Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
JRK Svart 14.April.2011 Del på Facebook Svart 14.April.2011 Hei, Har en Yagi og en Maritim antenne levert fra ICE. Oppnår 2,1 MB med yagi og 1,2 MB med den maritime på nedlastning. I og med at den maritime er rundtstrålende så er det vel akseptabelt at denne får litt lavere hastighet? Sitér dette innlegget Link to post
Knerten III Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Hei, Har lest gjennom tråden og ser at det er mange som har erfaring med Ice. Har skaffet meg en D35 med ekstern antenne og kommer fint på nett. Formålet med anskaffelsen var å kunne logge på nettverket på jobb når jeg er på tur. Da må jeg logge på en VPN bruker. Problemet er at med ICE ruter lar det seg ikke gjøre. Noen som har forslag til løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 ICE router og VPN er ikke noe problem. Jeg bruker det. Sjekk brukermanualen, står noe om det der mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
Knerten III Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 "ICE router og VPN er ikke noe problem. Jeg bruker det. Sjekk brukermanualen" Jeg har sjekket manualen og forsøkt alle muligheter, men det er noe som hindrer at jeg får logge på. Bruker samme laptoppen hjemme, da med trådløst nett fra Altibos og det er helt problemfritt. Har snakket med Ice Support, men de yter ikke support for VPN da dette er en ekstern tjeneste. Så da sitter jeg her da og håper noen kansje har opplevd det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Nå får ikke jeg sjekket hvordan min router er satt opp, da jeg ikke er i båten hvor denne står. Er du sikker på at det er ICE routeren som skaper problemer? jeg ville forsøkt eliminasjonsmetoden. Har du mulighet å teste en annen pc med VPN? Har du forsøkt å slå av brannmuren på pcen? Sitér dette innlegget Link to post
Knerten III Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Takk for svar, alle tips testes. Forsøkte nå me brannmuren av, men samme reultat. Jeg får ta med Icen hjem og prøve en annen pc hjemmefra. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Har snakket med Ice Support, men de yter ikke support for VPN da dette er en ekstern tjeneste. Så da sitter jeg her da og håper noen kansje har opplevd det samme? Vel, absolutt _alt_ på internett er å betrakte som «ekstern tjeneste», mao. støtter ICE _ingenting_. Veldig lovende. Også sikkert _fryktelig_ mange bedrifter som er interessert i tjenesten når de ikke støtter VPN. Tror du bør prøve support en gang til, antagelig har du snakka med en vikar eller noe ... Er forøvrig ikke ICE-kunde så jeg har ingen erfaringer å dele, bruker vanlig 3G. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Vanvittig prisforskjell på båtantenne i Sverige og Norge: Svensk pris 695,- ordinært 795,- (SEK) Norsk pris: 1499,- (NOK) Den norske prisen fikk jeg via support Er det noen som vet om andre fabrikat båtantenne som er brukende? (Har USB D-50 modem) Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Også sikkert _fryktelig_ mange bedrifter som er interessert i tjenesten når de ikke støtter VPN. ICE routeren støtter VPN, har brukt dette i flere år ikke noe problem. Ellers er jeg enig med deg at ICE support bør iallefall kunne gi beskjed om routeren er riktig satt opp for å benytte VPN. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 http://www.dmtonline.dk/Forside.asp http://www.procom.dk/dan søg 450 mhz Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Bitteliten Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Da er Bitteliten V oppe med egen trådløs sone, vel kryptert finnes det en funksjon på routeren der man kan se hvor mye data som overført. Jeg tenker da på denne 6gb grensen og at det kan være greit å følge litt med på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.